raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

تفکیک چیدمان دکوراسیون اتاق مشترک برای بچه ها

فرقی نمیکند که فرزندان شما از روی علاقه بهم اتاق شان را با هم شریک هستند یا چاره ای جز این کار ندارد، این که هر کدام فضای مخصوصی برای خود داشته باشند یک امر لازم است که باید در دکوراسیون اتاق آن ها رعایت نمایید.

در ادامه چند ایده ساده داریم که با استفاده از آن ها و با تغییر در پالت رنگی، مبلمان انتخابی و اکسسوری ها؛ می توانید فضای دنج برای فرزندان خود ایجاد نمایید. اگر به دنبال ایده برای دکوراسیون خانه آپارتمانی خود هستید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

رنگ

با توجه به سن بچه و جنسیت و علاقه مندی های آن ها برای یکی از دیوار های اتاق، یک کاغذ دیواری مینیمال با طرح های ساده انتخاب نمایید، پیشنهاد می کنیم که رنگ زمینه را خنثی و طرح ها با کنتراست متفاوت شوند، برای بردنه مبلمان از تخت خواب گرفته تا میز پاتختی از رنگ سفید استفاده نمایید. 

حال که یک پس زمینه سفید ایجاد کردیم، می توانید فضای مخصوص هر کدام مانند آباژور ها، رو تختی ها و کوسن ها را با رنگ های مورد علاقه شان متمایز نمایید. اگر فرزندان شما هم جنس نیستن می تواند از صورتی و سرمه ای استفاده کنید و برای هم جنس ها صورتی و یاسی یا سرمه و آبی گزینه های فوق العاده ای هستند.

اگر از ایده تقسیم و تفکیک با رنگ خوشتان آمد می توانید آن را به رنگ دیوار ها هم برسانید، هم می تواند یک دیوار را از وسط به دو رنگ متفاوت تقسیم کنید و هم دیوار ها را دو به دو به هر کدام از فرزندتان اختصاص دهید. برای فرزندان بزرگتر ترکیب رنگی هایی مثل کرم و مغز پسته ای یا فیروزه ای و طوسی می توانند انتخاب های خاصی باشد.

 

تخت

اگر فرزندان شما به هم علاقه دارند یا دو قلو هستند و دوست ندارند از هم جدا شوند، به جای خرید دو تخت، از یک تخت دو نفره برای آن ها استفاده نمایید. این ایده برای فرزندان کم سن تر که ممکن است در هنگام خواب احساس تنهایی یا ترس داشته باشند نیز بسیار کاربردی خواهد بود. می توانید از دو پاتختی در دو طرف تخت نیز برای قرار دادن آباژور یا وسایل مورد علاقه هر یک نیز استفاده نمایید.

اگر میخواهید که هر کدام فضای خواب مستقلی داشته باشند اما، فضای اتاق این اجازه را به شما نمی دهد، به شما تخت خواب های میزبان میهمان را توصیه میکنیم که می تواند در طول روز، یکی را به زیر دیگر هل داده تا فضای اتاق برای فعالیت های دیگر آزاد شود.

یک راه دیگر برای این منظور ساخت تخت خواب های دو طبقه سفارشی است که معمولا علاوه بر فضای تخت خواب به شما فضایی برای مطالعه یا کشو هایی برای قرار دادن لباس ها را نیز میدهد. با این کار هم برای حفظ فضای خصوصی بچه ها فکری کرده اید و هم در فضا صرفه جویی نموده اید.

راه دیگر چیدمان تخت ها برای اتاق فرزندان، چیدمان متقارن است. برای این منظور اگر اتاق شما بعد از قرار تخت ها دیگر فضایی نخواهد داشت، پیشنهاد میکنیم از تخت هایی که دارای کشو هستند استفاده کنید تا نیاز شما برای ذخیره سازی نیز حل شود. برای قرار دادن وسایل نیز می توانید از دیوار بالای هر تخت برای نصب شلف دیواری استفاده کنید که کاربرد های زیادی اعم از قفسه کتاب یا طاقچه دکوری ها دارد.

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋