رادار جی پی اس

رادار جی پی اس

چطور ردیاب مخفی شده در خودرو را پیدا کنیم؟

ردیاب خودرو سیستمی هوشمند است که با هدف محافظت از ماشین در برابر سرقت، طراحی و تولید می‌شود. اما گاهی افراد از آن برای اهداف سودجویانه استفاده می‌کنند. به طور مثال، ممکن است فردی از جی پی اس ماشین برای ردیابی شخص دیگر و اطلاع از کارهای او استفاده کند. این مسئله علاوه بر نقض حریم خصوصی فرد مقابل، مشکلات دیگری نظیر کاهش امنیت شخص را هم در پی دارد.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به وجود یک ردیاب مخفی شده در خودرو خود شک دارید، این مقاله رادار را بخوانید!

راه‌کار پیدا کردن جی پی اس پنهان شده در خودرو

برای یافتن جی پی اس پنهان شده در خودرو باید مطابق روال زیر قدم بردارید:

  1. تمام بخش‌های خارجی ماشین از جمله بدنه، زیر خودرو، زیر سپرها و ... را به دقت بررسی کنید. برای این کار بهتر است از یک چراغ قوه کمک بگیرید تا دید واضح‌تری داشته باشید.
  2. در قدم دوم باید به سراغ بخش‌های داخلی ماشین بروید. در این مرحله داخل صندوق عقب، زیر کاپوت جلو، داخل کابین، زیر صندلی‌ها، داخل داشبورد و ... را بازرسی کنید. توجه داشته باشید که ممکن است ردیاب مخفی شده در ماشین شبیه به شارژر فندکی باشد. پس تمام موارد را به دقت بررسی نمایید.
  3. در این مرحله باید به بررسی سیستم برق ماشین بپردازید. اغلب ردیاب های خودرو موجود در بازار برای تامین انرژی خود به سیستم برق ماشین متصل می‌شوند. بنابراین با چک کردن تمام پورت‌های برق خودرو احتمال یافتن جی پی اس پنهان شده بیشتر می‌شود.
  4. اگر هیچ‌یک از روش‌های قبل به کمکتان نیامد، به سراغ استفاده از دستگاه آشکارکننده سیگنال بروید. این دستگاه می‌تواند سیگنال‌های رادیویی جی پی اس ماشین را شناسایی و موقعیت آن را آشکار کند. البته باید بدانید آشکار کننده سیگنال، تنها در صورت فعالیت GPS موفق به کشف آن می‌شود. بنابراین بهتر است از این دستگاه در زمان حرکت خودرو استفاده نمایید.
  5. آخرین مرحله برای پیدا کردن ردیاب مخفی شده در خودرو ، کمک گرفتن از متخصصان این حوزه است. زیرا اغلب جی پی اس ها، ظاهری شبیه به قطعات ماشین داشته و یافتن آن‌ها توسط افراد عادی مشکل است. اما متخصصان سیستم برق خودرو و یا نصابان ردیاب توانایی بیشتری در یافتن GPS مخفی شده دارند.

در صورت پیدا کردن ردیاب مخفی شده در خودرو چه کنیم؟

واقعیت این است که احتمال پیدا کردن ردیاب مخفی شده در خودرو کار بسیار مشکلی است. اما با این وجود اگر موفق به کشف آن شدید، ابتدا باید نوع دستگاه را شناسایی کنید. اگر ردیاب مورد نظر از نوع آهنربایی است، آن را محکم کشیده و از خودرو جدا کنید. اما در صورت یافتن ردیاب سیمی درون ماشینتان، کار کمی مشکل خواهد بود. زیرا این ردیاب‌ها به سیستم برق خودرو متصل هستند و جداسازی آن‌ها کار متخصصان است. بنابراین باید به یک نصاب جی پی اس خودرو ماهر مراجعه کرده و از او بخواهید ردیاب را از خودرویتان جدا کند.

ما در سایت رادار جی پی اس به طور مفصل درباره روش‌های پیدا کردن ردیاب مخفی شده در خودرو صحبت کرده‌ایم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش وبلاگ سایت مراجعه نمایید.

 

رادار جی پی اس
رادار جی پی اس

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋