rayat

rayat

اولین ساعت دیجیتال کاسیو

کاسیو تولید کننده ساعتهای دیجیتالی نمادین است و صدها مدل ساعت دیجیتالی به معنای واقعی کلمه در دسترس است. این طیف گسترده ای از ساعت ها را می توان در یک ساعت مشاهده کرد ... اولین ساعت دیجیتالی کاسیو ... و به خودی خود به یک نماد تبدیل شده است. بیایید نگاهی به اولین ساعت دیجیتال کاسیو بیندازیم.

اولین ساعت دیجیتال کاسیو چه بود؟ اولین ساعت دیجیتالی Casio Casiosron بود. Casiotron که در نوامبر 1974 منتشر شد ، ساعت ، دقیقه ، ثانیه و تقویم را بر روی صفحه نمایش LCD نمایش داد. Casiotron اولین ساعت دیجیتالی بود که دارای عملکرد تقویم بود و یکی از اولین پذیرندگان فناوری LCD بود.

 

 

بیشتر بخوانید: پرفروشترین ساعت و مچ بند هوشمند شیائومی


کاسیوترون

ساعت کاسیوترون یک ساعت دیجیتالی پیشرو بود. با قابلیت محاسبه تعداد روزها در هر ماه ، Casiotron اولین ساعت دیجیتالی الکترونیکی بود که دارای عملکرد تقویم قابل مشاهده بود. همچنین ، استفاده از صفحه نمایش LCD به این معنا بود که زمان همیشه روی صفحه نمایش داده می شد - برخلاف بسیاری از رقبای کاسیو که از نمایشگرهای LED استفاده می کردند و کاربر مجبور بود دکمه ای را در کنار ساعت برای زمان نمایش فشار دهد. این ترکیب ویژگی ها باعث شده است که موفقیت بزرگی را به همراه داشته باشد. کاسیوترون در سراسر جهان بسیار محبوب بود.

پس از انتشار اصلی کاسیوترون در سال 1974 ، کاسیو به معنای واقعی کلمه ده ها مدل کاسیوترون را تولید کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مدل ها می توانید این پیوند را بررسی کنید.

بنابراین چگونه کاسیو چنین قطعه مهمی را برای اولین ساعت خود تولید کرد؟ قبل از کاسیوترون ، کاسیو در درجه اول به ماشین حساب های الکترونیکی قابل حمل معروف بود که جایگزین ماشین حساب های مکانیکی عظیمی بود که معمولاً قبل از اختراع کاسیو استفاده می شد. این تخصص کاسیو با ماشین حساب بود که در واقع مزیت رقابتی در فضای ساعت دیجیتال به آنها داد. ساعت های دیجیتالی از نوسانگرهای کریستالی برای ایجاد یک نبض الکترونیکی - 1 در ثانیه - استفاده می کنند که این امر زمان ثابت خود را حفظ می کند. محاسبه زمان از آن نبض الکترونیکی نیاز به فناوری بسیار مشابه با ماشین حساب الکترونیکی دارد که کاسیو رهبران جهانی آن بود.


نکاتی برای خرید کاسیوترون

در حالی که کاسیو مدتهاست تولید خط ساعت های دیجیتالی کاسیوترون را متوقف کرده است ، اما به طرز شگفت انگیزی ، هنوز هم می توانید کاسیوترون اصلی را در بازار دست دوم خریداری کنید! با توجه به اینکه این ساعت ها در حدود 40 سال پیش تولید شده اند ، این یک گواه واقعی برای کیفیت ساخت آنها است ، بدون ذکر سختی و قابلیت اطمینان فناوری ساعت های دیجیتال.

اگر علاقه مند به خرید کاسیوترون هستید ، مانند هر نوع خرید ساعت مچی قدیمی ، باید از شرکتی که ساعت را به شما می فروشد اطمینان داشته باشید. یک فروشنده ساعت خوب قدیمی مطمئن می شود که کاسیوترون شما در وضعیت کار خوب ، سرویس کامل و تا حد امکان قطعات اصلی است. از سوی دیگر متأسفانه تعداد زیادی فروشنده بی وجدان ساعت های قدیمی وجود دارد که گوشه ها را کوتاه می کنند ، از قطعات مدل های مختلف ساعت برای ساخت چیزی شبیه به اصل استفاده می کنند ، یا ساعت های قدیمی معیوب یا با کیفیت پایین می فروشند که متوقف می شوند. ظرف چند ماه کار می کند اگر از یک فروشنده ساعت خوب قدیمی خرید کنید ، به احتمال زیاد باید کمی بیشتر بپردازید ، اما این هزینه آن است که مطمئن شوید یک قطعه زمان با کیفیت خوب دریافت می کنید.


اولین ساعت دیجیتال LCD چه بود؟

پیشتر اشاره کردم که کاسیوترون یکی از اولین پذیرندگان ساعت های دیجیتالی صفحه نمایش LCD بود ، اما آنها اولین ها نبودند. اولین ساعت دیجیتال LCD Microma توسط شرکت اینتل بود.

Microma در سال 1972 ، 2 سال قبل از Casiotron ، منتشر شد. با این حال ، تا حدی شگفت آور ، این جهش چشمگیر در فناوری ساعت های دیجیتال در ابتدا یک شکست بزرگ بود. Microma موفق به فروش نشد. نه به دلیل طراحی ضعیف ، بلکه به دلیل بازاریابی ضعیف. شرکت اینتل تنها یک آگهی ایجاد کرد که 600000 دلار برای آنها هزینه داشت اما نتوانست توجه بازار مصرف را به خود جلب کند ، در آن زمان آنها به مراتع سبزتر رفتند.

 

اولین ساعت دیجیتال الکترونیکی چه بود؟

اولین ساعت دیجیتالی الکترونیکی نمونه اولیه ساعت Pulsar LED بود که توسط سازنده ساعت آمریکایی ، همیلتون منتشر شد. نمونه اولیه در مقدار بسیار کمی در سال 1970 عرضه شد ، با نسخه انبوه ، Pulsar P1 2 سال بعد در سال 1972 عرضه شد. Pulsar P1 به عنوان یک کالای لوکس به بازار عرضه شد و در آن زمان بیش از رولکس هزینه داشت.

علاوه بر اینکه اولین ساعت دیجیتالی تولید انبوه است ، Pulsar P1 احتمالاً بیشتر به دلیل ظاهر روی مچ دست جیمز باند در فیلم 1973 "زنده و بگذار بمیر" شناخته شده است.

تپ اختر همچنین در زمان ریاست جمهوری آمریکا بر روی مچ دست جرالد فورد دیده شد. با این حال ، پوشیدن چنین نمادی از وضعیت گران قیمت ، علیه رئیس جمهور فورد خاتمه یافت ، زیرا او به دلیل داشتن چنین ساعت لوکس نمایشی در حالی که ایالات متحده در چنین دوران سخت اقتصادی به سر می برد ، انتقاد کرد.

در حالی که Pulsar P1 در ابتدا بسیار محبوب بود ، طولی نکشید که فناوری صفحه نمایش LCD برتر باعث شد فناوری LED Pulsar زائد شود و این شرکت توسط Hamilton به Seiko Watch Corporation در سال 1978 فروخته شد ، درست 6 سال پس از عرضه داغ ترین ساعت روی کره زمین.

 

آیا ساعتهای کاسیو ساخت چین هستند؟

کاسیو دارای امکانات تولیدی در تعدادی از کشورها از جمله ، ژاپن ، تایلند ، فیلیپین ، چین و غیره است. بنابراین برخی از کاسیو در چین قرار دارند ، اما همه آنها دارای جنبش ژاپنی هستند و با همان استاندارد کیفیت در هر یک از کارخانه های کاسیو تولید می شوند.

 

ساعت مچی ماشین حساب کاسیو کی عرضه شد؟


ساعت کاسیو C-80 Calculator در سال 1980 عرضه شد. این ساعت به عنوان ساعت ماشین حساب برای افرادی با "انگشتان واقعی" (زیرا نیازی به قلم برای کار نداشت) به بازار عرضه شد و 75 دلار فروخته شد. C-80 پیش از سری ساعت های ماشین حساب بسیار محبوب Casio Databank بود که هنوز هم تولید می شود.

rayat
rayat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋