پونه یاری

پونه یاری

اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت
توسط ۲ نفر دنبال می شود

شش بازیگر خونخوار ایرانی که محبوب شدند!

در ادامه این لیست، قصد بررسی محبوبیت کاراکترهایی داریم که شاید از نظر اخلاقی منفور باشند اما با این حال نمی‌توانیم دوستشان نداشته باشیم.

برترین‌ها - آیدا فلاحیان: در موارد نادر، سناریوی ذهن سازنندگان بر خلاف انتظارشان عمل می‌کند. این اتفاق غیر قابل پیش‌بینی، یک شانس بزرگ برای دیده شدن آثار سینمایی و تلوزیونی است که در بسیاری از موارد تبدیل به برگ برنده‌ای برای سازندگان می‌شود. مورد استقبال قرار گرفتن "بدمن‌"ها یا همان شخصیت‌های منفی در آثار سینمایی همان شانس بزرگ است که در آثار ایرانی زیادی شاهد آن‌ها بوده‌ایم. در ادامه این لیست، قصد بررسی محبوبیت کاراکترهایی داریم که شاید از نظر اخلاقی منفور باشند اما با این حال نمی‌توانیم دوستشان نداشته باشیم.

شش بازیگر خون‌خوار ایرانی که محبوب دل مردم شدند!

مالک/ زخم کاری

شاید تا پیش از زخم کاری، جواد عزتی یکی از کمدین‌های محبوب در سینما و تلوزیون به شمار می‌رفت که هیچ‌وقت انتظار نداشتیم او را در قامت یک شخصیت منفی ببینیم. البته باید گفت مالک مالکیِ زخم کاری شاید یک شخصیت مایل به خاکستری باشد تا بدمن! او به عنوان یک کاراکتر منفی بیش از اندازه مورد ظلم قرار گرفته است اما با این حال باز هم نمی‌توانیم او را یک قهرمان خوش قلب و پاک سرشت بدانیم. کاراکتر مالک طوری نوشته شده که ببینده بعد از ارتکاب هر جنایتی به دست او، می‌تواند بی چون و چرا مالک را ببخشد چرا که فکر می‌کند این حق مالک است که برای انتقام هر کاری بکند. البته نباید فراموش کنیم که هوش مالک و صبر او در گرفتن انتقام و رسیدن به قدرت، یک جاذبه‌ی بسیار قوی در وجود مالک ایجاد می‌کند. این انتقام گرفتن‌های هوشمندانه‌ی مالک باعث می‌شود همه ما از دستان آلوده به خون او چشم پوشی کنیم و او را ببخشیم.

شش بازیگر خون‌خوار ایرانی که محبوب دل مردم شدند!

آرمان بیانی/افعی تهران

آرمان بیانی همان روشنفکرِ اعصاب‌خورد‌کنی‌ست که البته هیچکس نمی‌خواهد فرصت معاشرت با او را از دست بدهد! تفکرات آرمانِ همه چیزدان به عنوان یک کارگردان و منتقد سینما، در نگاه اول برای بسیاری از ما مغرورانه و دور از ادب برداشت می‌شود اما وقتی او را بیشتر می‌شناسیم، متوجه می‌شویم که رک‌گویی و تلخ‌زبانی‌های آرمان، نقطه قوت شخصیت اوست چرا که او تمام سعیش را می‌کند تا چیزی جز خودش را به نمایش نگذارد. همین یک رویی و یک رنگی آرمان بیانی باعث می‌شود او را با وجود تمام ویژگی‌های اخلاقی منفی‌اش دوست بداریم و در آرزوی معاشرت با او باشیم حتی اگر او موجودی بی رحم‌تر از یک کارگردان سخت‌گیر و رک‌گو باشد!

شش بازیگر خون‌خوار ایرانی که محبوب دل مردم شدند!

بزرگ آقا/شهرزاد

تا به حال از دیدن دیکتاتوری لذت برده‌اید؟! علی نصیریان در نقش بزرگ آقا این این امر ناممکن را به بهترین شکل ممکن می‌کند. بزرگ آقا همان کاراکتری است که با ابهت خود ترس به جان مخاطب می‌اندازد اما با این حال مورد تنفر بیننده قرار نمی‌گیرد. یک پدرخوانده‌ی واقعی که شاید دست کمی از مارلون براندوی هالیوودی‌ها نداشته باشد! او در تحمیل کردن ظلم، یک استاد به تمام معناست اما این کار را با خشونت و عجله انجام نمی‌دهد. تمام برنامه‌های او طوری پیش می‌رود که مخاطب حتی از دیدن دیکتاتوری او نیز لذت می‌برد. البته باید گفت شخصیت‌پردازی ظریف بزرگ آقا، بخش کوچکی از محبوبیت این کاراکتر را تشکیل می‌دهد. علت اصلی این محبوبیت، نقش‌آفرینی درست و قدرتمند علی نصیریان است که بدون شک نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

شش بازیگر خون‌خوار ایرانی که محبوب دل مردم شدند!

امیر شایگان/می‌خواهم زنده بمانم

او یک مغز متفکر در شرارت است. امیر شایگان برای شخصیت منفی بودن دست‌های پاکی دارد و سعی می‌کند با هوش خود همه چیز را طوری طراحی کند که دست آخر بی‌گناه و موجه باشد. همین چهره‌ی موجه و سیاست آشکاری که امیر شایگان در تمام کنش‌های خود به کار می‌برد باعث شده ما او را چیزی فراتر از یک شخصیت منفی بی‌رحم بدانیم. او حتی به عنوان یک عاشق نیز تمام قدم‌هایش را با دقت برمی‌دارد و همین دیسیپلین آشکار، نقطه قوت این شخصیت به شمار می‌رود.

شش بازیگر خون‌خوار ایرانی که محبوب دل مردم شدند!

ناتاشا/خواب و بیدار

اگر قرار باشد لیستی از محبوب‌ترین شرورهای تاریخ تلوزیون گردآوری کنیم، ناتاشا یکی از محبوب‌ترین آن‌هاست. در روزهایی که زنان در تلوزیون بیشتر در نقش مادران دلسوز و همسران همراه معرفی می‌شدند، ظهور کاراکتر ناتاشا یک انقلاب بزرگ به شمار می‌رفت که بعد از گذشت سال‌ها هنوز در ذهن مخاطبان حضور دارد. به تصویر کشیدن یک مجرم زن باهوش که ذهن نیروهای پلیس را به بازی می‌گیرد و بعد از جنایتی هوشمندان فرار می‌کند و زنی که به جای آشپزی و خانه‌داری، تفنگ در دست دارد یک نوآوری بسیار مهم در تلوزیون ایران بود. شاید این نوآوری اولین نکته‌ی مهم در محبوبیت کاراکتر ناتاشا در سریال و خواب و بیدار باشد.  

شش بازیگر خون‌خوار ایرانی که محبوب دل مردم شدند!

ابن مرجانه/مختار نامه

فرهاد اصلانی در سریال مختارنامه، با ایفای نقش ابن مرجانه یعنی یکی از منفورترین شخصیت‌ها تاریخ شیعه ریسک بزرگی را به جان خرید. بعد از ایفای نقش این کاراکتر، پیش بینی می‌شد که اصلانی محبوبیت خود را برای همیشه از دست بدهد اما این شمشیر دو لبه تبدیل به یک موفقیت بی مانند در کارنامه هنری او شد. شاید سبک خاصی که اصلانی برای اجرای این کاراکتر انتخاب کرده باعث شد حواس مردم بیش از ابراز تنفر پرت بازی این بازیگر شود و فراموش کنند که کاراکتر او چه درون تاریکی دارد. امروز حضور ابن مرجانه در تاریخ تلوزیون یک موفقیت بزرگ برای اصلانی و سریال مختارنامه است که بینندگان زیادی را جذب این کاراکتر و این سریال می‌کند.

شش بازیگر خون‌خوار ایرانی که محبوب دل مردم شدند!

پونه یاری
پونه یاری اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋