raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

اصول و راهنمای چیدمان اتاق خواب نوزاد

تولد نوزاد باعث می شود که پدر ها و مادر ها به سراغ چیدمان اتاق او و تجهیز آن بیافتند. در این زمینه سلیقه شما خیلی اثر گذار خواهد بود. بنابراین ، در ادامه این مقاله به نکات اصلی و کلیدی اشاره کرده ایم که باید به آن ها توجه کنید و همواره در حین خرید و چینش به آن ها پایبند باشید. برای انتخاب محصولات مورد نظرتان می توانید از سایت گامی نو دیدن نمایید.

سرویس سیسمونی نوزاد

برای خرید سرویس سیسمونی نوزاد اول از همه به متراژ اتاق و نحوه قرار گیری لوازم در کنار یکدیگر توجه کنید. مواردی مثل پنجره و درب ها در نحوه چینش وسایل تاثیر گذار است. به میزان لازم از کمد و کشو و دراور استفاده نمایید که با توجه به حجم بالای وسایل نوزاد بتوانید به خوبی آن ها را مدیرت کنید. هر چه اتاق نوزاد دارای نظم و ترتیب بیشتری باشد، در استفاده از آن ها راحت تر خواهید و به هر چه که خود یا کودتان نیاز پیدا کنید، سریع تر دسترسی پیدا خواهید کرد. می توانید برای دکور کردن بهتر اتاق فرزندتان ، این مقاله را مطالعه نمایید.

متریال بکار رفته در ساخت این وسایل نیز باید استاندارد و با کیفیت باشند تا هنگام استفاده از آن ها به کودک آسیبی وارد نشود. برای مثال برخی از چوب های استفاده شده دارای بوی بدی هستند که موجب آزار نوزاد می شوند همچنین نباید مدل و استایل آنها دارای گوشه های تیز یا پیچ های بیرون زده باشد که امکان آسیب به کودک را افزایش دهد. برای منسوجات پارچه ای مثل پرده ها ، فرش ، موکت ، ملحفه ها و حتی لباس ها حتما از الیاف طبیعی و بدون بو استفاده نمایید تا به دلیل پوست حساس نوزادان، برایشان موجب مشکل نشود.

برای اطمینان از کیفیت کارهای خریداری شده به مراکز و فروشگاه های معتبر فیزیکی و اینترنتی مثل گامی نو مراجعه کرده که اطلاعات دقیقی از نحوه ساخت و متریال بکار رفته در محصولاتشان را در اختیار خریداران قرار می دهند.

 

رنگ بندی

رنگ ها از نظر روانشناختی، تاثیر زیادی روی خلق و خو دارند. از آنجایی که کودکان نسبت به سایرین تاثیر پذیرتر هستند، باید برای انتخاب رنگ هایی که قرار است زمان زیادی را در مواجه با آن سپری کنند، بسیار سنجیده عمل کرد. کودکان به ویژه نوزادان زمان کمتری از بزرگسالان را بیدار هستند و ساعات زیادی را به خواب و استراحت می پردازند. پس در انتخاب تناژ رنگی مورد استفاده در اتاق آن ها باید به سراغ رنگ های آرامش بخش و پاستلی رفت که علاوه بر احساس آرامش بتوانند نشاط و شادابی را نیز تداعی نمایند.

حتما راجع به روانشناسی رنگ ها شنیده اید، در ادامه به معنی و مفهومی که هر رنگ دارد اشاره می کنیم تا آن ها را با توجه به تاثیری که روی کودک ممکن است داشته باشند انتخاب کنید.

  • آبی : آرامش بخش ، کاهش استرس ، غم انگیز ، سرد
  • قرمز : شادابی ، انرژی بخش ، عدم تمرکز ، خشونت
  • زرد : شادی ، انرژی ، افزایش تمرکز
  • نارنجی : گرم ، راحت ، پر حرارت
  • سبز : مسکن ، افزایش تمرکز ، مناسب مطالعه
  • بنفش : آرامش بخش
  • سفید : آرامش ، سادگی
  • طوسی : آرامش ، کسل کننده ، غم انگیز
  • صورتی : آرامش بخش ، لطیف ، آشفتگی ، اضطراب

اگر از کاغذ دیواری یا رنگ برای اتاق نوزادتان می خواهید استفاده کنید، حتما با فاصله زمانی زیاد از زمان اجرا تا قرار گیری نوزاد در اتاق انجام شود، زیرا بو و اثرات شیمیایی ممکن است باعث ایجاد حساسیت، مشکلات تنفسی و موجب آزار کودک شود. اگر از کاغذ دیواری استفاده می کنید، بهتر است از طرح و نقوش جذاب برای کودکان در آن استفاده شود تا دارای جاذبه دیداری برای آن ها باشد پیشنهاد می شود که این کار را تنها با دیوار اصلی اتاق انجام دهید. از شلوغ شدن بیش از حد محیط بپرهیزید و دیوار های اطراف را به طرح ها و رنگ های ساده تر و ملایم تر اختصاص دهید.

 

نور طبیعی و مصنوعی

ساختار چشم کودکان به نور بسیار حساس است، استفاده از نور های سقفی و هالوژن ها که نور مستقیم و شدید دارند باعث اذیت شدن چشم هایشان و حتی آسیب به آن می شود.با توجه به این امر؛ اینکه کودکان معمولا در حال دراز کشیده هستند و سقف در دیدرس شان است یک موضوع قابل تامل و بررسی خواهد بود. اما نباید کنترل نور پردازی سبب شود که اتاق تاریک و دلگیر باشد. نور باید همواره قابل تنظیم نسبت به شرایط و وضعیت کودک باشد. کمبود نور محیط حس امنیت را از کودک می گیرد. برای تحریک قوه کنجکاوی بچه ها بهتر است از نور های رنگی که برای آن ها جالب است، استفاده کنید تا به وسیله آن ها سرگرم شوند.

اهمیت نور خورشید برای کودکان و نوزادان، توسط پزشکان تایید شده است. یکی از مزایایی که نور خورشید دارد، ساخت ویتامین D در بدن است که برای جذب کلسیم شیر مادر در بدن نوزاد ضروری است. پس اتاقی که کودک در آن می ماند باید قابلیت ورود نور خورشید را داشته باشد تا بدن نوزاد در برابر بیماری ها مقاوم شود. اگر توجه کرده باشید زمانی کودکان را به بیرون از منزل می برید خوشحال می شوند. یکی از دلایل این امر، تولید سروتونین که هورمون شادی می باشد، در بدن است. این هرمون زمانی تولید می شود که بدن کودک به میزان لازم نور خورشید دریافت کرده باشد. همچنین این هرمون باعث هضم بهتر و افزایش رشد می شود.

باید توجه کرد که بهترین زمان برای قرار گیری کودک در مقابل نور خورشید صبح ها است تا شدت زیاد آفتاب موجب آزار آن ها و بیماری های پوستی نشود.

 

تزئینات و دکوراسیون

تزیینات اتاق کودک موجب پرورش خلاقیت و نوآوری در کودکان می شود. برای ایجاد جزییات مناسب و محرک، می توانید راه های بسیاری را امتحان کنید یا به صورت دوره ای آن ها را تغییر دهید. برای مثال روی سقف اتاق ابر ، ستاره ،ماه و خورشید طراحی کنید، روی دیوار ها با استفاده از رنگ های متنوع تصاویر جذاب خانه ، جنگل یا شخصیت های کارتونی بکشید. سعی کنید از رنگ ها و کاغذ دیواری های قابل شست و شو استفاده کنید تا به صورت متناوب امکان تمیز و ضد عفونی کردنشان وجود داشته باشد.

وسایلی را انتخاب کنید کودک بتواند با قرار گیری داخل آن ها بازی کند ، عکس های خود کودک را به صورت تک یا همراه با خانواده روی دیوار ها و سطوح قرار دهید تا به تدریج با مفاهیم خود باوری و اعتماد به نفس آشنا شوند. اسباب بازی هایی را برای کودکان قرار دهید تا بتوانند خلاقانه با آن ها بدون چارچوب و قواعد بازی کنند، وسایل بازی آن ها را در دسترس شان قرار دهید تا هر زمان که مایل بودند از آن چه می خواهند استفاده کنند. برای مرتب کردن این وسایل هم زیاد وسواس به خرج ندهید، از باکس های بزرگ برای جمع کردن سریع و راحت استفاده کنید تا خود کودک هم بتواند همراه شما به این فعالیت بپردازد.

خرید وسایل

حتما هنگام خرید وسایل و تجهیزات اتاق فرزندتان، از کیفیت آن ها مطمعن شوید زیرا پای سلامت آن ها در میان است. برای کنترل هزینه ها، خرید از مجموعه گامی نو که با حذف واسطه ها به کنترل قیمت و بالا بردن کیفیت بسیار کمک کرده و طراحی را به سلیقه مشتری بسیار نزدیک نموه است؛ کمک کننده خواهد بود.

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋