raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

تلوزیون را در کجای خانه قرار دهیم؟

تلوزیون را در کجای خانه قرار دهیم؟

شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که چگونه باید یک دکوراسیون خوب در خانه ساخت؟ یکی از عناصر مهم در ساخت دکوراسیون داخلی تلوزیون و میز تلوزیون است. قرار گرفتن میز تلوزیون در جای مناسب خد میتواند کمک به سزایی به ساخت یک دکوراسیون تمیز و درست در خانه شما بکند. ما در این مقاله میخواهیم بهترین مکان های ممکن برای قرار گیری تلوزیون و میز تلوزیون را به شما معرفی کنیم  تا به شما در ساخت یک خانه با دیزاین مدرن کمک کنیم. 

نکاتی مهم برای قرار گیری تلوزیون 

  • رعایت ارتفاع مناسب بسیار مهم است! تلویزیون باید به‌اندازه‌ای از سطح زمین قرار گیرد که خط دید تماشاگر به‌درستی وسط صفحه‌نمایش باشد. ارتفاع مناسب برای تلویزیون در ارتفاع متوسط از سطح زمین تا خط دید نشسته بر روی کاناپه (حدود ۱۰۵ سانتی‌متر) است.

  • تلویزیون نباید جلوی پنجره قرار گیرد، زیرا این موضوع می‌تواند باعث تار و تیره‌شدن تصویر و آسیب به چشم‌ها شود. تلاش کنید تلویزیون را به‌گونه‌ای قرار دهید که نور پنجره به آن نخورد.
  • مکان تلویزیون باید به نحوی باشد که از تمام نقاط خانه، دید داشته باشد و بهتر است مبلمان و صندلی‌ها پشت به تلویزیون نباشند.
  • برای تماشای بهتر، زاویه دید افراد به تلویزیون باید مستقیم باشد. بهترین جا برای قرارگیری تلویزیون در نشیمن‌های مستطیلی، عرض اتاق است چرا که این فضا فراهم می‌کند تا مخاطبان به‌راحتی به تلویزیون نگاه کنند.
  • فاصله میان مبلمان و تلویزیون باید به‌گونه‌ای باشد که برای چشم‌ها آسیبی نداشته باشد. در حالت استاندارد، فاصله تماشاگر تا صفحه‌نمایش باید دوبرابر قطر صفحه‌نمایش باشد.
  • از قراردادن تلویزیون در فضاهای پر رفت‌وآمد مانند نزدیک ورودی یا آشپزخانه خودداری کنید تا تماشا به‌صورت آرامش‌بخش‌تری انجام شود و اعضای خانواده بتوانند به‌راحتی حرکت کنند.
  • تلویزیون نباید نزدیک شومینه یا منبع گرما قرار گیرد، زیرا در سرما ممکن است کنار منبع گرما جلوی تلویزیون بنشینید و به عدم رعایت فاصلهٔ استاندارد با صفحه‌نمایش، به چشم‌ها آسیب بزند.

بهترین جاها برای قرار گیری تلوزیون در خانه

  • محل قرارگیری تلویزیون در خانه جای مناسب سایر لوازم منزل شمارا نیز تعیین می‌کند. اگر تلویزیون را روی دیوار نصب کنید فضای زیادی را در اتاق نشیمن صرفه‌جویی خواهید کرد.
  • همه ما عادت کرده‌ایم که در فضای اتاق نشیمن حتماً میز تلویزیون قرار داده و تلویزیون را روی آن بگذاریم. اما با نصب تلویزیون روی دیوار در هزینه خرید سایر وسایل و حتی فضا بسیار صرفه‌جویی جانبی خواهد شد.
  • حتی اگر ایده نصب تلویزیون روی دیوار یا آویزان کردن آن دور از سلیقه شماست بد نیست آن را یک‌بار امتحان کنید؛ مطمئناً نظر بسیاری از شما دراین‌باره تغییر خواهد کرد. با این کار تلویزیون مانند یک تابلوی بزرگ روی دیوار اتاق نشیمن شما قرار می‌گیرد.
  • استفاده میز تلوزیون دیواری کمک شایانی به حفظ فضای بیشتر در خانه شما میکند و از طرفی نیز برای شما شرایطی را فراهم میکند که بتوانید تلوزیون خود را بر تمام نقاط خانه خود به راحتی نصب کنید. 
  • اگر میز تلوزیون و یا تلوزیون دیواری خود را در اتاق نشیمن قرار میدهید به این موضوع توجه داشته باشید که قرار گرفتن تلوزیون در برابر پنجره باعث میشود که دید مخاطب به هنگام تماشا به دلیل وجود نور کم شود.

قرار دادن تلویزیون در مکان پر رفت و آمد ممنوع

برای انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون مکان پر رفت و آمدی را انتخاب نکنید. بهتر است تلویزیون را در قسمتی قرار دهید که رفت و آمد کم باشد تا در آرامش بیشتری تلویزیون نگاه کنید پس هیچگاه تلویزیون را کنار ورودی آشپزخانه یا نزدیک درب ورودی قرار ندهید.

زاویه مستقیم مبلمان با صفحه تلویزیون

بهترین حالت برای چینش مبلمان ، زاویه مستقیم مبلمان با صفحه تلویزیون است. بهتر است دکوراسیون نشیمن توسط مبلمان طوری باشد که در اطراف تلویزیون یک فضای محصور و دنج به وجود آوریدتا با لذت بیشتری به تماشای برنامه های محبوب خود بنشینید.

 

قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور

وضعیت قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور نکته ای است که اهمیت بسیار دارد. در بخش دنیای مد نمناک اشاره کرده ایم که برای این منظور تلویزیون را پشت به پنجره قرار ندهید زیرا گذاشتن تلویزیون جلوی پنجره به دلیل ضد نور بودن سبب تاریک شدن صفحه تلویزیون و اذیت شدن چشم شما با نور مستقیم می شود.

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋