raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

قوانین چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن می تواند کاری دلهره آور باشد. وقتی با یک اتاق خالی مواجه می شوید، پر کردن آن به گونه ای که هم کاربردی و هم زیبا باشد، می تواند کار طاقت فرسایی به نظر برسد. در طول سال ها، طراحان داخلی تعدادی از اصول ساده و کاربردی را تشخیص داده اند که باعث می شود اتاق نشیمن شما خوب به نظر برسد.

چیدمان های محبوب مبلمان

با در نظر گرفتن چیدمان اتاق نشیمن که طراحان برای زیباترین اتاق ها به آن گرایش دارند، گزینه های خود را ساده کنید . در اینجا چند نمونه از چیدمان مبلمان اتاق نشیمن آورده شده است:

چیدمان متقارن: 

چیدمان متقارن در هر اندازه و شکل اتاق کار می کند زیرا از نظر بصری فضا را متعادل می کند. دو مبل روبروی هم که با یک میز جلو مبلی از هم جدا شده اند، چیدمان متقارن است. کاناپه ای که کنار آن با صندلی های کناری مطابقت دارد، متقارن در نظر گرفته می شود.

چیدمان شناور: 

اگر اتاق نشیمن با پنجره های زیاد دارید اما فضای دیوار کافی برای تکیه دادن مبلمان خود ندارید، چیدمان مبلمان شناور را انتخاب کنید. مبلمان خود را چند متر دورتر از دیوارها قرار دهید تا جزیره ای در مرکز اتاق با تلویزیون نصب شده روی یک دیوار ایجاد کنید.

چیدمان نامنظم: 

اتاق‌های نشیمن باریک، فضاهایی با گوشه‌ها و یا زاویه‌دار، همه اتاق‌هایی با شکل نامنظم یا نامناسب در نظر گرفته می‌شوند . کلید چیدمان مبلمان در اتاق‌های نشیمن نامناسب، ایجاد مناطق با استفاده از مبلمان روی فرش‌های منطقه است. شما همچنین می توانید یک منطقه را با یک مبلمان خاص مانند یک لوستر متفاوت نمایید.

چیدمان اتاق های نشیمن مستطیلی باریک و بلند: 

در این نوع فضاها شما دو دیوار بلند برای کار خواهید داشت، بنابراین معمول است که مبل را روی یک دیوار و تلویزیون را روی دیوار مقابل قرار دهید، در این حالت می توانید تلویزیون را روی پایه یا دیوار نصب نمایید.

یک نقطه کانونی بسازید

هرگز قدرت یک نقطه کانونی در یک اتاق را دست کم نگیرید. گاهی اوقات آنها به طور طبیعی وجود دارند مانند یک پنجره و گاهی اوقات ممکن است لازم باشد خودتان آنها را بسازید، مانند قرار دادن میز تلویزیون. . نقطه کانونی انتخابی شما هرچه باشد باید به آن پایبند باشید و تا آنجا که ممکن است مبلمان را در اطراف آن بچینید.

مبلمان را به دیوار نچسبانید

اگر برای تزیین خانه خود دنبال ایده هستید، این مقاله را از دست ندهید.

اندازه‌گیری اتاق تعیین می‌کند که چقدر می‌توانید مبلمان خود را از دیوارها دور کنید، حتی در یک فضای کوچک، با قرار دادن چند سانتی‌متر فضا  بین قسمت‌های پشتی مبلمان و دیوار،  فضای کمی برای تنفس ایجاد کنید. دیوارها علیرغم باور عمومی، در واقع می تواند اتاق ها را بزرگتر کند. البته اگر فضای بزرگتری دارید، می توانید مبلمان را طوری بچینید که قسمت نشیمن در وسط اتاق ایجاد شود و چند متر بین دیوارها و مبلمان فضا باقی بماند.

میتوانید انواع وسایل منزل خود اعم از سرویس خواب و سرویس چوب را از گامی نو تهیه فرمایید.

محل قرار گیری تلویزیون

  • جایی که تلویزیون خود را در اتاق نشیمن قرار می دهید به اندازه آن و چند عامل دیگر بستگی دارد. که در اینجا نکاتی مهم در این رابطه را آورده ایم:
  • تلویزیون باید در قسمتی از اتاق نشیمن شما قرار گیرد که تحت تاثیر نور خورشید یا تابش نور طبیعی یا نورهای دیگر قرار نگیرد.
  • تلویزیون خود را خارج از مناطق پر ترافیک قرار دهید. هیچ چیز خسته کننده تر از این نیست که سعی کنید تلویزیون تماشا کنید در حالی که افراد از مقابل آن عبور می کنند.
  • به طور کلی، تلویزیون شما باید رو به روی مبلمان شما قرار گیرد تا بتوانید به راحتی آن را از روی مبل یا صندلی خود تماشا کنید.
  • نصب تلویزیون در بالای شومینه مزایا و معایب خود را دارد اما اگر به درستی انجام شود می‌تواند فضای کف را در چیدمان اتاق نشیمن کوچک را حفظ کند.


 

 

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋