rasht-city

rasht-city

چگونه گلودرد و سرفه خود را درمان کنیم؟

یکی از مهم ترین خواص عسل طبیعی می توان به درمان سرفه اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم روش های خانگی به شما بگوییم که بتوانید با استفاده از عسل و با کمترین هزینه سرفه خود را درمان کنیم، پس تا آخر با همراه باشید.

درمان سرفه با عسل طبیعی

یکی از مهم ترین فواید عسل بهبود و درمان سرفه و گلودرد است. در این دوران شیوع ویروس کرونا اگر به این ویروس مبتلا شدید حتما یکی از علائم آن گلودرد و سرفه های خشک است. خب راه درمان سرفه های خشک به روش خانگی و طبیعی چیست؟ عسل یک ماده غذایی معجزه آسا می باشد که در درمان اکثر بیماری ها نقش مهمی دارد.

روش های درمان سرفه

برای درمان سرفه به صورت خانگی روش های متعددی وجود دارد اما در این مقاله به روش هایی اشاره می کنیم که هزینه کمی داشته و بتوانید بدون ریسک بالا آن را در خانه انجام دهید.

1. شربت عسل و آبلیمو

یکی از بهترین داروها برای درمان سرفه و گلودرد در زمان کرونا استفاده از این شربت بی نظیر است، شما می توانید دو قاشق غذاخوری عسل را چند قطره آبلیموی تازه و آب گرم ترکیب کرده و میل کنید. اگر گلودرد شدیدی دارید، می توانید این ترکیب را غرغره کنید و به بیرون بریزید، همین کار باعث می شود که التهاب گلو کاسته شود.

2. آب نمک غرغره کنید

نمک هم یکی دیگر از مواد غذایی است که می تواند التهاب گلو را کاهش دهد. یک لیوان آب ولرم را مقداری نمک به طوری که زیاد شور نشود، ترکیب کنید. به مدت 30 ثانیه آن غرغره کنید. این کار خیلی در درمان گلودرد موثر است.

 

3. شربت دیفن هیدرامین

این کار می تواند یک روش خانگی باشد به شرطی که با تجویز و مشورت پزشک انجام شود. شما این شربت را هر 8 ساعت یک بار باید میل کنید، البته عده ای از پزشکان تجویز می کنند که باید آن را غرغره کنید. اگر شدت گلودرد و سرفه شما بیشتر است معمولا دیفن هیدرامین کامپاند تجویز می شود. باز هم توصیه می شود که باید با مراجعه و مشورت پزشک انجام شود.

4. سوپ میل کنید

یکی از راه های درمان سرفه و گلودرد باید سوپ گرم بخورید. در این روزهای کرونایی و پر از بیماری حتما از سوپ های گرم و مقوی استفاده کنید تا هم مقاومت بدن شما زیاد شود و هم التهاب گلوی شما کمتر شود.

 

 

 

5. شیر عسل گرم بخورید

گلودرد و سرفه بیماری است که به مرور برطرف می شود و گاهی اوقات هم برای همیشه با بعضی از افراد همراه است پس بهتر است که با آن کنار آمد و موارد گفته شده را رعایت کرد. یکی از این موارد ترکیب شیر عسل گرم است. شیر را روی شعله گاز به خوبی داغ کنید، به جای شکر می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

 

جمع بندی

بنابراین، طبق مطالب گفته شده ما در این مقاله آموختیم که چگونه می توان با استفاده از روش خانگی گلودرد و سرفه خود را درمان کرد، البته بازهم روش های دیگری وجود دارد که در مقالات بعدی به آنها اشاره خواهد شد، امیدواریم که مطالعه این مطلب لذت برده و نهایت استفاده را برده باشید.

 

 

منبع: https://tijib.com/blog/cough-treatment/

rasht-city
rasht-city

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋