rasht-city

rasht-city

طرز تهیه مرصع پلو مجلسی و خوشمزه

مرصع پلو یکی از بهترین غذاهای ایرانی و رنگی می باشد که پخت آن بسیار سخت و زمان بر است. اما امروز قصد داریم تا طرز تهیه مرصع پلو را به شما آموزش دهیم پس تا آخر با تی جیب همراه باشید

مواد لازم برای پخت مرصع پلو

۴ پیمانه برنج

۵۰۰ گرم فیله مرغ

۱۰۰ گرم زرشک

۱۰۰ گرم کشمش

۱۰۰ گرم خلال پسته

۱۰۰ گرم خلال بادام

۲ عدد پیاز متوسط

۵۰ گرم کره

۳ قاشق غذاخوری شکر

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

 

 

طرز تهیه مرصع پلو با گوشت

 

 

طرز تهیه مرصع پلو

 

مرحله اول

ابتدا برنج را پاک می کنیم و سپس برنج پاک شده را  دو الی سه ساعت برنج خیس می کنیم. نوع برنج بستگی به سلیقه شما دارد البته اگر می خواهید مرصع پلوی خوش طعم داشته باشید باید از برنج با کیفیت ایرانی استفاده کنید، شما می توانید برای خرید و مشاهده قیمت برنج هاشمی به https://tijib.com/category/hashemi/ مراجعه کنید.

 

مرحله دوم

در این مرحله کره را داخل تابه میریزم و روی حرارت کم قرار می دهیم سپس پیازها را به صورت نگینی خورد کرده و به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیازها طلایی شود.

 

مرحله سوم

فیله مرغ را به صورت نگینی خورد می کنیم و به پیازها اضافه می کنیم تا تفت بخورد سپس زردچوبه را به مرغ و پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم. البته شما می توانید مرغ را به هر شکلی که علاقه دارید خرد کنید و به غذا اضافه کنید.

 

مرحله چهارم

بعد از اینکه پیاز و مرغ به خوبی تفت خوردند به اندازه یک پیمانه به آن آب اضافه می کنیم تا بر روی حرارت ملایم پخته شود این کار باید تا ۱۵ دقیقه طول بکشد.

 

مرحله پنجم

در این مرحله یک قاشق غذاخوری زعفران آب کرده را به مرغ اضافه می کنیم. استفاده از زعفران در آب مرغ باعث می شود که سس ما خوش رنگ تر شود. حتما در گوگل عبارت طرز تهیه مرصع پلو را سرچ کنید و می بینید که در بسیاری از مقالات گفته شده است که از زعفران استفاده می شود.

 

 

طرز تهیه مرصع پلو مجلسی

 

مرحله ششم

در این مرحله کمی روغن درون تابه میریزم سپس زرشک و کشمش را به آن اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم حین تفت دادن می توانیم شکر را به کشمش و زرشک اضافه کنیم.

 

مرحله هفتم

حالا می توانیم خلال پسته و بادام را به کشمش و زرشک اضافه کنیم و دوباره به تفت دادن ادامه دهیم.

 

مرحله هشتم

در این مرحله درون یک قابلمه، آب و کمی نمک میریزم و بر روی گاز می گذاریم تا جوش بیاید سپس برنج را به آن اضافه می کنیم تا روی شعله ملایم بپزد.

 

مرحله نهم

حالا برنج می توانیم برنج آبکش کنیم که این مورد کاملا سلیقه ای است و عده ای به برنج کته علاقه دارند. پس از آبکشی برنج ته قابلمه کم روغن میریزم تا برای ته دیگ آماده باشد ته دیگ هم مطابق سلیقه خودتان انتخاب کنید. حال برنج آبکش شده را درون قابلمه میریزم و با ته کف گیر یا ملاقه درون برنج چند تا سوراخ ایجاد می کنیم که هوا به ته قابلمه هم برسد. حال شعله را زیاد می کنیم تا برنج دم بکشد.

 

مرحله دهم

پس از دم کشیدن برنج می توانیم کمی زعفران را با مقدار کمی برنج مخلوط کنیم تا به عنوان تزیین روی برنج بریزیم. مرصع پلوی ما حاضر است، نوش جان.

 

 

طرز تهیه مرصع پلو برای 5 نفر

 

نکات مهم

به جای برنج دمسیاه می توانید از برنج های خارجی مانند برنج هاشمی هم استفاده کنید.

به جای فیله مرغ می توانید از سینه مرغ استفاده کنید.

به جای مرغ از گوشت هم می توانید برای پخت این غذا استفاده کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله طرز تهیه مرصع پلو را یاد گرفتیم و می دانیم پخت این غذای خوشمزه برای ۵ نفر چقدر مواد اولیه لازم دارد. امیدواریم که از این مطلب نهایت لذت را برده باشید و برایتان مفید بوده باشد.

 

 

 

منبع

rasht-city
rasht-city

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋