raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

ویژگی های یک اتاق مطالعه خوب

حتی اگر امروزه بیشتر فعالیت مطالعاتی خود را با رایانه انجام می دهید، اتاق مطالعه مناسب می تواند به افزایش بهره وری شما کمک کند. یک اتاق مطالعه خوب به شما کمک می کند تا ذهن خود را بدون عوامل پرت کردن حواس روی کار خود تمرکز کنید.

بهترین اتاق مطالعه اتاقی است که بتواند با نیازهای شما سازگار شود

حالت کار

مهمترین ویژگی اتاق مطالعه این است که شما را وارد حالت کار می کند . محققان تشخیص داده‌اند که عملکرد شما هنگام کار زمانی بهبود می‌یابد که فردی وارد حالت کار «تمرکز » شود. یک اتاق مطالعه از ورود شما و ذهنتان به حالت کار یا تمرکز  پشتیبانی می کند و به شما این امکان را می دهد که با تلاش کمتر کارهای بیشتری و با کیفیت تری انجام دهید. تلاش برای تحت فشار قرار دادن ذهن و تمرکز در محیطی که برای مطالعه مناسب نیست می تواند باعث ناامیدی، اضطراب و خستگی شود. یکی از دلایلی که بهره وری شما حین دور کاری کاهش می یابد نیز همین مورد است زیرا تلاش می کنید در محیطی که برای آرامش و استراحت طراحی شده است کار و فعالیت داشته باشید

 

یک اتاق مطالعه خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

مرزهای تعریف شده و مشخص : شما باید تعیین کنید که چه چیزی بخشی از اتاق مطالعه شما است و چه چیزی نیست. یک میز تحریر  کوچک کنار دیوار یا حتی میز ناهارخوری میتواند اتاق مطالعه شما باشد. نکته مهم این است که تعیین کنید اتاق مطالعه شما قرار است کجا باشد و چه عناصری را در بر می گیرد.

محیط تکراری برای فریب مغز : هر بار با استفاده از اتاق مطالعه یکسان، مغز شما را به حالت کار فریب می دهیم. به این ترتیب مغز  به سرعت شروع به مرتبط کردن کار با محیط اتاق مطالعه خواهد کرد. این کمک می کند تا تأثیر حواس پرتی به حداقل برسد و رسیدن به تمرکز آسان تر و سریع تر شود.

انزوا و دوری از عوامل حواس پرتی : اتاق مطالعه شما باید از هرگونه مزاحمت احتمالی از نظر محیط و افراد دور باشد. زمانی که دائما با موارد و رویدادهای غیر کاری در گیمی شوید و حواستان پرت می شود، وارد شدن به حالت کار بسیار دشوار است. 

دارای نور طبیعی :  نور طبیعی شما را هوشیار و بیدار نگه می دارد. مطالعه در نزدیکی پنجره می تواند به شما کمک کند در حین کار خواب آلود نشوید.

راحت : یک اتاق مطالعه خوب راحت است، اگر در فضایی که هستید احساس راحتی نکنید، تمرکز برایتان مشکل خواهد بود. مکانی را انتخاب کنید که از نظر فیزیکی حواس شما پرت نشود. از مبلمان، دما، صداها و تصاویر ناراحت کننده و مزاحم خودداری کنید.

منبع مقاله 

 

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋