pouyashabaniwebsite

pouyashabaniwebsite

15 نکته درخشان و آسان برای مراقبت از گیاه

وقتی مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، مراقبت از گیاه همیشه آسان‌ترین کار نیست. هنگامی که اصول مراقبت از گیاه را یاد گرفتید و یک برنامه معمول را پیدا کردید، متوجه تمام مزایای شگفت انگیز یک والد بودن گیاه خواهید شد. تحقیقات نشان داده است که گیاهان می‌توانند به شما کمک کنند  تا نفس‌های شادتری داشته باشید  و خلق و خوی خود را فقط با داشتن آنها در اطراف تقویت کنید. فرقی نمی‌کند اتاق یا محل کار خود را با گیاهان آپارتمانی تزئین کنید   ، ما به عنوان فروشنده تاج گل مراسم ختم نکاتی را برای مراقبت از گیاهان برجسته کرده‌ایم تا به شما در مراقبت از نوزادان گیاه جدیدتان کمک کند. پیروی از این دستورالعمل های مراقبت از گیاه خیلی زود به عنوان طبیعت دوم به سراغ شما خواهد آمد!

 

 

1. خاک را احساس کنید تا بدانید چند بار به گیاهان خود آبیاری کنید

برای گیاهان گلدانی در خانه، ممکن است مطمئن نباشید که چند بار به آنها آبیاری کنید. برای اکثر گیاهان، قانون طلایی این است که ببینند آیا اولین اینچ خاک خشک است یا نه. اگر خشک باشد، این نشانه نیاز گیاه به آب است. اگر برگ‌هایی چروکیده یا خشک یا تغییر رنگ داده‌اند، ممکن است گیاه به مقدار کمی آب اضافی نسبت به یک برنامه معمولی نیاز داشته باشد.

2. بهتر است گیاهان خود را زیر آب بگذارید تا آنها را بیش از حد آبیاری کنید

یک گیاه از کمبود آب سریعتر از یک آب اضافی می تواند بهبود یابد. برای نجات گیاهی که بیش از حد آبیاری شده است، ممکن است لازم باشد گیاه را دوباره گلکاری کنید و ریشه های ناسالم و خاک بیش از حد آبیاری شده را قبل از انتقال گیاه به گلدان جدید بردارید.  

3. اگر مطمئن نیستید از کود دهی برای گیاهان آپارتمانی صرف نظر کنید

گیاهان آپارتمانی نیازی به کوددهی ندارند مگر اینکه در حال رشد باشند. اگر مطمئن نیستید که چه مقدار یا چه نوع کوددهی را در هنگام کاشت استفاده کنید، بهتر است این مرحله را به کلی نادیده بگیرید. کود دهی بیش از حد ممکن است در واقع به جای کمک به گیاه شما را از بین ببرد.

4. گیاهان آپارتمانی عاشق ثبات هستند 

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب گیاه، محل قرار دادن گیاه خود را در خانه خود مشخص کنید. گیاهان زمانی که به محیط اطراف خود عادت کنند رشد می کنند و یافتن نقطه ای با نور مناسب بسیار مهم است. دما نیز مهم است. نوسان دما به گیاه شما شوک وارد می کند و در نتیجه باعث می شود گیاه نتواند رشد کند و حتی ممکن است بمیرد. بیشتر گیاهان دمای 65-75 درجه فارنهایت را ترجیح می دهند.

5. گیاهان کوچکتر سریعترین گیاهان هستند

هنگام خرید گیاه انتخابی خود، همیشه بهتر است یک گیاه کوچکتر را نسبت به یک گیاه بزرگتر خریداری کنید. این به این دلیل است که یک گیاه کوچکتر می تواند در خانه خود بیشتر جا بیفتد و نسبت ریشه به رشد بالایی داشته باشد. یک گیاه بزرگتر تا زمانی که ریشه هایش به رشد بالایی نرسد به رشد خود ادامه نمی دهد.

6. گیاهان کم نور را در حمام قرار دهید

گیاهان کم نور همچنان به نور نیاز دارند، اما یک پنجره کوچک حمام بدون نور مستقیم منبع نور مناسب برای این نوع گیاهان است. دوش منبع اصلی آب گیاه شما نیز خواهد بود، اما نه مستقیماً از شیلنگ. رطوبت تولید شده هنگام دوش گرفتن به گیاهانی که نیازی به آبیاری زیاد ندارند آب می دهد. شما ممکن است بخواهید هر چند وقت یک بار زیر نظر بگیرید تا ببینید آیا گیاه شما به نوشیدنی اضافی نیاز دارد یا خیر. این را می توان به راحتی با بررسی خاک انجام داد، اولین نکته را ببینید.

7. آبیاری عمیق، به جای کم و مکرر

هنگامی که به آرامی و مکرر آبیاری می کنید، فقط ریشه های بالایی قادر به نوشیدن آب هستند و گیاه شما ممکن است سوخت مورد نیاز برای زنده ماندن را دریافت نکند. آبیاری عمیق، که مستلزم آبیاری شدید گیاهان شما با آب است، به همه ریشه ها اجازه می دهد تا یک نوشیدنی بخورند. برای جلوگیری از آبیاری بیش از حد، به آرامی گیاه خود را آبیاری کنید و مراقب باشید که آب دیگر از خاک خارج نشود. هنگامی که متوجه این موضوع شدید، همانجا توقف کنید.

 

 

8. گیاهان خود را هرس کنید

خلاص شدن از پیری گیاهان به رشد مجدد گیاهان شما کمک می کند. این به نوعی شبیه این است که کوتاه کردن انتهای موها به رشد مجدد موهای شما کمک می کند. بعد از زمستان زمانی است که می‌بینید برخی از نوک‌ها یا برگ‌های گیاهتان می‌میرند، بنابراین یک مدل موی گیاهی ساده این کار را انجام می‌دهد!

9. یک کاشت خود آبیاری خانگی را امتحان کنید 

اگر از نظر زمان یا بودجه دچار مشکل شده اید، استخدام یک نگهدارنده گیاه ممکن است دشوار باشد، اما برای زندگی گیاهان خود نترسید - راه های زیادی برای آبیاری گیاهان در زمانی که دور هستید وجود دارد. برخی از روش ها عبارتند از بازیافت بطری های شیشه ای و پلاستیکی یا ایجاد سیستم قطره ای خود.

10. گیاهان خود را با کشیدن آنها دوباره گلچین نکنید!

بیرون کشیدن گیاه نه تنها ساقه ها، برگ ها و شکوفه ها را از بین می برد، بلکه ریشه ها را نیز پاره می کند. ریشه های آسیب دیده قبل از اینکه بتوانند مواد مغذی را به طور کامل دریافت کنند باید بهبود یابند، بنابراین بیرون کشیدن گیاه از گلدان هرگز برنامه خوبی نیست.

11. سعی کنید زیستگاه بومی گیاه خود را تکرار کنید

این شامل نوع خاکی که خریداری می کنید، رطوبت، دما، آب و نور خورشید است. تحقیق در مورد زیستگاه بومی گیاه به شما کمک می کند آب و هوا و زمینی که گیاه شما ترجیح می دهد را کشف کنید. تطبیق این روش با روشی که از گیاه خود مراقبت می کنید، برای  طول عمر گیاه شما مفید خواهد بود

12. بیشتر گیاهان در رطوبت بالا شکوفا می شوند

با توجه به اینکه اکثر خانه ها دارای هوای خشک هستند، به خصوص در زمستان، ممکن است بخواهید هوا را تنظیم کنید. این می تواند به سادگی خرید یک مرطوب کننده برای اتاق های خانه شما که حاوی گیاهان مورد علاقه شما هستند باشد.

13. مراقب برگ های زرد یا آویزان باشید

از باغبانان محلی خود بپرسید مطمئناً شما را به کود مناسب برای هر گیاه می رساند زیرا بسته به منطقه ای که گیاه شما از آن آمده است، گیاه برای بهبودی کامل به کود خاصی نیاز دارد. همراه با کود، می توانید مقداری غذای گیاهی خانگی را هم بزنید   که گیاه شما قطعاً از شما تشکر خواهد کرد.

14. مطمئن شوید که گلدان ها دارای سوراخ های زهکشی هستند

وجود راهی برای زهکشی گلدان برای گیاه و خاک شما حیاتی است. زهکشی مناسب به ریشه ها اجازه می دهد تا هوا را دریافت کنند، نه اینکه در آب بنشینند و ریشه ها را خفه کنند.

15. گیاهان خود را گردگیری کنید!

گیاهانی که گرد و غبار بیش از حد روی برگ های خود جمع می کنند نمی توانند نور خورشیدی را که ممکن است برای زنده ماندن نیاز دارند دریافت کنند، به خصوص  گیاهان سبز  و گیاهان با برگ های بزرگ. چند بار در سال، از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و به آرامی برگ های گیاهان خود را از هر دو طرف پاک کنید

پیروی از تمام این نکات امیدواریم به زندگی طولانی و شگفت انگیز برای هر یک از گیاهان شما منجر شود. بهترین بخش برای آوردن گیاهان به خانه این است که  انتخاب کنید کدام نقطه را  برای استقبال گرم از گیاه خود انتخاب کنید. اگر متوجه شدید که گیاه شما در حال مرگ است، راه هایی برای  احیای گیاه وجود دارد

 

 

pouyashabaniwebsite
pouyashabaniwebsite

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋