rahimi.monfared

rahimi.monfared

مغز انسان درد را احساس نمی کند

مغز انسان و کبد یک چیز مشترک دارند: آنها هیچ گیرنده دردی ندارند. احتمالا ویدیوهایی از جراحان مغز دیده ‌اید که از بیمار می‌ خواهند در حین جراحی مغز ساز بزند یا جوک بگوید. و این کمبود گیرنده‌ های درد چیزی است که به امکان این کار کمک می‌ کند. در مورد انجماد مغز نیز درد آن ناشی از محدودیت عروق و شریان های شما در واکنش به سرما است.

مغز ما پرحرف است
از آنجایی که مغز انسان در خاموش شدن مشکل دارد. یک فرد به طور متوسط روزانه 70000  بار فکر می کند. تحقیقات همچنین نشان می ‌دهد که ذهن ما در فواصل زمانی ده دقیقه ‌به فکر فرو می رود. دلیل این امر تحریک مداومی است که مغز ما به آن نیاز دارد. به همین دلیل است که تمرین مدیتیشن برای تسلط به زمان نیاز دارد. بنابراین آرام کردن افکار مغز با مدیتیشن برای سلامت روحی و جسمی ما بسیار مفید است.
 


ویژگی های جالب مغز

متفاوت اما برابر
ویژگی مغز مرد با زن متفاوت است. مطالعات تصویربرداری چند تفاوت در اندازه و ویژگی های پردازش مغز مرد و زن را به ما نشان داده است. مغز مردان حدود 10 درصد بزرگتر از مغز زنان است، اما اندازه در اینجا فرقی ایجاد نمی کند و هوش ثابت باقی می ماند. مطالعات دیگر نشان داده اند که مغز درد را برای مردان و زنان متفاوت پردازش می کند. مثلا زنان حساسیت بیشتری به درد دارند. زنان دارای ماده خاکستری بیشتری در مغز خود هستند، اما کمتر از مردان از آن استفاده می کنند. در حالی که از ماده سفید نسبت به مردان بیشتر استفاده می کنند. به نظر می رسد مغز مردان در فرآیندهای تصمیم گیری اجتماعی و نحوه مقابله با استرس با مغز زنان متفاوت است. با این حال، هنوز چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد که علت این تفاوت ها چیست.


بیشتر وزن مغز انسان از یک ناحیه است
میانگین وزن مغز انسان سه پوند است، اما بیشتر وزن آن (85 درصد) در مخ، بزرگترین قسمت مغز است. منطقی است که این بخش بزرگترین قسمت مغز است زیرا مسئول ایمنی است و بیشتر این موارد در این بخش اتفاق می افتد. این بخش مسئول وظایف مربوط به بقا است مانند قضاوت، حل مسئله، تنظیم دما، هماهنگی حرکت و عملکردهای مربوط به حواس پنج گانه و... سنگین ترین قسمت مغز نیز توسعه یافته ترین قسمت آن است.

 


 
نکات جالب در مورد مغز انسان

مغزها مانند اثر انگشت هستند
برای یک چشم آموزش ندیده، هر مغزی یکسان به نظر می رسد. اما در واقع، هیچ دو نفری آناتومی مغز یکسان ندارند. مغز شما در جهان منحصر به فرد است که به دلیل ژنتیک و تجربیاتی است که بر رشد مغز شما تاثیر گذاشته است.

مغز انسان  در 20 سالگی به اوج می رسد
نکته اصلی این است که در اواخر دهه بیست مغز انسان درست زمانی که افراد به بزرگسالی واقعی تبدیل می شوند، شروع به کاهش قدرت شناختی می کند. در نتیجه روند طولانی و نزولی در ظرفیت هایی مانند حافظه ایجاد می شود. توانایی شما برای یادگیری زبان در حدود 18 سالگی شروع به کاهش می کند. پس از اواسط 30 سالگی، مغز شما با برخی از عملکردها سخت تر کار می کند. کوچک شدن مغز نیز با افزایش سن طبیعی است.

 

rahimi.monfared
rahimi.monfared

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋