پونه یاری

پونه یاری

اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت
توسط ۲ نفر دنبال می شود

دوره الگوسازی صفر تا صد خیاطی

دوره صفر تا صد الگو سازی تا دوخت یکی از بهترین دوره‌های آموزش خیاطی است که فرد پس از گذراندن این دوره، خیاطی را به طور کامل فرا می‌گیرد و می‌تواند وارد بازار کار شود‌.‌

خیاطی یکی از هنرهای بسیار کارآمد و پولساز است که با یادگیری آن می‌توانید به طور مستقل یا در یک مجموعه کار کنید. برای موفق شدن در این هنر باید نزد یک مربی حرفه‌ای آموزش ببینید تا تمام اصول خیاطی را با جزییات زیاد به شما آموزش دهد و شما را از یک فرد مبتدی به حرفه‌ای تبدیل کند‌.

دوره صفر تا صد الگوسازی تا دوخت

پیش نیاز‌های دوره صفر تا صد الگوسازی تا دوخت

خیاطی یک هنر بسیار گسترده است که یادگیری آن فقط به کشیدن الگو، برش و دوخت محدود نمی‌شود، بلکه قبل از وارد شدن به این حوزه باید با پیش نیازهای آن آشنا باشید. اگر هیچ‌گونه آشنایی با خیاطی ندارید و کاملا مبتدی هستید با شرکت در دوره صفر تا صد الگو سازی تا دوخت می‌توانید تمام پیش‌ نیازها را فرا گیرید تا در میانه راه با مشکلی مواجه نشوید. پیش نیازهای خیاطی عبارتند از:

شناخت کامل انواع پارچه‌

 نخستین نقطه شروع خیاطی، شناخت انواع پارچه است. پارچه‌ تنوع بسیار بالایی دارد و هر پارچه روش دوخت مخصوص به خود را دارد و برای مدل‌های خاصی مناسب است. پیش از شروع به خیاطی باید با تفاوت‌های پارچه‌ها آشنا شوید.‌

داشتن مهارت برش و مدل بندی

 برای تبدیل شدن به یک خیاط حرفه‌ای باید از مهارت برش و مدل‌بندی برخوردار باشید. برای شروع مدل‌بندی کار خود را از الگوهای کوچک و ساده آغاز و پس از مدتی روی الگوهای پیشرفته کار کنید.

 دوخت دستی

 با اینکه امروزه تمام افراد از چرخ خیاطی برای دوخت لباس‌ها استفاده می‌کنند، اما یک خیاط حرفه‌ای باید کوک زدن با دست را بلد باشد. همچنین برخی از کوک‌ها قابل اجرا با چرخ خیاطی نیستند و باید با دست آن را روی لباس پیاده کرد.

دوره صفر تا صد الگوسازی تا دوخت

 دوخت با ماشین خیاطی

همچنین یک خیاط باید با نحوه کار با چرخ خیاطی کاملا آشنایی داشته باشد. افرادی که روی این وسیله تسلط دارند به راحتی از برنامه‌های مختلف آن برای طراحی و اجرای برش‌های پیشرفته‌تر استفاده می‌کنند‌.‌

مراحل دوره صفر تا صد الگو سازی تا دوخت

دوره صفر تا صد الگو سازی تا دوخت یک دوره نسبتا طولانی بوده که از چندین مرحله مختلف تشکیل شده است. برای گذراندن این دوره باید صبر و تمرکز زیادی داشته باشید تا هر مرحله را به خوبی یاد بگیرید. تمام این مراحل برای تبدیل کردن شما به یک خیاط حرفه‌ای اهمیت بالایی دارند و نمی‌توان یکی را کم‌ارزش‌تر از دیگری دانست. این مراحل عبارتند از:

شناخت ابزارهای خیاطی

اولین قدم برای یادگیری خیاطی، شناخت ابزارهای مربوط به این هنر و نحوه استفاده از این ابزار است. برای خیاطی کردن به ابزارهای گوناگونی مانند میش، متر، سوزن، نخ، چرخ خیاطی، خرچنگ، قیچی، کاغذ، چسب، برش کاغذ، خط کش، گونیا، صابون خیاطی و ... نیاز دارید‌‌.

دوره صفر تا صد الگوسازی تا دوخت

آشنایی با استایل و مدل بندی

دومین مرحله آموزش خیاطی که تمام آموزشگاه‌ها ملزم به یاد دادن آن به هنرجویان هستند، آشنایی با استایل و مدل‌بندی است. در این مرحله طراحی آستین، پایه، دکمه‌ها، یقه‌ها و ... را به هنرجویان آموزش می‌دهند.‌

آموزش الگوبرداری

 الگوبرداری از مراحل پایه دوره صفر تا صد الگو سازی تا دوخت است که افراد باید آن را به طور دقیق فرا گیرند‌‌.‌ الگو نقشه‌ای است که پیش از برش لباس‌ها روی کاغذ اجرا می‌شود، سپس به پارچه انتقال می‌یابد و سپس برش آغاز می‌شود.‌ این مرحله در هر متد خیاطی متفاوت است.‌

تناسب الگو و پارچه

اگر می‌خواهید به یک خیاط حرفه‌ای شوید باید با تناسب پارچه و مدل آشنا باشید تا نتیجه کارتان عالی و بدون نقص باشد‌‌.

 آغاز به انجام یک پروژه ساده

هنگامی که مراحل مقدماتی آموزش خیاطی را فرا گرفتید، باید تمام مراحل بالا را روی یک پروژه‌ی ساده اجرا کنید. این را می‌توانید با کارهای ساده‌ای مانند دوخت شال، رو میزی و ... انجام دهید.

تمرین فراوان

اگر می‌خواهید یک خیاط حرفه‌ای و ماهر شوید باید تمرین زیادی داشته باشید. در واقع اگر شما نزد بهترین مربی تمام اصول و جزییات را فرا بگیرید، ولی تمرین نداشته باشید، هیچگونه پیشرفتی نخواهید داشت و تمام آموزش‌ها فقط به صورت تئوری در ذهن شما باقی می‌ماند و به تدریج فراموش می‌شود. برای پیشرفت در این هنر باید تمرین و تلاش زیادی داشته باشید.

انواع متد خیاطی

امروزه متدهای خیاطی بسیاری برای دوخت لباس‌ها وجود دارد. هر از این متدها نسبت به دیگری نقاط ضعف و قوتی دارد. انتخاب هر متد به هدف شما از یادگیری خیاطی دارد. هر یک از این متدها را اگر به خوبی و نزد اساتید حرفه‌ای فرا گیرید می‌توانید به مهارت بالایی در این هنر برسید‌. دوره صفر تا صد الگو سازی تا دوخت در متدهای مختلف زیر آموزش داده می‌شود:

متد متریک

متد متریک برای کشیدن الگوی لباس برای هر مشتری با اندام منحصر به فرد از جداول سایزبندی استفاده می‌کند.‌ این متد بسیار دقیق بوده و برای انجام آن باید چندین فرمول ریاضی و محاسبات را انجام دهید. با اینکه این روش نیاز به محاسبات ریاضی دارد، ولی به دلیل دقیق بودن طرفداران بسیاری دارد و بسیاری از لباس‌های ظریف و زیبا را می‌توان با این متد دوخت.

دوره صفر تا صد الگوسازی تا دوخت

متد ABM

متد ABM برای تولید لباس در حجم زیاد به کار گرفته می‌شود‌. این متد مبتنی بر استانداردهای سایزبندی بوده و برای هر سایز از الگوهای استاندارد استفاده می‌کند‌. این روش به دلیل استفاده از الگوهای مشخص برای هر سایز سرعت بسیار بالایی دارد و کارکردن با آن آسان است.

متد گرلاوین

متد گرلاوین بکی از قدیمی‌ترین متدهای خیاطی است که اعتبار بسیار زیادی در میان اساتید خیاطی در سرتاسر جهان دارد.‌ در این روش خیاط برای هر مشتری الگوی جداگانه‌ای طراحی می‌کند و همه قسمت‌های بدن مشتری را برای رسم الگو اندازه می‌گیرد. در این روش لباس در حین آماده‌سازی باید چندین بار توسط مشتری پوشیده شود تا با دقت بالا و بدون خطا دوخته شود. این روش دقت بسیار بالایی دارد و می‌توان برای هر شخصی با هر اندامی لباس دوخت؛ ولی بسیار پیچیده و زمان بر است.

جمع ‌بندی

هنر خیاطی از هنرهای بسیار کاربردی و پردرآمد است که با حرفه‌ای شدن در آن می‌توان به صورت مستقل یا در یک تولیدی کسب درآمد کرد.‌ همچنین در صورت داشتن استعداد و خلاقیت با یادگیری دوره صفر تا صد الگوسازی تا دوخت می‌توانید در حوزه طراحی و مد کار کنید و به درآمد بالایی برسید. اگر به این هنر علاقه‌مندید و به دنبال یک راه تضمینی برای کسب درآمد هستید، فراگیری این هنر را به شما توصیه می‌کنیم تا به تمام رویاها و آرزوهای مالی خود در مدت زمان کوتاهی برسید.‌

 

پونه یاری
پونه یاری اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋