raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

بهترین رنگ ها برای اتاق کودکان کدامند؟

رنگ ها با توجه به این که قابل لمس نیستند اما تاثیر زبادی رو یبیننده و روح او می گذارند. این تاثیر با توجه به روحیه حساس کودکان بیشتر نیز هست. در ادامه به مفهوم و اثر هر رنگ بر روی روحیه فرزندانمان بیشتر آشنا می شویم.

آبی

آبی آرامش بخش است و یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق خواب کودکان می باشد. مخصوصا برای کودکانی که کمی فعال تر و پر جنب و جوش تر هستند. این رنگ به دلیل جا افتادن رنگ آبی برای پسر ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. ضمنا این رنگ باعث افزایش عملکرد ذهن کودکان نیز می شود. بهترین رنگ برای افرادی که به راحتی نمی توانند تمرکز کنند رنگ آبی می باشد.

 

قرمز

قرمز رنگی جذاب و انرژی بخش است و موجب میشود احساس خستگی به سرعت کاهش پیدا کند و با عث افزایش تمرکز می شود. به دلیل بالا بردن فشار خون، اشتها را بالا می برد و باعث میشود سیستم گوارش به خوبی عمل کند و موجب هضم آسان غذا می شود. اما باید در استفاده از این رنگ بیشتر احتیاط کرد زیرا باعث افزایش تند خویی و پرخاش می شود.

زرد

این رنگ به سرعت چشم را خسته می کند اما باعث انرژی بخشی و شادی می شود. برای اتاق مطالعه بسیار مناسب بوده زیرا تمرکز را افزایش می دهد و برای اتاق خواب اگر کم خواب هستید توصیه نمی شود. برای کودکان دچار بیش فعالی بههیچ عنوان رنگ مناسبی نمی باشد. استفاده از این در کنار رنگ های طوسی یا آبی انتخاب خوبی می باشد.

نتیجه گیری

توصیه می شود این رنگ ها را با رنگ های خنثی مثل سفید و طوسی استفاده نمایید طوریکه رنگ غالب، خنثی و ملایم باشد. برای چیدمان مناسب اتاق بچه ها مقاله منبع پیشنهاد می شود.

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋