rawshan

rawshan

کف پوش اپوکسی چیست و کاربرد آن؟

 

رنگ اپوکسی به طور کلی نوع خیلی خاص از رنگ ها است که کاربردهای بسیار بالقوه ای دارد. در واقع رنگهای اپوکسی یکی از سخت ترین و در عین حال بادوام ترین مواد رنگی به شمار می رود که از ترکیب رزین اپوکساید با هاردنر یا سخت‌ کننده پولی‌ آمین و یا پلی آمید به دست می‌آید که در زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ اپوکسی کف دو جزئی می باشد و از ترکیب رزین اپوکسی و پلی امین است. این رنگ اپوکسی هیچ بویی ندارد و بدون حلال می باشد و رنگ های آن بسیار متنوع است و شما هر رنگی را که مایل باشید را می توانید انتخاب کنید و در ساختمان خود آن را به کار ببرید.

مقاومت این رنگ پوشش بی نظیر می باشد چرا که به خوبی در برابر سایش، ضربه و … از خود مقاومت نشان می دهد. این رنگ اپوکسی را می توانید در ضخامت های گوناگونی مورد استفاده قرار دهید و حتی در برخی از این ضخامت ها به عنوان لایه عایق عمل می کند.

بیشتر استفاده ای که از این رنگ پوشش بی نظیر می شود، برای کف است، اگر بخواهید این رنگ را در برابر نور خوشید قرار دهید باید بر روی آن لایه کیلر پلی اورتان را هم بزنید تا به عنوان روکش به خوبی بتواند از رنگ اپوکسی کف شما محافظت کند.

برای خرید کف پوش اپوکسی ارزان به روشان فام مراجعه کنید.

بر این اساس باید بدانید این نوع از رنگ اپوکسی نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. امروزه بیشتر پوشش های گسترده ای که در ساختمان ها وجود دارد به وسیله رنگ اپوکسی می باشد و بسیاری از کاربران به آن توجه خاصی نشان می دهند. در واقع رنگ پوشش خاصی را به ساختمان می بخشد و به همین دلیل است که افراد زیادی به آن توجه نشان می دهند.

رنگ اپوکسی کف، یک رنگ دو جزئی بر پایه رزین های اپوکسی و هاردنر پلی آمین می باشد که با ویژگی های خاص برای پوشش کف طراحی گردیده است. این محصول از مقاومت مکانیکی و الکتریکی بالایی برخوردار است. به همین جهت برای ایجاد پوششی پایدار و مستحکم جهت سطوح کف بسیاری از کارگاه ها و محیط های صنعتی مناسب می باشد.

 

مزایای رنگ اپوکسی کف

مقاومت مکانیکی عالی
مقاومت الکتریکی فوق العاده
مقاومت شیمیایی بالا
مقاومت حرارتی عالی
ایجاد سطحی یکپارچه و یکنواخت
نمای ظاهری زیبا

 

معایب استفاده از رنگهای اپوکسی

رنگهای اپوکسی بسیار لغزنده هستند
رنگهای اپوکسی در نهایت باید جایگزین شود
مرحله اجرا زمان بر است

 

ویژگی های رنگ اپوکسی کف

برخی از کاربردهای رنگ اپوکسی کف را در ادامه معرفی می کنیم تا آشنایی شما با این رنگ بیشتر شود.

یکی از اصلی ترین و مهمترین ویژگی های رنگ اپوکسی این است که ضد خوردگی می باشد و به همین دلیل است که در کف از آن استفاده می کنند.
یکی دیگر از ویژگی های آن ضد اسید بودن می باشد، اگر شما از این رنگ پوشش، برای کف استفاده کنید و آن را با ماده های اسیدی شستشو دهید هیچ گونه آسیبی نخواهد دید.
در برابر اشعه های ماوراء بنفش مقاومت بسیاری از خود نشان می دهد، ولی باید بدانید برای مراقبت از آن باید از لایه دیگری روی آن استفاده کنید.
الکتریسیته ساکن یکی از مواردی می باشد که در بیشتر کف ساختمان ها وجود دارد، ولی شما اگر از رنگ اپوکسی کف استفاده کنید به خوبی الکتریسیته ساکن را جذب می کند.
یکی دیگر از مهمترین ویژگی های رنگ اپوکسی این است که از آن برای تزئین استفاده می کنند، البته در کف کارخانجات هم احتمالا شما این رنگ را مشاهده کنید.
تنوع رنگی آنها بسیار زیاد است و شما می توانید هر رنگی را که مایل باشید را برای کف ساختمان خود انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.
از آنجایی که این رنگ پوشش صنعتی دارد بیشتر در پروژه های صنعتی از آن استفاده می شود و در بیشتر تجهیزات صنعتی این رنگ وجود دارد.

 

کاربرد رنگ اپوکسی کف

كارخانجات
بیمارستان ها
سالن های انبار
سالن های ورزشی
آشیانه هواپیماها
کارگاه ها و …

 

نحوه اعمال رنگ اپوکسی کف

ابتدا سطح مورد را پاکسازی و يکنواخت نماييد.
سپس درزها را با استفاده از بتونه اپوكسي پر نموده و مجددا سطح آن را مسطح و یکنواخت کنید.
در این مرحله یک لایه سیلر اپوکسی روی سطح اجرا نمایید.
حداکثر یک ساعت بعد، پوشش اپوكسی را روی آن اجرا كنید.
برای آماده سازی رنگ اپوکسی جزء B را به جزء A اضافه و به آرامی مخلوط كرده تا یکنواخت گردد.
رنگ را به آرامی روی سطح ریخته و با استفاده از لیسه مخصوص اپوكسی یکنواخت نمایید.

 

 

rawshan
rawshan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋