pouyashabaniwebsite

pouyashabaniwebsite

انواع سیستم های عایق رطوبتی

انواع سیستم های عایق رطوبتی


سیستم های عایق رطوبتی در تمام سطوح زیر درجه که (1) اشغال شده و (2) تحت فشار هیدرواستاتیک هستند مورد نیاز است. این مسئولیت معمار یا طراح است که سیستمی را که برای تاسیسات مناسب تر است را مشخص کند. پنج نوع اساسی از سیستم های عایق رطوبتی رایج با طرف مثبت وجود دارد که در ساخت و سازهای تجاری استفاده می شود. نوع مواد به کار رفته در سیستم، روش های کاربرد را تعیین می کند.

غشاهای ورقه ای تقویت شده: به دلیل قابلیت اطمینان آنها در طول سال ها، غشاهای ورق تقویت شده رایج ترین نوع سیستم مورد استفاده در کاربردهای عمودی هستند. تولیدکنندگانی در ایالات متحده وجود دارند که بیش از 60 سال است که این سیستم ها را عرضه کرده اند.

مواد برای غشاء ورق های تقویت شده با یک پلیمر مهندسی شده خاص که روی یک تقویت کننده برای تولید یک ورق غشایی اعمال می شود، تولید می شوند. ورق در ماستیک و/یا چسب سازنده اعمال می شود. تقویت مواد مورد استفاده برای سد ضد آب معمولاً ضخامت یکنواختی را در کاربرد ایجاد می کند. اکثر تولیدکنندگان تصریح می کنند که پوشش های محافظ آنها تا جایی اعمال شود که بافت پارچه مشخص نشود. این یک ظاهر صاف و فقط مایع و یک کاربرد یکپارچه و بدون درز را فراهم می کند.

مزیت اصلی این سیستم ها این است که آرماتور داخلی با استفاده از نمد و/یا پارچه، بخشش بیشتری را برای حرکت سازه ای فراهم می کند که از طریق نشست، پخت بتن و تطابق معمولی ساختمان با اختلاف دما حاصل می شود. این تطبیق یا بخشش توسط غشاء به اطمینان از یک مانع مداوم در برابر نفوذ آب به دو شکل مایع و بخار کمک می کند.

سیستم های قیر گرم: سیستم های قیر گرم از ابتدای عایق رطوبتی مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم ها از چندین لایه پارچه، نمد، یا نمد و پارچه به صورت ترکیبی استفاده می کنند. آنها در لایه های متناوب قیر (قیر زغال سنگ یا آسفالت) و نمد (فایبرگلاس یا آلی) اعمال می شوند. قیر به عنوان عامل ضد آب و چسب عمل می کند. نمدها و/یا پارچه ها تقویتی را فراهم می کنند که غشا را تثبیت می کند و استحکام کششی ایجاد می کند.

این سیستم ها به طور معمول طول عمر 30 سال یا بیشتر را فراهم کرده اند و در دهه های گذشته رایج بوده اند. مزیت دیگر سیستم افزونگی است - سه تا پنج لایه تقویت کننده دوام استثنایی را فراهم می کند.

استفاده از سیستم های گرم در دو دهه گذشته به دلیل خطرات ایمنی و نگرانی در مورد بوهای ناشی از دود کاهش یافته است. هنگامی که این سیستم ها روی سطوح عمودی اعمال می شوند احتیاط لازم است زیرا مواد تا 400 درجه فارنهایت یا بیشتر گرم می شوند. هنگامی که این سیستم ها در نزدیکی ورودی های ساختمان های موجود نصب می شوند می توانند مشکلات دود ایجاد کنند.

اگرچه برخی تکنیک‌های کاربردی مشابه بام هستند، قیر آسفالتی که در عایق‌کاری استفاده می‌شود، نوع متفاوتی از مواد است. آسفالت مورد استفاده در سقف ها برای ایجاد حالتی نرم و چسبناک دمیده می شود. آسفالت مورد استفاده در عایق رطوبتی دمیده نمی شود و در نتیجه ماده سخت تری برای دفع آب مورد نیاز ایجاد می کند. آسفالت های دمیده نیز در معرض تخریب با آلاینده های خاک هستند که یکی دیگر از معیارهای مهم سیستم های عایق رطوبتی است.

سیستم های کاربردی مایع: غشاهای کاربردی مایع (LAMs) با استفاده از انواع اجزای مایع که مستقیماً روی بستر نصب می شوند، به صورت میدانی اعمال می شوند. این سیستم‌های مایع معمولاً به یک پرایمر و سپس استفاده چند لایه از مواد مایع برای غلبه بر هرگونه کشش سطحی ایجاد شده توسط سطح بستر نیاز دارند که می‌تواند باعث سوراخ شدن پین‌هول شود. بسته به نوع ماده و ویسکوزیته آن، تعداد پوشش های لازم می تواند از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت باشد. برخی از تولیدکنندگان به دو لایه مواد مایع با یک ورقه الیافی در بین آنها نیاز دارند. این یک مانع ضد آب قوی تر ایجاد می کند.

LAM ها را می توان با آسفالت های گرم یا سرد اصلاح شده پلیمری اعمال کرد. سیستم های کاربردی گرم تا 400 درجه فارنهایت در تجهیزات تخصصی گرم می شوند و تا ضخامت های 180 میل اعمال می شوند. مهمترین معیار طراحی برای بهبود عملکرد مواد، محتوای جامد مواد و ضخامت پوشش است. محتوای جامد مواد باید حداقل 80 درصد باشد. حداقل ضخامت پوشش مشخص شده باید 60 میل باشد. این برای کاهش تمرکز تنش ناشی از شرایط نامنظم بستر، مانند ترک ها، لانه زنبوری و غیره لازم است.

این سیستم ها امکان کاربردهای بالاتر و پایین تر، از جمله کاشت و ساخت و ساز دال های تقسیم شده را فراهم می کنند. آنها در برابر هوای فرابنفش مقاوم نیستند و نمی توانند ترافیک پا را تحمل کنند، بنابراین نباید در مناطق در معرض استفاده قرار گیرند. هنگامی که LAM ها در برنامه های افقی اعمال می شوند، یک دال فرعی باید برای اعمال غشاء در محل قرار گیرد. روکش بتن، کاشی یا سایر سطوح سخت مورد نیاز است. LAM ها روی سطوح بتنی، بنایی، فلزی و چوبی قابل اجرا هستند.

غشاهای تک لایه: غشاهای تک لایه با پوشش وی

اگر به دنبال خرید ایزوگام در اصفهان با کیفیت مناسب و ضمانت و گارانتی معتبر هستید می توانید به شرکت ایزوگام کالا مراجعه فرمایید. 

pouyashabaniwebsite
pouyashabaniwebsite

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋