سفیر بیمه

سفیر بیمه

مشاور شرکت بیمه پارسیان
توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

آنچه مدیران باید بدانند

1)     كاركرد اثربخش سيستم‌هاي اجتماعي از انجمن اوليا گرفته تا اداره ايالات متحد آمريكا به كيفيت رهبري آن متكي است

2)     تجربه نشان داده است شوق و حرارت مدير بيش از قابليت او موثر بوده است

3)     مديران اثربخش فرصت مي‌آفرينند و مديران دنباله‌رو در انتظار فرصت مي‌نشينند

4)     براي مدير، موفقيت يك سفر است نه يك مقصد

5)     مدير بايد مسائل كمي را به مافوق و مسائل بيشتري را به زيردستان ارجاع دهد

6)     مدير چون ميخ وسط آسياب بايد ساكن و استوار و محكم باشد تا تشكيلات به درستي حول آن محور طي طريق كند

7)     مديريت يعني كنترل عناصر مسئول و زيردست به طوري كه تلاش هاي آنها در تحقق اهداف هماهنگ گردد

8)     عطش قدرت خطرناك‌ترين تجلي خودسري مدير است

9)     رهبري يك رفتار چند بعدي است

10) براي اطلاع از صداقت مدير يك راه بيشتر وجود ندارد: از او سوال كنيد، اگر آري گفت بدانيد كه كلاهبردار است

11) مي‌توان در ظرف دوسال يك كارخانه ذوب آهن ساخت، ولي براي تربيت يك مدير براي اين صنعت بايد 20 سال وقت صرف كرد

12) مديران اثربخش در زمان حال زندگي مي‌كنند اما هميشه به فكر آينده هستند

13) پاشيدن تخم نفاق در ميان زيردستان هنر نيست، زيرا هر مدير تازه واردي قادر به انجام آن است

14) مشكلات مديريت هميشه به مشكلات مردم تبديل مي‌شود

15) مديريت اثر بخش مهمترين عامل توسعه در جوامع است

16) وظيفه مدير اگر قضاوت، داوري و جداكردن افراد نالايق نباشد، پس چيست؟

17) مديران بايد به مهارت‌هاي ادراكي، انساني و فني مجهز باشند

18) بهترين مديران و فرمانروايان كساني هستند كه استعدادها و سليقه‌هاي گوناگون را در زير چتر مديريت گردآورند و بدترين مديران كساني هستند كه مجموعة همسو و هماهنگ را متفرق سازند.

19) مردم را با اعمالتان به راه راست دعوت كنيد

20) مدير ساده‌انديش خشنود از خود، تنها به رياست كردن مي‌پردازد اما مدير تازه گردان، دگرگوني را خوش مي‌دارد و عادت‌ها را ريشه كن مي‌كند و از تازه گرداني براي ساختن آينده بهره مي‌گيرد

21) مديران موفق در حال زندگي مي‌كنند ولي به آينده توجه دارند

22) هنر مدير تبديل مشكلات به فرصت‌هاست

23) موقعيت رهبر و مدير همانند موضع و نقش نخ تسبيح است كه دانه‌ها را بهم پيوند مي‌دهد وقتي رشته پاره شد دانه‌ها پراكنده مي‌شوند و بدون نتيجه خواهند ماند و هيچ گاه در كنار يكديگر جمع نخواهند شد

24) "موفق‌ترين مديران كساني هستند كه تا وقتي ""قديمي"" خوب است از آن استفاده مي‌كنند و به محض اين كه ""جديد"" بهتر شد آنرا در اختيار مي‌گيرند"

25) يك مدير موفق مديريست كه دنيايي را در كنار خود، بهمراه خود و با ديدگاه‌هايي متفاوت با خود طراحي كند

26) مديريت در يك سيستم كار مي‌كند، رهبري بر روي آن

27) موفق‌ترين مديران داراي نبوغ خاصي هستند كه مي‌توانند چكيده و جان كلام را از ميان انبوهي از اطلاعات دريابند و آنرا به سرعت به ديگران منتقل سازند

28) وقتي مديران قبل از كاركنان سر كارشان حاضر شوند و بعد از آنها محل كارشان را ترك كنند رهبريشان مورد قبول واقع مي‌شود

29) تنها تفاوت ميان يك مدير خوب و يك مدير نه چندان خوب در اين است كه اولي در 30 ثانيه تصميم مي‌گيرد و دومي در همان تصميم‌گيري به 30 روز وقت نياز دارد

30) تنها يك شيوة موثر در رهبري سازمان وجود ندارد

31) كامپيوتر نمي‌تواند از يك مدير بد يك مدير خوب بسازد بلكه عملكرد مدير خوب را بهتر و سرعت كار او را بيشتر و عملكرد يك مدير بد را بدتر و سرعت كار او را كندتر مي‌نمايد

32) مدير بايد توجه خود را بر افراد متمركز كند نه بر تجهيزات

33) قدرت، مقام و رياست بر ديگران تنها وسيله آزمايش است؛ هرگز آنرا نشانه بزرگي و عظمت خود نشماريد

34) عضو حيات بخش هر سازمان مديريت آن سازمان است

35) شخصي مدير را اينگونه تفسير مي‌كند: مدير كسي است كه با مراجعان ملاقات مي‌كند تا بقيه كاركنان به كارشان برسند

36) مديريت نوعي هنر است و هنر يعني خلاقيت و خلاقيت اساس پيشرفت است

37) سرپرستي خوب، هنر واداشتن افراد متوسط به انجام كار عالي است

38) هميشه با زيردستان خود با مهرباني و عطوفت رفتار كنيد، زيرا قلب رئوف و مهربان بزرگ‌ترين سرمايه است

39) نوع مسائلي كه مديران براي حل كردن انتخاب مي‌كنند تحت تأثير ارزش‌هاي مديريت است

40) رمز موفقيت مدير در شكار فرصت‌هاست

41) مديريت قدرت توانايي نفوذ در رفتار ديگران است

42) مديران اغلب كاركنان را بيشتر مسئول و خاطي مي‌دانند زيرا در غير اين صورت كيفيت و نحوه مديريت آنها زير سوال مي رود

43) توجه مدير به حل مساله، تنها بازگشت به وضعيت عادي و موجود است

44) مديران اسير دو تغيير هستند: زمان و هزينه

45) مدير موفق در سازمان غيررسمي نيز رهبري را بر عهده دارد

46) لشگر گوسفنداني را كه يك شير هدايت مي‌كند مي‌تواند بر لشگر شيراني كه يك گوسفند هدايت مي‌كند پيروز شود

47) مديران بايد علاوه بر مهارت و آگاهي در زمينه‌هاي فني ، انساني و اداره امور سازماني در زمينه مسائل اجتماعي و خط مشي‌هاي عمومي نيز به دانش و تجربه مجهز باشند

48) مدير موفق بايد يك تشخيص دهنده خوب باشد

49) تمام منابع (انساني و غيرانساني) در يك سازمان به مديريت مناسب نيازمند است

50) مهمترين زمينه فعاليت انساني مديريت است.

 

سفیر بیمه
سفیر بیمه مشاور شرکت بیمه پارسیان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋