عاصف رئیسی

عاصف رئیسی

asefraisi784

روستای آبگاه

روستای آبگاه=abgah

به نام خداوند بلند مرتبه و بزرگ.

جملاتی کوتاه در وصف روستای آبگاه.

آبگاه روستایی زیبا و پر از مردمانی خون گرم و مهمان نواز و روستایی شهید پرور هست که نعدا زیادی شهید دارد. همچنین دارای جوانانی پرشور و شوق و پراستعداد و فرهنگی و اندیشمند که به پیشرفت و شکوفایی روستا کمک میکنند را دارا هست این روستا روستای آبگاه دارای جاذبه های گردشگری بسیاری هست که از جمله آنها میتوان به محل درگیری دادشاه و میر مهیم خان اشاره کرد و همین سد خاکی گروگاه و اگریچان و همچنین رودخانه بزرگ و پرآب مَزَن کور که هر باره بعد از بارندگی پر از آب میشود. که با هر بار طغیان خرابی هایی هم به بار می آورد.اما بسیار شگفت انگیز و عالی هست.

همچنین روستا دارای باغ های بسیار زیبا و سرسبز هست که حتی در این روستا کندو های عسل هم وجود دارد.

دارای درختان خرمای بسیار زیبا و جالب که مردم روستا هر ساله بخشی از درآمد خود را از راه فروش خر ما های باکیفیت و عالی خود بدست می آورند.

ناگفته نماند که این روستا امکانات زیادی دارد حتی نانوایی هم دارد.

همچنین دارای کیفیت آموزشی عالی و بسیار خوب هست که در این روستا دبیرستان پسرانه و دخترانه وجود دارد.اسم دبیرستان پسرانه: هدایت و پیام آوران آبگاه هست.

که هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان با رتبه های عالی به دانشگاه میروند و دوباره به روستا برمی گردند و به بچه ها و دانش آموزان روستا و روستا های همجوار که به این روستا برای تحصیل می آیند.درس میدهند و تدریس میکنند.

و درکنکور سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ نفر قبولی داده است.

همچنین روستای آبگاه دارای مکتب یا مدرسه دینی پسرانه و دخترانه هست.که حتی شبانه روزی در حوزه تدریس مکتب دارالتوحید آبگاه شبانه روزی هست. و بسیار فعال هست.همچنین دارای یک مسجد جامع بزرگ هست که یکی دیگر درحال ساخت هست. از این حوزه علمیه طلاب و حافظان زیادی فارغ التحصیل شده اند.

سرافراز و شاد باشید.

نویسنده:عاصف رئیسی

 

 

 

عاصف رئیسی
عاصف رئیسی asefraisi784

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋