سعید رهگوی

سعید رهگوی

 ۱ نفر را دنبال می کند

سولفات مس چیست؟

 

سولفات مس نام های دیگری هم دارد که ممکن است برخی افراد آن را با نام هایی همچون کات کبود و یا زاج کبود بشناسند. این ماده را در حقیقت می توانیم از خانواده نمک ها محسوب نماییم که از مجموعه چند ترکیب به وجود می آید.

قیمت سولفات مس با توجه به میزان کیفیتی که دارا است، تعیین می شود و می تواند از یک شرکت تولیدکننده تا شرکتی دیگر، این تفاوت قیمتی کاملا احساس شود.

 

 

همه چیز درباره سولفات مس

در رابطه با سولفات مس باید بدانید که این ماده از ترکیب گوگرد به همراه مس تشکیل می شود و کاربردهای بسیاری را در صنایع گوناگون دارا است. نکته مهمی که در مورد سولفات مس باید بدانید، این است که این ماده به طرز شگفت آوری انواع باکتری ها، گیاهان و علف های هرز، قارچ ها و حتی حلزون ها را از بین می برد.

شاید شنیده باشید که این ماده سمی است، البته که می باشد اما میزان سمی بودن آن نیز به مقدار مسی بستگی دارد که در آن به کار رفته است. این ماده را می توانید به راحتی در محیط زیست، آب و انواع غذاها پیدا کنید.

بالاترین استفاده ای هم که از این ماده می شود، در کشاورزی است که از آن نیز به سبب جیران کمبود مس موجود در خاک و همینطور قارچ کش استفاده می شود.

 

مشخصات سولفات مس

در مورد سولفات مس باید بدانید که دو نوع از آن وجود دارد که عبارت هستند از:

1.       سولفات مس آبدار

2.       سولفات مس بدون آب

سولفات مسی که بدون آب است، از رنگ خاکستری مایل به سفید برخوردار است و حالت آن نیز پودری است. این در حالی می باشد که سولفات مس آبدار از رنگ آبی روشن برخوردار است.

ویژگی مشترکی که می توان برای هر دو نوع آن ها بیان نمود، این است که چه نوع آبدار و چه بی آب، بر اثر گرم شدن از بین می روند و به همین دلیل نمی توان نقاط جوش مشخصی را برای آن ها ذکر کرد.

 

وجود مس در محیط و اتفاقات آن

در رابطه با مس باید بدانید که به صورت کاملا طبیعی می توانید آن را در محیط پیدا کنید. عمدتا مس در سطح خاک جمع می گردد، کاملا محکم به آن می چسبد و تلاش زیادی برای حفظ آن می نماید.

نکته مهمی که لازم است در رابطه با آن اطلاعاتی داشته باشید، این است که سولفات مس به راحتی در آب حل می شود و جالب تر این است که توانایی اتصال به رسوبات گوناگون را هم داراست.

از آن جایی که یک ماده معدنی اساسی برای هر گیاهی محسوب می شود، باید بدانید که این ماده توسط گیاهان مصرف می شود و به همین دلیل در خاک می توان آن را پیدا نمود.

حال باید بدانید که مس اگر در حجم بالایی در خاک وجود داشته باشد، برای گیاهان سمی است و باید به اندازه باشد تا گیاه از آن استفاده کند. سمی بودن مصرف بیش از حد مس توسط گیاهان هم به این دلیل است که موجب می شود تا فتوسنتز مهار گردد.

 

کاربردهای سولفات مس

با توجه به این که سولفات مس کاربردهای زیادی دارد، می توانیم به آن ها اشاره ای داشته باشیم تا بیشتر با این ماده آشنا شوید.

1.       مورد استفاده در کشاورزی و دامپروری

2.       کاربردی در موارد پزشکی

3.       تصفیه آب

4.       ساخت و سازهای متفاوت و بسیار

5.       در الکترونیک

6.       منسوجات

7.       صنایع مرتبط با چاپ

8.       رنگ مو


 

همچنین کاربردهای بسیار دیگری را می توانیم برای سولفات مس در نظر بگیریم که اهمیت زیادی دارند. استفاده از این ماده در هر یک از موارد فوق مهم است و به صورت کلی نمی توان اذعان داشت که یک مورد بر دیگری برتری دارد.

البته که بر اساس میزان مصرف میتوان بیان کرد در کدام صنعت، کاربرد بیشتری را برای این ماده شاهد هستیم.

 

نحوه فروش سولفات مس

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که سولفات مس به چه طریقی به فروش می رسد. به صورت کلی محصولاتی که حاوی سولفات مس هستند، می توانند به شکل مایع، غبار و یا کریستال باشند.

با توجه به موارد و کاربردهایی که برای این ماده بیان شد، می توانید یک نوع را انتخاب نموده و نسبت به خرید آن اقدام نمایید که البته نوع آن متفاوت است و باید با مشورت تولید کننده صورت بگیرد.

بر روی بسته های خریداری شده توجه کنید که چه علامت هایی درج شده است زیرا معمولا تولیدکنندگان میزان سمی بودن آن را مشخص می کنند و اعلام می دارند که این محصول می تواند چقدر خطرناک باشد.

همچنین بر روی بسته، سایر موادی که در آن قرار دارد را مطرح می نمایند تا فرد خریدار به صورت دقیق بداند که چه محصولی خریداری کرده است و چه کارهایی می تواند انجام دهد و یا انجام ندهد.

سعید رهگوی
سعید رهگوی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋