پونه یاری

پونه یاری

اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت
توسط ۲ نفر دنبال می شود

ضرر 40 میلیارد تومانی سازمان لیگ به ارتش سرخ

پرسپولیس بعد از بازگشت از قطر تمرینات خود را در ورزشگاه شهید کاظمی از سر گرفت.

فرهیختگان: پرسپولیس بعد از بازگشت از قطر تمرینات خود را در ورزشگاه شهید کاظمی از سر گرفت. به توجه به حساسیت بالای بازی روز یکشنبه سرخپوشان مقابل گل‌گهر، یحیی تصمیم گرفت استراحتی برای شاگردانش در نظر نگیرد و تمرینات تیمش بدون وقفه تا روز مسابقه برگزار شود. 

البته بازیکنان فیکس پرسپولیس در بازی با الدحیل، روز گذشته خیلی سبک کار کردند و برای رفع خستگی راهی استخر و سونا شدند اما دیگر بازیکنان تمرین سنگینی را پشت‌سر گذاشتند. در این میان وحید امیری و مهدی ترابی هم با رفع کامل مصدومیت در تمرینات گروهی سرخپوشان حضوری فعال داشتند تا مشخص شود مشکلی برای بازی روز یکشنبه ندارند. 

   پرسپولیس محکوم به بازی در ورزشگاه آزادی

به اعتقاد خیلی از کارشناسان و البته خود اعضای تیم پرسپولیس یکی از دلایل برتری این تیم مقابل الدحیل کیفیت ایده‌آل چمن ورزشگاه بن‌خلیفه بود. از همین رو سرخپوشان تمایلی ندارند بازی‌های خانگی‌شان در لیگ و لیگ قهرمانان را در زمین چمن بی‌کیفیت ورزشگاه آزادی برگزار کنند. در این مورد با خبر شدیم که آنها حتی حاضرند بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کنند، اما شورای تامین این اجازه را به آنها نداده است. با این تفاسیر پرسپولیس تا زمانی که ورزشگاه تختی تهران شرایط میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر را داشته باشد مجبور است در ورزشگاه آزادی به میدان برود. چمن ورزشگاه تختی هم به‌زودی شرایط بازی کردن را پیدا خواهد کرد اما بخش‌های دیگر این ورزشگاه از‌جمله مشکل نور آن حداقل تا بعد از جام ملت‌ها زمان‌بر خواهد بود. 

   بازگشت هواداران پرسپولیس 

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد پرسپولیس برای اولین‌بار در این فصل می‌تواند از حمایت هواداران خود در ورزشگاه آزادی برخوردار باشد. در هفته‌های ابتدایی لیگ، سکوهای ورزشگاه آزادی آمادگی میزبانی از تماشاگران را نداشت اما با شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان این مشکل برطرف شد. با این تفاسیر حالا پرسپولیس می‌تواند در بازی با گل‌گهر از امتیاز میزبانی‌اش به‌طور کامل بهره ببرد. البته هنوز به باشگاه پرسپولیس اعلام نشده که چه تعداد بلیت‌فروشی برای این بازی می‌تواند داشته باشد. از طرفی نیز برای حضور بانوان در ورزشگاه آزادی هم نهاد‌های مربوطه باید تصمیم‌گیری کرده و به باشگاه پرسپولیس اطلاع خواهند داد. آخرین باری که شاگردان گل‌محمدی از حمایت تماشاگران خود در ورزشگاه آزادی برخوردار بودند به فینال جام حذفی فصل گذشته برمی‌گردد که بین استقلال و پرسپولیس برگزار شد. 

   توجهی به خواسته یحیی نشد

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی تیمش با الدحیل با انتقاد از تعطیلی طولانی‌مدت بازی‌های لیگ برتر درخواست کرده که فدراسیون و سازمان لیگ شرایطی را فراهم کنند که فیفا‌دی پیش‌رو تیم ملی هیچ بازی یا اردویی نداشته باشد و درعوض بازی‌های عقب‌افتاده لیگ برگزار شود. از قرار معلوم توجهی به خواسته سرمربی پرسپولیس نشد و سرمربی تیم ملی بعد از پایان بازی‌های روز یکشنبه لیگ لیست تیم ملی را برای برپایی اردوی جدید اعلام خواهد کرد. ناگفته نماند که با وجود صحبت‌های گل‌محمدی در این مورد، او از باشگاه پرسپولیس نخواسته بود که رسما این پیشنهاد را به فدراسیون ارائه دهد و در‌واقع یحیی فقط یک پیشنهاد داد. 

   گل‌محمدی لوکادیا را به نبیل ترجیح می‌دهد؟

باشگاه پرسپولیس روز گذشته اعلام کرد که طبق رای فیفا در پرونده شکایتی از لوکادیا برنده شده است و این بازیکن و باشگاه چینی‌اش 45 روز مهلت دارند تا خسارت 324 هزار دلاری محکوم شده را به حساب این باشگاه واریز کنند. این در‌حالی است که چند روز پیش خود لوکادیا فاش کرد که صحبت‌هایی با باشگاه پرسپولیس برای بازگشت به این تیم داشته است. اگرچه مسئولان باشگاه پرسپولیس ادعای لوکادیا را تکذیب می‌کنند اما نزدیکان یحیی خلاف این نظر را می‌دهند. با تمام این تفاسیر هیچ بعید نیست که لوکادیا برای خاتمه دادن به این پرونده محکومیتش تمایل برای بازگشت به پرسپولیس داشته باشد. از طرفی هم یحیی چندان از خرید نبیل باهویی رضایت ندارد و بعید است فرصت چندانی به این بازیکن برای عرض‌اندام دهد. مخصوصا اینکه او برخلاف نظرش از سوی باشگاه پرسپولیس جذب شده است. در هر صورت اگر در نیم‌فصل یورگن لوکادیا به پرسپولیس برگشت اصلا نباید تعجب کرد. ناگفته نماند که پرسپولیس تا پایان مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نمی‌تواند بازیکن جدیدی را به لیست تیمش اضافه کند و لوکادیا در‌صورت سرخپوش شدن در بازی‌های داخلی و در‌صورت صعود در مراحل حذفی اجازه همراهی پرسپولیس را خواهد داشت. لازم به یادآوری است رقابت‌های لیگ قهرمانان برخلاف دوره‌های قبل به مانند لیگ قهرمانان آسیا در خردادماه سال آینده به پایان خواهد رسید. 

   سکوت مربیان خارجی تا نیم‌فصل

روز گذشته سعی کردیم با اوسمار، مربی برزیلی پرسپولیس که نقش مهمی را در کادرفنی این تیم ایفا می‌کند، گفت‌وگویی داشته باشیم که این مجوز از سوی مسئول رسانه‌ای این باشگاه صادر نشد. به گفته او مربیان خارجی پرسپولیس تا نیم‌فصل قصد صحبت با رسانه‌ها را ندارند. حالا این تصمیم از سوی باشگاه بوده یا خود این مربیان، مشخص نیست. 

   ضرر ۴۰ میلیارد تومانی 

پرسپولیس از ابتدای این فصل در مسابقات داخلی و آسیایی خود همچنان تبلیغ شرکت ایرانسل را روی پیراهن خود داشت، در‌حالی‌که با این شرکت برای ادامه همکاری در این فصل به توافق نهایی نرسیده بود و هیچ دریافتی‌ای هم نداشت. در این مورد یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس به «فرهیختگان» گفت: «مذاکرات باشگاه با نمایندگان شرکت ایرانسل به این دلیل طولانی شد که ما به‌دنبال عقد قراردادی بهتر از فصل قبل با این شرکت بودیم اما در این زمینه یک مشکل بزرگ پیش‌روی‌مان وجود داشت و این بود که سازمان لیگ تبلیغات محیطی را از ما گرفته و این اجازه را نداد تا ایرانسل را در بازی‌های خانگی خود در اطراف زمین تبلیغ کنیم. در‌واقع این شرکت خواهان دو هزار ثانیه تبلیغ تلویزیونی در تابلوهای کنار زمین بود که علی‌رغم رایزنی‌های زیادی که با سازمان لیگ داشتیم این تبلیغات از ما گرفته شد، در‌حالی‌که اگر موافقت می‌شد الان 40 میلیارد تومان بیشتر از قرارداد امضا شده با شرکت ایرانسل امضا کرده بودیم. درحقیقت سازمان لیگ ضرر 40 میلیارد تومانی به ما زد و در شرایط فعلی به همان اندازه فصل پیش از ایرانسل دریافتی خواهیم داشت که همان مبلغ 120 میلیارد تومان است.»

   پاداش ویژه برای شکست الدحیل

باشگاه پرسپولیس برای فصل پیش‌رو پاداش هر برد را برای سرخپوشان حذف کرد اما در عوض قرار شد سرخپوشان بابت پیروزی در بازی‌های حساس و مهم پاداش ویژه دریافت کنند. اولین پاداش بعد از برد پرسپولیس در تبریز مقابل تراکتور به سرخپوشان تعلق گرفت که مبلغ آن از 25 میلیون تومان آغاز می‌شد. در‌حال‌حاضر هم با توجه به اینکه پرسپولیس یک بازی حساس در لیگ قهرمانان مقابل الدحیل در قطر به‌دست آورده است، مدیریت این باشگاه می‌خواهد پاداشی ویژه برای اعضای تیمش در‌نظر بگیرد؛ هر‌چند سفر زودهنگام سرخپوشان به قطر برای برپایی اردوی کوتاه‌مدت هم برای باشگاه پرسپولیس هزینه سنگینی داشت. در شرایط فعلی و با توجه به اوضاع نابسامان مالی باشگاه پرسپولیس بعید است پاداش اشاره شده تا قبل از بازی با گل‌گهر به سرخپوشان پرداخت شود، اما درویش در تلاش است که این اتفاق رخ دهد تا سرخپوشان با روحیه بهتری به مصاف تیم سیرجانی بروند.

پونه یاری
پونه یاری اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋