پونه یاری

پونه یاری

اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت
توسط ۲ نفر دنبال می شود

اجرای جدید در رستوران های تهران که باعث شکایت مردم شد!

در شرایطی که خبر‌ها مدام از بحران‌های اقتصادی روزافزون و کام تلخ مردم از شرایط بد اقتصادی حکایت می‌کند، یکی از اعجایب ایران را شاید بتوان سبز شدن روزافزون رستوران‌های به اصطلاح لاکچری با قواعد و ابتکارات عجیب و غریب دانست!

برترین‌ها: در شرایطی که خبر‌ها مدام از بحران‌های اقتصادی روزافزون و کام تلخ مردم از شرایط بد اقتصادی حکایت می‌کند، یکی از اعجایب ایران را شاید بتوان سبز شدن روزافزون رستوران‌های به اصطلاح لاکچری با قواعد و ابتکارات عجیب و غریب دانست!

رستوران‌هایی که برای رسیدن به آن باید خیابان ولیعصر را رو به بالا رفت و مسیر یک طرفه ولیعصر را آن قدر پیمود تا به بخش‌های دو طرفه آن رسید. سپس می‌توان انتخاب کرد، انتخابی که برای یک شب یک خانواده ۴ نفره گاه می‌تواند تا دو میلیون تومان هزینه دربرداشته باشد.

ادای جدید در رستوران‌های تهران که مردم را شاکی کرد!

اما این تنها علت اصلی توجه به این جنس رستوران‌ها نیست. ابوالفضل یکی از مشتریان است که در قالب یک رشته توئیت روایتی از اقدام عجیب یکی از این رستوران‌ها را مطرح کرده که واکنش متفاوت کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

ابوالفضل ماجرا را اینگونه روایت کرده است:

* رفتیم یه رستوران به اسم...توی ونک برای پیتزا سس خواستیم میگه نه نمیشه ما برای پیتزاهامون سس نمیدیم طعم سازی کردیم! میگیم خب باشه واسه سیب زمینی بیارید میگه نه نمیشه، اشاره مستقیم به پیتزا داشتید باورم نمیشه!

* هرچقدر بیشتر به این رستوران و رفتارشون فکر میکنم بیشتر عجیب میشه واسم میگیم لطفا چندتا سس بیار، میگه اول بگو واسه چی میخوای! میخوام رستوران با بحران کمبود سس مواجه بشه!

* ‌حتی اینجا هم یسریا هستن از این رفتار مزخرف دفاع میکنن و فازشون اینه تویی که سس میزنی دیوانه هستی! ما میدونیم تو‌ نمیدونی، ما بلدیمبابا به تو ارتباطی نداره پیتزای خودمه اصلا میخوام با چایی شیرین بخورم!

ادای جدید در رستوران‌های تهران که مردم را شاکی کرد!

همزمان با روایت این کاربر توئیتر از این رویداد عجیب، شهروندان فعال در فضای مجازی به اظهارنظر در این خصوص پرداختند که چند نمونه از آن را در ادامه می‌خوانید:

* کاربری به نام علی نوشت: رفته‌بودیم یه فست‌فود ادایی سمت شهرک غرب پیتزا رو که آورد سس کچاپ و فرانسه خواستم گفت نداریم. به صندوقدار گفتم سفارشو کنسل کن گفت نمیشه گفتم وقتی پولشو ندادم میبینی که میشه در ۳۰ثانیه هم سس فرانسه آوردن هم کچاپ هم سس سیر. موقع رفتن گفتم: این اداها کلاس نداره!

* حساب کاربری به نام «میرزای فهمیده» هم توئیت زد: دو ساله در رستوران کار میکنم توی ایتالیا ، در مرکز شهر هست و میتونم بگم رستوران سنتی به حساب میاد این ادا بازی رو در اینجا هم نداریم چون مشتری مداری مهمه، واقعا رستوران های ایتالیایی برخلاف تصورات آنقدر هم رادیکال نیست. برای سیب زمینی انواع سس رو میاریم و... .

* محمد دیگر کاربر فضای مجازی هم در نقد این اقدام برخی رستوران‌های ایتالیایی در تهران به طنز نوشت: من پیتزا رو با نون خوردم خیلی هم خوشمزه شد!

* منیژه هم اینگونه نظر داد که یه سری رستورانای ایتالیایی فکر میکنن که دیگه تو ناف ناپل مغازه دارن چقد ادا دارین دیگه بس کنین بابا.

* مونا هم در ارتباط با این پدیده جدید اما عجیب هم توضیح داده است: ماجرای سس نمی‌دیم از اون‌جا شروع شد که تو فرانسه مودبانه نیست بدون مزه کردن‌ غذا، چیزی بهش اضافه کنی. تو ایران این‌جوری شده که بعد چشیدن غذا هم غلط می‌کنی بهش چیزی اضافه کنی. این جور مواقع حتما بگید می‌خواهید سرآشپز رو ببینید، ببینم اون‌جا هم اروپایی می‌مونن یا نه!

ادای جدید در رستوران‌های تهران که مردم را شاکی کرد!

* عماد دیگر کاربر توئیتر هم به کنایه می‌گوید: هر کی نگران سس کچاپ ایتالیه، می‌تونه بیاد پلاک بغلیش از ما سالت و سس کچاپ تک نفره بگیره!

* هدیه هم با انتقاد از این رفتار ناپسند در برخی رستوران‌ها و کافه‌های شمال تهران با عصبانیت تهدید کرد: هفته بعد با یه جعبه سس میریم رستوران ببینیم کی رئیسه اونجا!!!!

* حمید اما در مخالفت با منتقدان و در دفاع از رفتار رستوران مذکور نوشت که هر بنی بشری میدونه پیتزای ناپولیتن رو با سس نمیخورن و روغن زیتون میریزن روش، یه اطلاعیه هم زده دم در که سس نمیدیم برای پیتزا، باز رفتی اونجا نشستی گفتی سس بیار بریزم رو پیتزا!

* هانیه اما در جواب توئیت حمید گفت: طعم‌سازی کردیم این دیگه چیه جدیداً مد شده؟ نون‌ رب پنیرتو بدین ملت بخورن دیگه.

* گلی دیگر کاربر توئیتر هم در توئیتی نوشته است: آقا من خودم کلا سس نمی‌خورم لکن این خیلی مسخره‌ست که حق انتخابی نمی‌دی به مشتری و برای سلیقه‌ش احترام قائل نیستی بعد تازه شرط هم می‌ذاری براش که اگر فقط با سیب‌مینی می‌خوری بیاریم برات.

* اکانت توئیتری «خاندایی» هم گفت: شاید بخندید ولی هرجا برم ظروف یبار مصرف و سس از این کوچیکا باشه اصلن تو نمیرم رستوران باید اصالت و شخصیت داشته باشه ظرف و ظروف درست حسابی اصلا ولامین و استیل باشه با نمک و فلفل پاش و سس روی میز نوشابه رو هم همراه با لیوان بیارن چه معنی راره یبار مصرف و این مسخره بازیا.

پونه یاری
پونه یاری اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋