آکادمی دیجیتال مارکتینگ راهِ دی ام

آکادمی دیجیتال مارکتینگ راهِ دی ام

توسط ۱ نفر دنبال می شود

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

الگوریتم پنگوئن راهی برای مبارزه با سایت‌هایی بود که قصد داشتند با استفاده از روش‌های غیرطبیعی مانند لینک‌سازی اسپم رتبه بالایی به دست بیاورند. الگوریتم پنگوئن هنوز هم در حال فعالیت است و جزئی از هسته اصلی الگوریتم‌های گوگل است.

این الگوریتم در فاصله‌های زمانی مختلف به وبسایت‌ها مراجعه می‌کند و در صورتی که نشانه‌هایی از لینک‌سازی اسپم یا روش‌های غیرطبیعیِ دیگر به دست بیاورد، ممکن است سایت خاطی را جریمه کند.

 

وظیفه اصلی الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن پاسخ گوگل برای افزایش استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه و لینک‌سازی‌های غیرطبیعی است.Matt Cutts  در جریان کنفرانس SMX  سال 2012 در این مورد گفته بود:

“ما به این فکر کردیم که چطور با محتوای بی کیفیت مبارزه کنیم و برای حل این موضوع الگوریتم پاندا را معرفی کردیم. اما بعد از معرفی این الگوریتم متوجه شدیم که این شروع کار است و هنوز وبسایت های اسپم زیادی وجود دارند. سپس برای حل این مشکل الگوریتم پنگوئن را طراحی کردیم.”

هدف این الگوریتم به طور دقیق، کاهش تاثیرگذاری روش‌های کلاه سیاه و به دست گرفتن کنترل اوضاع توسط گوگل بود. با درک بهترِ فرآیند دریافت لینک، پنگوئن توانست وبسایت‌هایی که اقدام به دریافت لینک‌های طبیعی و معتبر کرده بودند را ارتقاء دهد و وبسایت‌هایی که لینک‌های اسپم و ساختگی دریافت کرده بودند را  از رتبه‌های بالا به قعر نتایج بکشاند.

در ابتدای کار، گوگل در این الگوریتم برای جریمه کردن سایت‌های خاطی، تمرکز خود را تنها بر لینک‌های دریافتی قرار داده بود و به هیچ وجه توجهی به لینک‌های خروجی وبسایت‌ها نداشت.

آکادمی دیجیتال مارکتینگ راهِ دی ام
آکادمی دیجیتال مارکتینگ راهِ دی ام

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋