raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

ایده هایی برای سازماندهی وسایل دفتر کار

یک میز تحریر تمیز و مرتب، کلید کارآمدی است، همه ما تمایل داریم که در هنگام کار کاملا متمرکز شویم. به هم ریختگی های اطراف ما به خصوص روی میز کار زمان را هدر می دهد، مانع کار کردن ما می شود و عملکرد ما را کاهش می دهد. حتی باعث از دست دادن تمرکز و ایجاد استرس نیز می شود.

با مرتب کردن دفتر کار به گونه ای که فقط موارد ضروری در دسترس باشد، نه تنها در فضا و زمان صرفه جویی خواهیم کرد، بلکه باعث خواهیم شد ذهن باز تری برای فعالیت هایمان داشته باشیم.

 

مرحله اول

بهترین راه برای شروع سازماندهی یک دفتر کار چه در خانه و چه در فضای اداری این است که وسایل تان را مرتب کنید. درست است که کار خسته کننده ای است اما انجام آن ضروری است.

مرحله دوم

بعد از اینکه فضای روی میز را مرتب نمودید، نوبت وسیله کارتان است. برای مثال اگر از لپتاپ استفاده می کنید،  از وسایل جانبی که وضعیت فیزیکی شما را نسبت به محل کیبورد و مانیتور بهبود می‌بخشد، استفاده نمایید. 

اگر هم PC ها استفاده می کنید، مطمئن شوید مانیتور آن را در ارتفاع مناسب، روبه‌روی خود قرار داده‌اید و مرکز صفحه را هم سطح چشم و در تراز با آن نگه دارید. این کار از مشکلات کمر و گردن جلوگیری می کند. اگر می توانید، یک کشو برای صفحه کلید زیر میز نصب کنید تا فضای بیشتری را روی سطح میز آزاد کنید.

مرحله سوم

کامپیوتر، اسکنر، پرینتر، چراغ رومیزی، تلفن، شارژرها و ... کابل‌های همه این دستگاه‌ها در به مرور در هم پیچیده می‌شوند و یک آشفتگی ناخوشایند ایجاد می‌کنند. یک بار برای همیشه آنها را باز کنید و با استفاده از وسایل مدیریت کابل آنها را به خوبی در پشت یا کنار میز تحریر تان منظم کنید. این کار باعث می‌شود در صورت بروز مشکل فنی، وقتتان را برای شناسایی آن‌ها تلف نکنید.

مرحله چهارم

اگر میز شما دارای کشو است، از نظم دهنده های کشو استفاده کنید تا از فضای خود نهایت استفاده را ببرید. این کار زمانی به دنبال چیزی هستید،  باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.با سفارش از گامی نو می توانید یک میز تحریر با ویژگی های خاص خودتان داشته باشید.

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋