raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

چگونه خانه مان را به سبک معاصر بچینیم

ممکن است که برای چیدمان دکوراسیون خود، به دنبال سبک باشید و از سبک مدرن خوشتان آمده باشد اما حس کنید که بیش از حد برای شما سرد و مینیمال است. اگر چنین است، پیشنهاد ما به شما سبک دکوراسیون معاصر است که راحت و دلپذیر می باشد و برای تمام محیط ها از خانه و دفتر کار گرفته فروشگاه، بسیار مناسب است.

سبک معاصر چیست

سبک دکوراسیون معاصر، یکی از سبک های مشتق شده از سبک مدرن است که به همراه سادگی با جزییات ظریف همراه است و با استفاده از بافت های متنوع و خطوط تمیز و صاف تعریف می شود. تا در فضای داخلی محیط مد نظر شما به جای نمایش دادن اشیا، خود فضا را به نمایش می گذارد.

تمام چیز های که مدرن هستند و به روز، در سبک معاصر جای میگیرند. در این سبک تمرکز بر رنگ، فضا و شکل است و برای رسیدن به یک سبک دکوراسیون معاصر، لازم است که به قوانینی خاص پایبند باشید.

استفاده از رنگ

رنگ های خنثی، سیاه و سفید رنگ های اصلی در دکوراسیون داخلی به سبک معاصر هستند. در این سبک رنگ های تیره تر مثل مشکی برای قسمت هایی پایین تر در فضا مثل کف اتاق استفاده میشود و هر چه به بالا تر و سقف نزدیک می شویم رنگ ها روشن تر میشوند.

 با رنگ آمیزی دیوارها به صورت خنثی، پس زمینه فوق العاده ای برای لوازم جانبی رنگی خواهید داشت. اگر دیوارها و پنجره ها به رنگ های پاستلی رنگ آمیزی شده اند، عناصر و مبلمان باید به رنگ خنثی باشند. اگر رنگ دیواری روشن و درخشان است، در موارد دیگر باید از رنگ های خنثی استفاده شود.

اگر برای چیدمان سرویس خواب به دنبال ایده هستید، این مقاله را از دست ندهید.

 

خطوط و فضا

بارزترین و متمایزترین عنصر طراحی داخلی به سبک معاصر خطوط هستند. از خطوط مستقیم عمودی و افقی تا اشکال منحنی، خطوط قابل مشاهده، به صورت بارزی در هر خانه هایی به سبک معاصر مشهود است. این خطوط در جزئیات معماری، استفاده از بلوک ها، سقف های بلند، پنجره ها و اشکال هندسی در هنر دیوار و مجسمه سازی یافت می شود.

فضای خالی روی دیوار ها در معماری به سبک معاصر به اندازه مناطقی که دکوری ها در آن ها قرار گرفته اند، مهم است و میتوان گفت که نمونه بارز مثال زیبایی در سادگی را میتوان در آن مشاهده نمود. این سبک تمام قطعات منحصر به فرد و متمایز هستند.

کانال‌های کولر بیرون زده از سقف، آجرهای شکسته، لوله‌های در معرض دید، کاملا در فضای داخلی به سبک معاصر قابل قبول هستند. این جزئیات ساختاری را با رنگ های متضاد رنگ آمیزی کنید تا بیشتر به چشم بیایند، یا برای کاهش اهمیت ، آنها را به رنگ دیوارها رنگ کنید.

مبلمان به سبک معاصر

مبلمان باید ظاهری جسورانه داشته باشند، اما در عین حال ساده و بدون منحنی یا تزئین باشند، استفاده از اشکال صاف، تمیز و هندسی در مبلمان سبک معاصر ضروری هستند. 

مبلمان بکار رفته در این سبک به رنگهای سیاه، سفید یا سایر رنگ‌های خنثی هستند  و از الیاف طبیعی مثل پشم، پنبه، کتان، ابریشم و غیره  برای افزودن جذابیت بافتی در آن ها استفاده می‌شود. بکار بردن کوسن هایی با اشکال هندسی تمیز و رنگ های خاص میتواند زیبایی این سبک را بیشتر کند. 

برای مثال در اتاقتان، برای دیوار ها یک رنگ خنثی مثل بژ را در نظر بگیرید، از تخت خواب پایه دار استفاده کنید و تمام جزییات مثل روتختی های تزیینی را حذف نمایید و آن را با مدل های ساده جایگزین نمایید.

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋