raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

9 راه حل خلاقانه برای ایجاد فضایی کاربردی در اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب مناسب می تواند در فضای شما را دگرگون کند استفاده حداکثری از نور، فضای کافی عبور و فضای ذخیره سازی کافی به شما کمک می کند به اتاق خواب رویاهای خود برسید.

چیدمان های خاصی را برای اتاق خواب هایی با شکل نامناسب

پیدا کردن ایده های مناسب برای چیدمان اتاق خواب با پلان غیر متعارف می تواند یک چالش باشد. در دکوراسیون اتاق ها، مبلمان باید با فضا جریان داشته باشند و نسبت به آن چیده شوند تا برای شما دنج، گرم و باشند. اگر اتاق شما فضایی کاملا نامناسب و دارای برآمدگی ها و تورفتگی ها و گوشه های عجیب و غریب است، بهتر است به سراغ کمد ها و میز های سفارشی بروید. در این زمینه گامی نو برای شما بهترین انتخاب است.

چیدمان نسبت به محل های درب و پنجره ها

البته اندازه و شکل اتاق شما بزرگترین تعیین کننده چیدمان شما خواهد بود، اما عناصر دیگری نیز وجود دارند که به همان اندازه مهم هستند مثل محل های قرار گیری درب ها و یا پنجره که یکی از مهم ترین عناصری هستند که هنگام قرار دادن مبلمان در اتاق خواب تعیین کننده می باشند.

در چیدمان اتاق خواب باید مطمئن شوید که تخت خواب مستقیما رو به پنجره‌ها نیست، به‌ خصوص در اتاق‌هایی که صبح ها نورگیر هستند

خود را محدود به پاتختی های متقارن نکنید

استاندارد چیدمان اتاق خواب ها، تختی است که در وسط اتاق قرار گرفته و دو میز پاتختی به طور متقارن در دو طرف آن قرار گرفته اند. با این حال، همیشه فضای کافی برای عملی کردن این طرح وجود ندارد. در اتاق های کوچک می توان یک دراور را کنار تخت قرار داد که به عنوان فضای ذخیره سازی و میز پاتختی عمل کند.

آینه ها را در جای مناسب قرار دهید

آینه اتاق خواب می تواند چیزهای زیادی به چیدمان اضافه کند. برای مثال در فضاهای کوچک، می تواند توهم گسترش را ایجاد کند، به گونه ای که انگار اتاق بزرگ تر از متراژ واقعی خود است. و یا آینه ای که در کنار پنجره قرار می گیرد می تواند نور بیشتری به همراه خود به اتاق وارد کند.

فضا کار و مطالعه

 درست است که کارکرد اصلی اتاق خواب، خوابیدن است. اما مکان فوق العاده ای برای یک دفتر کار کوچک و یا مطالعه کتب مورد علاقه تان است. اگر اتاقی با ابعاد بزرگ دارید، فضای نشیمن در کنار تخت خواب  نیز می تواند ایده ای بسیار کارساز باشد.

منبع مقاله

 

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋