rahimi.monfared

rahimi.monfared

نگاهی به عوامل تعیین کننده قیمت ورق استیل

ورق استیل آلیاژی ضروری و مهم است که در صنایع گوناگون کاربرد دارد. به دلیل پیوند بسیاری از صنایع با این آلیاژ، قیمت آن به عنوان فاکتوری تعیین‌ کننده و حیاتی مورد توجه قرار دارد. تعیین قیمت ورق استیل با توجه به عوامل مختلف صورت می گیرد. به طور کلی می توانیم قیمت عناصر تشکیل دهنده، هزینه های تولید، ضخامت، ابعاد، میزان عرضه و تقاضا و نوسانات بازار ارز را به عنوان اصلی ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت ورق استیل معرفی کنیم. ورق استیل به عنوان آلیاژی که از چند عنصر ساخته شده تنوع زیادی دارد. در حقیقت با تغییر در ترکیب این عناصر، انواع ورق استیل با مشخصاتی متفاوت تولید می شود. طبیعتا قیمت ورق استیل نیز به دلیل تعدد انواع این محصول بسیار متنوع است. گوناگونی ورق های استیل موجب شده که برای محاسبه قیمت این محصولات به معیارهای مختلف توجه شود. البته به طور کلی می توان گفت قیمت ورق استیل با محاسبه وزن آن تعیین می‌ شود.
https://steelkhani.com/news/414/قیمت-ورق-استیل

 

 

مهمترین عوامل موثر بر قیمت ورق استیل
برخی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت ورق استیل از این قرارند:
قیمت مواد تشکیل دهنده
در تولید ورق استیل عناصر و ترکیبات مختلفی به کار می رود. کروم، آهن، کربن، نیکل و مولیبدن برخی از مواد موجود در ساختار استنلس استیل هستند. نحوه ترکیب این عناصر با یکدیگر منجر به تولید گریدهای مختلف ورق استیل می شود. قیمت ورق استنلس استیل به طور مشخص از قیمت این عناصر تاثیر می پذیرد.

هزینه تولید ورق استیل
ساخت ورق استیل نیازمند نیروی متخصص، تجهیزات صنعتی و سوخت است. هر چه هزینه این عوامل بیشتر باشد قیمت نهایی ورق استیل بیشتر خواهد بود. از آنجایی که در تولید ورق استیل از نفت به عنوان سوخت استفاده می شود نوسانات قیمت نفت به عنوان عاملی مهم قیمت ورق استیل را تحت تاثیر قرار می دهد.

ضخامت و ابعاد ورق استیل
ورق استیل به دلیل کاربردهای متنوع در ابعاد مختلف و با ضخامت های گوناگون تولید می شود. ضخامت و ابعاد ورق استیل را هم می توانیم به عنوان فاکتورهای تعیین کننده قیمت این آلیاژ معرفی کنیم. به عنوان نمونه معمولاً قیمت ورق استیل بسیار نازک نسبت به انواع ضخیم تر بیشتر است، زیرا پروسه تولید آن پیچیده تر است. از طرفی انواع ورق استیل ضخیم به دلیل اینکه ماده اولیه به کار رفته در آنها بیشتر از ورق های استیل معمولی است گران‌تر هستند.
 

 


میزان عرضه و تقاضا
قیمت ورق استیل نیز همچون بسیاری دیگر از محصولات از میزان عرضه و تقاضای آن در بازار تبعیت می‌ کند. به طور معمول هرچه میزان تقاضا برای خرید ورق استیل بیشتر باشد قیمت آن بیشتر می‌ شود. تجربه نشان داده که در بازار ورق استیل همواره میزان تقاضا بیشتر از عرضه است، به همین دلیل قیمت این آلیاژ همواره در مسیر افزایش قرار دارد.

نوسانات بازار ارز
ورق استیل از جمله محصولاتی است که عمدتاً از خارج از کشور وارد می‌ شود، به همین دلیل قیمت آن به قیمت ارز وابسته است. هر گونه نوسان در بازار ارز به شکل مستقیم قیمت ورق استیل را تحت تاثیر قرار داده و تغییر می‌ دهد.
 
قیمت ورق استیل
https://steelkhani.com/product/76/ورق-استیل-بگیر

محاسبه قیمت ورق استیل
برای محاسبه قیمت ورق استیل توسط فرمول مجموعه بازرگانی استیل خانی باید ابتدا وزن ورق استیل محاسبه شود. برای این کار می توان از دو روش استفاده کرد. روش مرسوم و عملی این است که با استفاده از باسکول، وزن ورق استیل مشخص شده و سپس قیمت آن محاسبه شود. در روش دیگر با کمک برخی محاسبات می توان قیمت تقریبی  ورق استیل را محاسبه نمود. در این روش ابتدا ابعاد ورق استیل مشخص می شود؛ به این صورت که طول، عرض و ضخامت ورق استیل در یکدیگر ضرب می شود. رقم حاصل نشان دهنده ابعاد ورق استیل است که باید در چگالی ورق استیل ضرب شود تا وزن آن به دست بیاید. چگالی ورق استیل یا جرم حجمی آن رقمی است که با توجه به نوع ورق استیل و گرید آن متفاوت است. نتیجه به دست آمده از ضرب ابعاد و چگالی ورق استیل، وزن ورق استیل است که باید با توجه به قیمت تصویب شده هر کیلوگرم فلز استیل محاسبه شده و قیمت ورق استیل معین شود.

 

rahimi.monfared
rahimi.monfared

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋