pouriaaanar12

pouriaaanar12

بهترین روش های دریافت اقامت روسیه در سال 2022

شهروندان خارجی که می خواهند در روسیه زندگی کنند باید برای اجازه اقامت روسیه اقدام کنند. مقامات روسیه دو نوع اجازه اقامت برای شهروندان خارجی صادر می کنند: مجوز اقامت موقت و مجوز اقامت دائم. اخذ اقامت روسیه برای کسانی که علاقه مند به اخذ پاسپورت روسی هستند به تابعیت روسیه می انجامد. در سال 2015، دولت قانون مهاجرت را اصلاح کرد و وکلای مهاجرتی ما در روسیه می‌توانند توضیح دهند که تغییرات جدید چه معنایی دارد و چگونه بر افرادی که می‌خواهند برای اجازه اقامت درخواست دهند، تأثیر می‌گذارند. همچنین اگر به هیچهایک علاقه دارید می توانید به این لینک مراجعه کنید.

اولین قدم برای اخذ اقامت دائم روسیه، اخذ اقامت موقت روسیه است. وکلای ما در روسیه به شما کمک خواهند کرد تا برای هر یک از دو نوع اجازه اقامت درخواست دهید و مراحل را برای سال 2022 توضیح دهند. در صورت تمایل به مهاجرت به روسیه با ما تماس بگیرید.

چه کسانی می توانند برای اجازه اقامت روسیه در سال 2022 درخواست دهند؟

توجه به این نکته مهم است که مقامات روسیه مقررات مشخصی در مورد شهروندان خارجی که واجد شرایط دریافت مجوز اقامت (موقت و دائم) هستند، دارند. طبق قانون جدید مهاجرت، همه افراد خارجی که می خواهند اقامت روسیه را دریافت کنند باید دانش خود را از زبان، تاریخ و قوانین روسی اثبات کنند. این دانش باید توسط اسناد صادر شده توسط مقامات روسی پشتیبانی شود. دسته های زیر از افراد در هنگام درخواست مجوز اقامت در روسیه از برخی الزامات معاف هستند:

افراد زیر 18 سال و بالای 60 سال که نباید ثابت کنند روسی صحبت می کنند یا تاریخ کشور را می دانند. دانشجویان خارجی که در دانشگاه های معتبر روسیه یا سایر مدارس ثبت نام کرده اند می توانند اقامت موقت روسیه را دریافت کنند.

اتباع خارجی که در زمینه های خاصی که توسط شرکت های روسی به دنبال آن هستند تخصص دارند نیز از شرایط ذکر شده در بالا مستثنی هستند. شهروندان خارجی که اعضای خانواده خود را از اتحاد جماهیر شوروی دارند و می خواهند به روسیه برگردند.

وکلای ما در روسیه می توانند اطلاعات بیشتری در مورد الزامات مربوط به اخذ مجوز اقامت ارائه دهند. همچنین می‌توانیم به شرکت‌های روسی علاقه‌مند به استخدام متخصصان خارجی که مجوز کار برای آنها ضروری است، مشاوره دهیم. همچنین می توانید در اینفوگرافیک زیر نحوه اخذ اقامت روسیه در سال 2022 را مطالعه کنید:

اخذ مجوز اقامت موقت روسیه

ویزای اقامت موقت به یک شهروند خارجی مانند سایر شهروندان روسیه حقوق اجتماعی می دهد. اجازه اقامت موقت برای یک دوره سه ساله صادر می شود، اما باید هر سال مجدداً تأیید شود. مجوزهای اقامت موقت روسیه توسط سرویس مهاجرت فدرال صادر می شود و فرد باید با رویه ها و تشریفات سال 2022 مطابقت داشته باشد.

اتباع خارجی دارای مجوز اقامت موقت روسیه تنها پس از اخذ ویزای خروج و ورود مجدد روسیه اجازه خروج از کشور را دارند. برای دریافت مجوز اقامت موقت، باید شرایط زیر را داشته باشید

شهروندان خارجی باید در روسیه متولد شده باشند،

باید یک عضو خانواده روسی داشته باشد،

باید با یک شهروند روسیه ازدواج کرده باشد،

باید یک سرمایه گذار باشد که در روسیه تجارت می کند،

باید در خدمت سربازی روسیه ثبت نام کرده باشند.

مجوز اقامت دائم روسیه

اجازه اقامت دائم اولین قدم برای اخذ تابعیت روسیه است. اجازه اقامت دائم روسیه را می توان پس از دو سال داشتن ویزای اقامت موقت دریافت کرد. مجوز اقامت دائم روسیه دارای یک دوره اعتبار پنج ساله است و بدون هیچ محدودیتی قابل تمدید است. با این حال، درست مانند ویزای اقامت موقت، باید به صورت سالانه احراز هویت شود. همچنین شهروندان خارجی دارای ویزای اقامت دائم روسیه می توانند بدون درخواست ویزاهای دیگر کشور را ترک کنند. دارندگان مجوز اقامت دائم می توانند بدون مجوز کار در روسیه کار کنند.

اخذ ویزای اقامت سرمایه گذار در روسیه در سال 2022

در سال 2014، روسیه وارد فهرست کشورهایی شد که برنامه‌های ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاران خارجی که به دنبال نقل مکان به اینجا هستند، فعال کردند. این برنامه که به عنوان ویزای سرمایه گذاری تجاری نیز شناخته می شود، شرایط بسیار سودمندی را فراهم می کند که در آن کارآفرینان خارجی می توانند بر اساس سرمایه گذاری مجوز اقامت روسیه را دریافت کنند. برای دریافت مجوز اقامت روسیه به عنوان سرمایه گذار باید شرایط زیر را رعایت کنید.

  • حداقل مبلغ سرمایه گذاری 100000 دلار است (این یکی از ارزان ترین برنامه های سرمایه گذاری در جهان است).
  • سرمایه گذاری باید در صنایع خاصی از جمله نفت و گاز، کشاورزی، انرژی، پزشکی، فناوری اطلاعات و تحقیق و نوآوری انجام شود.
  • پولی که باید سرمایه گذاری شود باید از یک منبع قانونی باشد (مقامات باید اثبات آن را داشته باشند).
  • متقاضی باید 90 روز قبل از درخواست برای اجازه اقامت سرمایه گذار در روسیه زندگی کند.

از جمله مزایای مجوز اقامت سرمایه گذار روسیه می توان به زمان کوتاه رسیدگی به حدود یک ماه، امکان اخذ اقامت دائم پس از 3 سال و امکان اخذ تابعیت روسیه پس از 5 سال اشاره کرد.

شرکت حقوقی روسی ما می تواند به سرمایه گذاران خارجی که می خواهند از طریق برنامه شهروندی از طریق برنامه سرمایه گذاری به اینجا نقل مکان کنند، کمک کند. ما می‌توانیم شرایط لازم را توضیح دهیم و با اسنادی که باید در اختیار مقامات مهاجرت ثبت شود، کمک کنیم. برای اطلاعات در مورد اقامت موقت روسیه و اقامت دائم روسیه با ما تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت روسیه

صرف نظر از نوع مجوز اقامتی که یک شهروند خارجی می خواهد در روسیه بگیرد، باید مدارک زیر را به مقامات مهاجرت ارائه دهد:

  • فرم درخواست؛
  • چهار عکس در اندازه پاسپورت;
  • پاسپورت معتبر؛
  • اثبات درآمد (صورت حساب بانکی)؛
  • گواهی سلامت مبنی بر عدم ابتلای متقاضی به بیماری مسری.

در مورد شهروندان خارجی که برای اقامت دائم روسیه درخواست می کنند، اجازه اقامت موقت نیز لازم است. خارجی هایی که به دنبال نقل مکان به روسیه با فرزندان خود هستند باید گواهی تولد فرزندان را نیز ارائه دهند. شرکت حقوقی ما در روسیه می تواند اطلاعات بیشتری در مورد الزامات مربوط به درخواست مجوز اقامت در مورد اعضای خانواده ارائه دهد. تشریفات سال 2022 توسط تیم ما قابل توضیح است.

چگونه می توان به روسیه مهاجرت کرد؟

شهروندان خارجی علاقه مند به مهاجرت به روسیه می توانند با یافتن کار در یک شرکت محلی یا با افتتاح یک شرکت در اینجا این کار را انجام دهند. همچنین شرایط خاصی وجود دارد که در آن یک شهروند خارجی می تواند در روسیه درخواست پناهندگی دهد. با این حال، در بیشتر موارد مهاجرت کاری دلیل اصلی آمدن خارجی ها به روسیه است. در این شرایط، شرکت روسی که کارگر خارجی را استخدام می کند، فرآیند دریافت کارت استخدام خارجی را انجام می دهد. چندین نوع ویزا وجود دارد که فدراسیون روسیه می تواند صادر کند:

  • ویزای دانشجویی؛
  • ویزا برای معلمان؛
  • ویزا برای دیپلمات ها و نمایندگان سازمان های بین المللی؛
  • ویزای موقت که در مورد کارمندان نیز اعمال می شود.
  • مجوزهای اقامت دائم

طبق قانون مهاجرت روسیه، برای اخذ اقامت دائم، ابتدا باید برای اجازه اقامت موقت اقدام کرد. آخرین نوع ویزا پس از دو سال زندگی شهروند خارجی در روسیه صادر می شود.

تعهدات و حقوق مجوز اقامت موقت در روسیه

اقامت موقت روسیه برای خارجیانی که می خواهند به این کشور نقل مکان کنند می توانند دریافت کنند. برای افرادی که اقامت موقت روسیه را دریافت می کنند، هم تعهدات و هم حقوقی وجود دارد که از این میان به موارد زیر اشاره می کنیم:

هنگامی که شهروندان اجازه اقامت موقت در روسیه را دریافت کردند، باید حداکثر تا 7 روز در مقامات محلی یا منطقه ای ثبت نام کنند.

شهروندان متعهد می شوند که اظهارنامه ای حاوی اطلاعات مربوط به منبع درآمد، مبالغ دریافتی در سال گذشته و گواهی پرداخت مالیات ارائه کنند. اتباع خارجی در صورت داشتن مجوز اقامت موقت بدون نیاز به مجوز کار می توانند در روسیه کار بپذیرند.

pouriaaanar12
pouriaaanar12

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋