rahbiyabaman

rahbiyabaman

پیشنهاد اعلام سامانه ثبت نام و اعلام نتایج مدارس تیزهوشان در سال 1402

در ایران چندین مدرسه وجود دارد. از جمله این مدارس می توان به مدارس دولتی، دولتی، شهید، نمونه دولتی و تیزهوشان اشاره کرد. مدارس تیزهوشان بیش از سایرین برای تهیه مواد آموزشی برای تیزهوشان تلاش می کنند. دانش آموزان برای پذیرش در این مدارس باید در آزمون های تیزهوشان شرکت کنند و در صورت ارائه نتایج خود، می توانند در پایه هفتم یا دهم در این مدارس تحصیل کنند. تمامی استان ها مدارس تیزهوشان هستند و افراد پس از قبولی در آزمون ویژه در یکی از این مدارس حضور می یابند.
هدف از تأسیس مدارس تیزهوشان استعدادیابی و پرورش خلاقیت دانش آموزان با هوش بالا است تا این استعدادها آینده درخشانی داشته باشند. در مدارس تیزهوشان اغلب از پتانسیل کامل دانش آموز استفاده می شود و تمرکز دانش آموز کاملاً بر مطالعه عمیق مفاهیم درسی است. تفاوت مدارس تیزهوشان با سایر مدارس در هدف و نوع تدریس در این مدارس است. در مدارس موسوم به تیزهوشان، آموزش در سطح بالایی ادامه دارد که منجر به افزایش توانایی افراد در دروس می شود و معلمان با تجربه و نمونه در این مدارس تدریس می کنند. هر ساله دانش آموزان تیزهوش از واجدین شرایط ثبت نام می شوند و پس از اعلام نتایج تیزهوشان از طریق سایت آزمونی برگزار می شود، دانش آموزان تیزهوشی که بیش از دیگران تلاش می کنند وارد این مدارس می شوند.

اطلاعات جامع و کامل در لینک های زیر : 

 

شرایط ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان
همانطور که گفته شد برای ورود به مدارس تیزهوشان باید در آزمون رسمی شرکت کنید و در آن قبول شوید. برای شرکت در این آزمون ها باید با توجه به مقطع تحصیلی وارد یکی از دسته بندی های ذکر شده شده و با کد ملی و رمز عبور وارد سامانه شده و مبلغ مشخص شده را پرداخت کنید؛ پس از انجام این مرحله از گروه کاربری خود بر روی گروه مورد نظر، می توانید کارت جلسه را دریافت کرده و آن را چاپ کنید.
در مرحله اول، پس از قبولی در آزمون، نتایج دانش آموزان در وب سایت مربوطه ارائه می شود. در صورت کسب نمره مثبت، دانش آموز می تواند برای پذیرش در این مدارس اقدام کند. برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه ها می توانید به سایت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مراجعه کنید. برای اطلاع از شرایط پذیرش پایه ششم تا هفتم مدارس تیزهوشان می توانید به سایت hoosh.medu.ir و همچنین برای اطلاع از شرایط پذیرش پایه نهم تا دهم مدارس تیزهوشان می توانید به سایت azmoon.medu .ir مراجعه کنید.
برای آزمون استعدادیابی ثبت نام کنید
شرایط پذیرش برای مدرسه رئیس جمهور ششم تا هفتم
فقط اتباع ایرانی پذیرفته می شوند.
کسب نمرات عالی در کلیه دروس پایه پنجم و ششم
مدرسه باید در منطقه ای باشد که دانش آموز در آن زندگی می کند.
بر اساس محل سکونت دانشجو، محل برگزاری آزمون تعیین می شود.
در این مدارس خوابگاه وجود ندارد.
دانش آموزان باید 50 درصد شهریه مدارس تیزهوشان شهرستان ها را بپردازند.
ضوابط پذیرش مدارس با استعدادهای متفاوت از کلاس 9 تا 10
شرایط ثبت نام دوره دوم متوسطه در مدارس تیشوشان مانند ثبت نام دوره اول متوسطه است:
او یک شهروند ایرانی است
معدل بالای 19 پایه هشتم
دانش آموزانی که در مدارس TSGI شرکت می کنند نیازی به شرکت در آزمون ندارند. اما باید پیش نیازها و معدل لازم را کسب کرده باشند.
مدرسه مورد نظر باید در منطقه ای باشد که دانش آموز در آن زندگی می کند.
تغییر حرفه در سال اول امکان پذیر نیست.
محل برگزاری آزمون با توجه به محل سکونت دانش آموز تعیین می شود.
دانش آموزان ملزم به پرداخت 50 درصد شهریه مدارس شهری هستند.
نحوه تماشای اعلام نتایج از ششم تا هفتم
دانش آموزان پایه ششم که در آزمون حمایتی پایه ششم به هفتم شرکت می کنند می توانند نتایج آزمون استعدادیابی را در سامانه pada.medu.ir مشاهده کنند. پس از ورود به سیستم نتایج تی شوشان در صفحه اول، از منوی سمت راست گزینه اعلام نتایج تی شوشان را انتخاب کنید. پس از گذراندن این دو مرحله، باید نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر مشخص شده وارد کنید نام کاربری، کد ملی دانشجویی و رمز عبور برای هر فرد متفاوت است
نحوه مشاهده اعلام نتایج استعدادیابی 9 به 10
داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان که در آزمون تیزهوشان نهم تا دهم شرکت کرده اند می توانند با مراجعه به سایت pada.medu.ir در زمان مشخص شده نتایج منتشر شده را دریافت کنند. پس از ورود به سایت؛ در صفحه اول پس از انتخاب گزینه Result declaration باید کد کشور و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات در ستون "وضعیت پذیرش"؛ والدین می توانند بررسی کنند که آیا نام فرزندشان در نام پذیرش آنها وجود دارد یا خیر. قادر به دیدن خواهد بود. در ستون "نقطه دسترسی"؛ همچنین آدرس مدارس تیزهوشان که فرزند شما در آن پذیرفته شده است را نیز درج کنید.
حرف پایانی
یکی از مدارس تأسیس شده در ایران مدارس تیزهوشان هستند. هدف از تأسیس این مدارس آشکارسازی و تربیت استعدادهای ناب ایرانی است. این مدارس برای دانش آموزانی است که توانایی یادگیری و حفظ اطلاعات را دارند یا می توان گفت توانایی های ذهنی برتری دارند. تفاوت اصلی این مدارس با سایر مدارس روش تدریس آنهاست. در این مدارس معلمان با تجربه و نمونه به آموزش مفاهیم و مفاهیم درسی فراتر از موضوع یک کلاس می پردازند.
برای اینکه بتوانید در این مدارس تحصیل کنید باید در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کنید و در صورت قبولی می توانید در این مدارس ثبت نام کرده و شروع به تحصیل کنید. این آزمون ها در ابتدای کلاس های ششم تا هفتم و نهم تا دهم برگزار می شود. دانش آموزانی که در دوره اول متوسطه در این مدارس تحصیل کرده اند نیازی به شرکت در آزمون دوم متوسطه ندارند و در صورت قبولی می توانند وارد مقاطع دیگر شوند. برای مشاهده نتایج دانش آموزان مستعد می توانید مکانی را که در زمان مشخص شده در اختیار دارند را مشخص کنید. برای ثبت نام در این مدارس مواردی مانند تابعیت ایرانی، انتخاب مدرسه در منطقه ای که در آن زندگی می کنید، کسب معدل بالا در کلاس قبل و ... وجود دارد. اکثر دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می کنند برای شرکت در کنکور آمادگی دارند و معمولا در کنکور نمره خوبی کسب می کنند و به راحتی در بهترین دانشگاه ها درس می خوانند.

rahbiyabaman
rahbiyabaman

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋