پونه یاری

پونه یاری

اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت
توسط ۲ نفر دنبال می شود

سرنوشت عجیب دو برنامه تلویزیونی دوباره بر سر زبان ها افتاد!

دو سال بعد از تعطیلی برنامه «کتاب‌باز»، سروش صحت روز جمعه ۲۲ تیر در برنامه «فوتبال ۳۶۰» عادل فردوسی‌پور از تولید برنامه جدیدی در همان‌ حال‌وهوا اما نام و فرمی متفاوت صحبت به میان آورد؛ برنامه‌ای که به گفته صحت، قرار است یکی‌دوماه آینده در شبکه نمایش خانگی منتشر شود.

فیلم‌نیوز: دو سال بعد از تعطیلی برنامه «کتاب‌باز»، سروش صحت روز جمعه ۲۲ تیر در برنامه «فوتبال ۳۶۰» عادل فردوسی‌پور از تولید برنامه جدیدی در همان‌ حال‌وهوا اما نام و فرمی متفاوت صحبت به میان آورد؛ برنامه‌ای که به گفته صحت، قرار است یکی‌دوماه آینده در شبکه نمایش خانگی منتشر شود. نکته قابل‌توجه این است که صحت اولین‌بار پس از تعطیلی «کتاب‌باز»، از آن با عنوان «مرحوم کتاب‌باز» صحبت به میان آورد و عادل هم تاکید کرد «کتاب‌باز» به سرنوشت «نود» دچار شده است. حذف «کتاب‌باز» توسط صداوسیما، مسئله‌ای بود که مدیر شبکه نسیم و رئیس صداوسیما هربار سعی در پنهان کردن آن داشتند.

سرنوشت عجیب دو برنامه تلویزیون باز هم سر زبان‌ها افتاد!

سروش صحت در برنامه «فوتبال 360» درباره برنامه جدیدش در شبکه نمایش خانگی گفت: «داریم سعی می‌کنیم یه برنامه‌ای مشابه در همان سبک و سیاق «کتاب‌باز» در شبکه خانگی بسازیم. البته اسمش متفاوت است و فرمتش تغییر می‌کند. امیدوارم تا یکی دو ماه آینده آماده شود.»

بعد از اینکه صحبت درباره «کتاب‌باز» به میان آمد، عادل فردوسی‌پور رو به سروش صحت گفت: «من و تو برای «نود» و «کتاب‌باز» هم‌سرنوشت بودیم.»

درباره تعطیلی برنامه «نود» از سوی صداوسیما بارها صحبت شده و دلایل مختلفی برای این تعطیلی اعلام شده است اما مدیران سیما هیچ‌گاه به‌طور رسمی اعلام نکردند که برنامه «کتاب‌باز» تعطیل شده. هربار یا می‌گفتند سروش صحت خسته شده یا اینکه برنامه نیاز به تغییر و تحول دارد و نیاز است بیشتر درباره‌اش فکر کنند.

مثلا در اردیبهشت 1401 محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: «برنامه «کتاب باز» مجموعه‌ای از عناصر را دارد که مجری یکی از آن عناصر است. قطعا با همکاری تیم تولید و عناصر فعلی برنامه، بررسی و ارتقاء‌ها صورت خواهد گرفت. بررسی هم اینگونه نیست که گروه دیگری آن را انجام دهند، بلکه با یک تعامل مشترک و توسط خود گروه؛ این اتفاق خواهد افتاد.»

خوشرو در جای دیگر گفته بود: « آقای صحت هم در چند فصل از برنامه حضور داشتند و زحمات زیادی کشیدند و در حال حاضر نیز در فضای آثار نمایشی مشغول کار هستند. ایشان از سرمایه‌های تلویزیون و سینما هستند و از نظر حضور شخصِ ایشان مشکلی نیست؛ بلکه بحث به لحاظ فرمی و محتوایی است که بررسی‌هایی اتفاق می‌افتد که بتوانیم برنامه را با کیفیت بیشتر و محتوای غنی‌تر تولید کنیم.»

بعد از صحبت‌هایی از این دست بود که «کتاب‌باز» به تعطیلی طولانی رفت و دیگر نه خبری از برنامه شد و نه سروش صحت به تلویزیون بازگشت.نکته مهم اینکه تا مدت‌ها بعد از تعطیلی «کتاب‌باز»، سریال‌های صحت هم از تلویزیون بازپخش نمی‌شد تا اینکه بالاخره طلسم شکست و آنها یکی‌یکی به آنتن برگشتند.خود صحت در این برنامه تاکید کرد بهترین کارش «کتاب‌باز» است و ابراز امیدواری کرد که برنامه بعدی هم اثر موفقی از آب دربیاید.

سرنوشت عجیب دو برنامه تلویزیون باز هم سر زبان‌ها افتاد!

صحت درباره اکران فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» هم گفت: «فکر می‌کنم شهریور یا مهر اکران شود.»

«صبحانه با زارفه‌ها» دومین فیلم سینمایی سروش صحت در مقام کارگردان است که برای نخستین بار در جریا برگزاری جشنواره فیلم فجر از آن رونمایی شد. چندی پیش هوتن شکیبا با حضور در برنامه «فوتبال 360» به کنیه گفته بود که این فیلم آنقدر مشمول ممیزی شده که در نهایت شاید در قالب یک فیلم کوتاه اکران شود، صحبتی که البته خیلی زود از سوی سید مصطفی احمدی تهیه‌کننده فیلم تکذیب شد.

 

پونه یاری
پونه یاری اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋