پونه یاری

پونه یاری

اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت
توسط ۲ نفر دنبال می شود

اتفاقی تکراری و شرم آور برای تیم ملی ایران

تیم ملی والیبال ایران ششمین شکست خود را در لیگ ملت‌ها تجربه کرد.

ایسنا: تیم ملی والیبال ایران در ادامه هفته دوم‌ لیگ ملت‌ها مقابل برزیل شکست خورد.

اتفاق تکراری و خجالت‌آور برای تیم ملی ایران

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه به مصاف برزیل به عنوان پرافتخارترین تیم جهان و لیگ ملت‌ها رفت و سه بر یک ۲۵ بر ۱۹، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۳ شکست خورد.

این ششمین شکست متوالی ایران در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌ها بود! 

ترکیب تیم ایران: محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: مائوریسیو موتا پائز

ترکیب تیم برزیل: فرنادو کرلینگ، آلان سوزا، ریکاردو لوکارلی، یواندی لئال، ایساک سانتوس، لوکاس ساتکمپ، تالس هوس

سرمربی: برناردو رزنده

ست اول: ۲۵ بر ۱۹ برزیل

دقایق ابتدایی این ست پایاپایی پیش رفت تا اینکه ساتکمپ در خط سرویس قرار گرفت و با سرویس‌های قدرتی خود دریافت ایران را دچار مشکل کرد و بازی ۹ بر ۶ به سود برزیل شد. سرویس ساتکمپ به صورت حضرت‌پور برخورد کرد که قادر به ادامه مسابقه نشد و جای خود را به آرمان صالحی داد اما پس از مدتی بهبود پیدا کرد و بار دیگر به زمین برگشت. برزیل به تدریج اختلاف امتیاز خود را بیشتر کرد و ۱۲ بر ۷ پیش افتاد. پس از چند بار امتیازگیری برزیل، آبشار اسماعیل‌نژاد در زمین برزیل جای گرفت تا بازی ۱۱ بر ۱۸ به سود برزیل باشد اما وادی در خط سرویس قرار گرفت و توپ خود را به تور زد. حسین‌خانزاده دو امتیاز پیاپی برای ایران گرفت تا بازی ۲۱ بر ۱۶ به سود برزیل باشد و رزنده درخواست وقت استراحت کند. در حالی که برزیل ۲۳ بر ۱۸ جلو بود پائز دو تعویضه انجام داد و اسفندیار و بربست را به زمین فرستاد. ایران این ست را ۲۵ بر ۱۹ واگذار کرد.

ست دوم: ۲۵ بر ۲۲ ایران

ایران در ابتدای این ست سه امتیاز پیاپی گرفت. بازیکنان ایران در عملکرد خوبی در دقایق ابتدایی این ست داشتند ۶ بر ۲ جلو افتادند و رزنده وقت استراحت گرفت. شریفی با وجود سه دفاع توپ را در زمین برزیل جای داد و امتیاز هشتم را برای ایران گرفت تا تیم ملی ۸ بر ۴ جلو باشد. اسماعیل‌نژاد یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت و ایران ۱۲ بر ۷ همچنان تیم برتر میدان بود. ولی‌زاده سرویس خود را به تور زد و در ادامه هم حسین‌خانزاده آبشار خود را بدون برخورد به دفاع برزیل بیرون زد تا برزیل دو امتیاز از اشتباهات ایران کسب کند و پائز وقت استراحت بگیرد. با ورود تیم‌ها به زمین برزیل دو امتیاز دیگر گرفت تا اختلاف امتیاز کم  شود و ایران با دو امتیاز بیشتر ۱۹ بر ۱۶ جلو باشد. حسین‌خانزاده و مصلح‌آبادی با دفاع سوزا ایران را به امتیاز ۲۱ رساندند. آبشار دارلان سوزا بیرون رفت تا امتیاز ۲۴ برای ایران به دست بیاید. این بازیکن سرویس خود را هم بیرون زد تا ایران به امتیاز ۲۵ برسد و ست را ۲۵ بر ۲۲ برنده شود.

ست سوم: ۲۵ بر ۱۶ برزیل

با اینکه برزیل در ابتدای این ست ۶ بر ۳ جلو افتاد اما آبشار مرتضی شریفی و پس از آن امتیاز مستقیم سرویس حسین‌خانزاده اختلاف امتیاز را کم کرد. برزیل به تدریج ۱۱ بر ۸ جلو افتاد.ایساک سانتوس که یکی از بازیکنان امتیازآور برزیل بود با آبشار پرقدرت خود امتیاز گرفت تا برزیل ۱۳ بر ۸ جلو بیفتد و پائز وقت استراحت بگیرد. سوزا یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا حساب کار ۱۸ بر ۱۱ به سود برزیل باشد. در حالی که برزیل ۱۹ بر ۱۲ جلو بود میلاد عبادی‌پور به زمین آمد. ساتکمپ دو امتیاز مستقیم سرویس گرفت و برزیل ۲۳ بر ۱۳ جلو افتاد. در نهایت برزیل این ست را ۲۵ بر ۱۶ برنده شد.

ست چهارم: ۲۵ بر ۲۳ برزیل 

رقابت در شروع این ست نزدیک بود. دو تیم امتیاز به امتیاز پیش می‌رفتند و در امتیاز ۱۰ برابر بودند. خطای سرویس بازیکنان ایران در این ست زیاد بود و بارها سرویس خود را به تور زدند. ولی‌زاده با یک جای خالی امتیاز گرفت و در ادامه هم با دفاع سانتوس امتیاز گرفت تا ایران ۱۵ بر ۱۳ جلو بیفتد اما برزیل بار دیگر بازی را در امتیاز ۱۵ به تساوی کشاند. شریفی آبشار خود را بدون برخورد به دست دفاع بیرون زد و در ادامه هم دارلان یک امتیاز گرفت تا برزیل ۲۲ بر ۲۰ جلو بیفتد. برزیل در نهایت ست را ۲۵ بر ۲۳ برنده شد. 

پونه یاری
پونه یاری اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋