محمد رضا

محمد رضا

انواع تکنیک های ان ال پی و آموزش nlp (ان ال پی چیست؟)

 

از یک دیدگاه ساده، NLP مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است که به رفتارها و نگرش‌ها اجازه می‌دهد به زیر مجموعه‌ها تقسیم شوند، سپس اجزاء (کمی شبیه به مواد تشکیل دهنده یک دستور غذا) را می‌توان تغییر داد، حذف کرد، اصلاح کرد و دستکاری کرد و در آن ظاهر شد. اکثر یک فرمان جدید که نتیجه مطلوبی را ارائه می دهد.

 

به عنوان مثال، فردی را که از عنکبوت می ترسد و باید دستورات زیرسیستم های او را تغییر دهید، در نظر بگیرید که این کار را انجام می دهید و نتیجه نهایی حذف فتواهای مربوط به عنکبوت است، زیرا روشی که اکنون یک عنکبوت به ضمیر ناخودآگاه نشان داده است. متفاوت واکنش نشان می دهد

 

NLP چیست؟ تکنیک های NLP چیست؟

در اینجا تعریفی از NLP توسط یکی از بنیانگذاران آن ارائه شده است. NLP یک نگرش است که با حس کنجکاوی و ماجراجویی و تمایل به یادگیری مهارت ها و توانایی پیدا کردن نوع ارتباطی که بر دیگران و دیگران تاثیر می گذارد مشخص می شود. انواع چیزهایی که باید بدانیم و به زندگی به عنوان یک چیز نگاه کنیم. کمیاب و منحصر به فرد و فرصتی برای یادگیری از آن.NLP روشی است... بر اساس این فرض کلی که همه رفتارها دارای ساختار هستند... و این ساختار قابل الگوسازی، یادگیری، آموزش و تغییر (برنامه ریزی مجدد) و راه دانستن مهارت های ادراکی مفید و موثر. برای دریافت اطلاعات بیشتر به ان ال پی چیست مراجعه کنید.

 

NLP به عنوان یک فناوری، فرد را قادر می سازد تا اطلاعات و درک خود را به گونه ای سازماندهی کند که امکان دستیابی به آنها را فراهم کند.نتایجی که بعدا غیر قابل تصور بود. پیش فرض های NLP مجموعه ای از دستورالعمل ها یا قوانینی هستند که در آنها NLP استفاده می شود. پیش فرض ها عموماً باورهای اساسی هستند که توسعه NLP را هدایت می کنند. آنها لزوما درست نیستند، اما نتایج سودمندی که از پیشنهادات nlp به دست می‌آیند، صادق هستند.

 

تکنیک های nlp شامل

1- منظور از ارتباط، پاسخی است که دریافت می کنید.

این یکی از مهمترین فرضیات در NLP است. هم رفتارهای کلامی و هم رفتارهای غیرکلامی باعث ایجاد پاسخ در دیگران می شود. نقطه ارتباط، نتیجه ای است که به دست می آید و ارتباط موثر، زبان دستوری و ارائه خوب است.

 

همه تمایزات انسانی را می توان در مورد محیط ما قائل شد و رفتار ما را می توان از طریق حواس بینایی، شنوایی، زیبایی شناختی، بویایی و چشایی بیان کرد. این بدان معنی است که نحوه تعامل و فرآیندهای هر فرد از طریق حواس پنج گانه (اگرچه اغلب بینایی، احساس و شنوایی) در هر دو سطح داخلی و خارجی بیان می شود.

 

2- منابع خاصی که نیاز به تغییر دارند از قبل در درون شما هستند.

همه به چیزهایی برای تغییر نیاز دارند. از آنجایی که NLP در درجه اول با فرآیندها سروکار دارد و آنها را کاوش، بیان و تغییر می دهد، ما هر آنچه را که باید تغییر دهیم در اختیار داریم.

 

این عمدتا با استفاده از تخیل برای ایجاد و ساخت دستورالعمل های جدید بیان می شود.

3- نیت و انرژی مثبت برای انگیزه در رفتار هر فرد وجود دارد و این زمینه رفتاری ارزشمند است. اگر رفتاری کارکرد مفید و مثبتی را ارائه دهد، ممکن است این رفتار خاص در جایی مولدترین و قدرتمندترین راه نباشد.

 

گاهی اوقات اضطراب ایجاد می شود. برای احتیاط مفید است، اما نگرانی در مورد ظاهر لب های شما نیست. نتایج حاصل خواهد شد. ما از هر نتیجه و بینشی یاد می گیریم، گاهی یاد می گیریم نتیجه را تغییر دهیم، گاهی یاد میگیریم که چگونه کاری را انجام دهیم.

 

جزئیات عمیق تر درباره سیستم و تکنیک های nlp

 

بسیاری از مدل‌های NLP با مطالعه افراد ایجاد شدند. مدل هایی مانند متا مدل، فرابرنامه، حاد، مدل میلتون، سیستم های معرف و زیرمجموعه های مربوط به دیگران، ابزارهای مختلفی را برای ایجاد تغییرات در خود و دیگران فراهم می کنند. نمونه ای از این مدل ها را می توان در رانندگی یافت.

 

به عنوان مثال، اگر کسی بخواهد یک مدل برای یادگیری رانندگی یک ماشین خوب ایجاد کند، ممکن است به یک متخصص رانندگی مراجعه کند و از او بپرسد "چگونه رانندگی می کنی" و او می گوید "خیلی خوب" اما مدل های NLP در این مورد، آنها بر محتوای کاری که انجام می دهند تمرکز نمی کنند، بلکه بر ساختار اساسی تمرکز می کنند، مانند نحوه نمایش رانندگی در ذهن فرد، باورها و نگرش هایی که در مورد رانندگی دارند، و استراتژی هایی که در تصمیم گیری استفاده می کنند.

 

با درک اینکه ما چگونه جهان را از طریق حواس پنجگانه درونی خود درک می کنیم، می توانیم درک کنیم که چگونه برخی افراد می توانند در موقعیت های بسیار بحرانی به درستی پاسخ دهند و برخی دیگر نمی توانند.

 

یادگیری ان ال پی (NLP) توسط ذهن ناخودآگاه

فرض کنید در یک شب بسیار تاریک در حال عبور از یک کوچه یا خیابان هستید و غرق در افکار خود هستید و به بیرون توجه نمی کنید و در همان لحظه سگ یا گربه ای با صدای بسیار وحشتناکی از کنار شما می گذرد. در آن لحظه به خود می آیید و با صحنه صدای حیوان روبرو می شوید.

 

عکس العمل شما چیست؟

البته ترس تمام وجود شما را فرا می گیرد و آن صدا باعث می شود به شدت احساس ترس و دلهره کنید. به هر حال آن شب می گذرد و بعد از مدتی دوباره گذر شما به همان کوچه یا کوچه تاریک دیگری می افتد، وقتی می خواهید از آن مکان عبور کنید احساس می کنید دوباره ترس به سراغ شما آمده و دیگر نمی توانید.

 

از آن کوچه یا خیابان عبور کنید. در واقع، وقتی گربه یا سگی را دیدید و صدای آن را شنیدید، برای ترسیدن برنامه ریزی شده بودید، این نوع ترس هایی که به یکباره به سراغ شما می آیند، فوبیا یا ترس های بیمارگونه نامیده می شوند.

 

در این مثال، ذهن انسان ترسیدن را یاد گرفت. با یک الگوی خاص و سریع. تکنیک های NLP نیز در طراحی شده اند به گونه ای که با الگو، تکرار و سرعت همراه هستند. ضمیر ناخودآگاه ویژگی مهم دیگری نیز دارد و این ویژگی این است که ذهن انسان می تواند با تکرار یک رفتار یا احساس، یادگیری خود را تقویت کند.

 

تکنیک های NLP و NLP باید به سرعت آموخته و تمرین شوند. هر رفتاری که با سرعت و الگوی ذهنی را تحت تاثیر قرار دهد می تواند به یک رفتار خودکار تبدیل شود. مثلا ناخن جویدن رفتاری است که در برخی افراد دیده می شود. جویدن ناخن با الگویی همراه است که می توان آن را با استفاده از همان الگو درمان کرد. در ادامه چند تکنیک NLP را با هم مرور می کنیم، امیدواریم بتوانید از آنها استفاده کنید و در خود تغییرات و انرژی مثبت ایجاد کنید.

 

1- تکنیک حذف افکار بد یکی از تکنیک های NLP است

1-1- زمانی که با شما صحبت میکنید با لحن بد به افکارتان بگویید ساکت باشید و اینگونه صحبت نکنید.

1-2- با خودتان مهربانانه صحبت کنید.

وقتی با مهربانی با خودتان صحبت می کنید، تصویر ذهنی از آن گفتگوها در ذهن شما ایجاد می شود و اگر می خواهید تاثیر این خودگویی های منفی را کاهش دهید، باید زیر کیفیت های این تصاویری که از ذهن شما می گذرد را تغییر دهید. گاهی لازم است کل تصاویر را تغییر داد و با تصاویر ذهنی جایگزین کرد که به شما احساس خوبی بدهد در بعضی مواقع لازم است خودتان را جابجا کنید و جایی را که در آن هستید ترک کنید و به جای دیگری بروید، با این کار احساس بهتری پیدا میکنید و تصمیمات آن بهتر می شود.

2- یکی دیگر از تکنیک های NLP، تکنیک تغییر حالات بد است.

 

1-2 -وقتی حالتون بد میشه یا حالتون بد میشه 3 تا اتفاق میفته.

اول اینکه با دیدن عکسها حالتون بد میشه.دوم اینکه بدجوری با خودتون حرف میزنید سوم اینکه احساس ناراحتی و بدی میکنید.پس به این تصاویر، اصوات و کلمات، احساسات توجه کنید

 

2-2- در مورد کاری که می خواهید انجام دهید فکر کنید و چیزهایی را که برای شما مفید است بیابید و یادداشت کنید.

2-3- تصاویر منفی را از خود دور کرده و جایگزین کنید. با تصاویر مثبت که به شما احساس آرامش می دهد.2-4- صداهای منفی که باعث ایجاد احساس بدی در شما می شود با صداها و کلمات و جملات تاکیدی مثبت جایگزین کنید.

2-5- به احساس بدی که دارید توجه کنید و ببینید این احساس به کدام سمت می رود. ? پس جهت آن را تغییر دهید و به همان اندازه به آن شتاب دهیدجهت.6-2-فیزیولوژی بدن خود را تغییر دهید. وقتی احساس خوبی دارید، تصاویر بد را با عملکرد قوی‌تر کنار بگذارید. 3- تکنیک تغییر خاطرات بد یکی دیگر از تکنیک‌های NLP است.

 

3-1- به خاطره‌ای فکر کنید که نمی‌خواهید به آن برگردید.

2-3- ویژگی های ثانویه آن حافظه حجم تصاویر ذهنی مربوط به آن خاطره را کم کنید و آن را قاب کنید.

3-3- به انتهای حافظه مورد نظر بپرید و کادر آن را ببندید و کل تصاویر را با دانه های سفید بپوشانید و سفید کنید.

3-4- این کار را انجام دهید. 3 بار عمل کنید و در دور دوم و سوم سرعت خود را افزایش دهید.5-3- خود را در انتهای فیلم ببینید و فیلم خاطره را از آخر به اول تماشا کنید. توجه کنید و ببینید علائم و صداها به عقب می روند و احساسات بدن شما را در جهت مخالف می چرخانند

6-3- این مرحله آخر است، هر چه بیشتر به خاطرات بد فکر کنید و هر چه بیشتر این کار را انجام دهید سخت تر می شود. برای تو باشد که خاطرات تلخ را به یاد بیاوری.تغییر خاطرات بد تلاش زیادی می خواهد که سال ها با شما بوده اند و هر روز آنها را مرور می کنید. تکرار و ورزش کلید موفقیت شما برای محو کردن خاطرات بد است. من قبل از مرگم قول زندگی را داده ام، نخواهم مرد و ناامید نخواهم شد. در مورد شما چطور؟

محمد رضا
محمد رضا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋