raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

ایده های ساده برای مرتب کردن فضای کار

یک میز تحریر بهم ریخته باعث میشود که ذهن شما هم بهم ریخته شود و برای تمرکز به به مشکل بر بخورید، علاوه بر این می تواند مانع انجام صحیح کارها و تلف شدن وقت با ارزش شما برای پیدا کردن وسایل شود.

راه های زیادی برای ایجاد یک فضای کاری مرتب و منظم وجود دارد که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

وسایل الکترونیکی را داخل کمد ها قرار دهید

اگر با تعداد زیادی از وسایل الکترونیکی مثل موبایل، تبلت، لپ تاپ و غیره استفاده می نمایید، بهتر است به محض تمام شدن کارتان آن ها را داخل کمد های میز تحریر تان قرار دهید. میتوانید از نظم دهنده سیم و پریز هم داخل این کمد ها استفاده نمایید تا درگیر سیم ها و شلوغی های ایجاد شده توسط آن ها نشوید.

استفاده از تقسیم کننده کشو

اگر عادت دارید هنگام کار از کلی لوازم تحریر مختلف استفاده نمایید، باید برای ذخیره سازی و نظم دادن به آن ها فضایی را در نظر بگیرید. نظم دهنده های کشو میتواند با تفکیک وسایل بخش بندی های مختلفی را برای هر گروه از وسایل شما به وجود آورد. این نظم دهنده ها دسترسی شما به وسایل مورد نظرتان را ساده تر و سریع تر می نمایند.

می خود را خالی نگه دارید

اگر جزو افرادی هستید که به راحتی حواستان پرت می شود به جای اینکه وسایلتان را روی میز قرار دهید، از شلف ها و کتابخانه هایی کنار میز خود استفاده نمایید و تمام وسایلی که روی میزتان است، مانند جامدادی و دفتر های یادداشت تان را به این فضا انتقال دهید تا میز کاری خالی و بدون حواس پرتی داشته باشید.

 

دکوری های کمتری استفاده کنید

استفاده از دکوری های مختلف می تواند فضای دفتر کار یا اتاق شما را زیبا تر کند اما، استفاده از تعداد زیادی گلدان و قاب عکس و لوازم تحریر باعث کلافگی و خستگی ذهن می شود. وسایل تزیینی میز کار و حاشیه آن را به حداقل برسانید تا بتوانید حواس پرتی های احتمالی را در حین کار محدود کنید.

استفاده از دیوار

اگر میز و فضای محدودی برای قرار دادن قفسه و کتابخانه دارید، از دیوار های نزدیک میزتان برای ذخیره سازی وسایلتان استفاده نمایید. با نصب یک شلف به دیوار میتوانید به راحتی یک کتابخانه جادار برای خود بسازید می توانید از چراغ های مطالعه دیواری نیز برای عدم اشغال فضای میز تان بهره ببرید. همچنین مطالعه این مقاله را به شما توصیه میکنیم.

از پالت رنگ خنثی غافل نشوید

درست است که رنگ های جذاب و جورانه می تواند انرژی و جنب و جوش شما را بالا ببرد و شما را خلاق تر کند اما می تواند تاثیر معکوس نیز داشته و باعث آشفتگی فضا شود. با استفاده از رنگ های خنثی می توانید یک فضای کاری آرامش بخش را برای خود ایجاد نمایید تا بدون حواس پرتی، تمرکز شما را روی فعالیتتان حفظ نماید.

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋