پونه یاری

پونه یاری

اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت
توسط ۲ نفر دنبال می شود

اینجا همان جایی است که علی دایی افسانه ای بازی می کرد!

نشریه انگلیسی فورفورتو در گزارش جدید خود فهرستی از صد استادیوم برتر دنیا را منتشر کرده است.

اعتمادآنلاین: نشریه انگلیسی فورفورتو در گزارش جدید خود فهرستی از صد استادیوم برتر دنیا را منتشر کرده است. 

در این فهرست استادیوم‌هایی از سراسر دنیا به چشم می‌خورد و جالب اینکه نام ورزشگاه آزادی نیز در این فهرست و در رده‌های بالای آن حضور دارد. 

استادیوم آزادی در لیست منتشر شده بالاتر از ورزشگاه‌های معروفی نظیر ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ و یوونتوس در رده نوزدهم قرار گرفته است؛ در کنار آنفیلد که در رده هجدهم جا دارد. 

فورفورتو در توصیف ورزشگاه آزادی نوشته: AZADI در فارسی به معنای «آزادی» که پس از انقلاب ایران تغییر نام داد، اگرچه به بزرگی گذشته نیست، با وجود داشتن پیست دو و میدانی و نداشتن سقف، همچنان صدایی باورنکردنی ایجاد می‌کند. این ورزشگاه اولین بار در سال ۱۹۷۴ برای بازی‌های آسیایی افتتاح شد و اکنون ورزشگاه خانگی سه تیم است. بازیکنانی مانند جیلوید ساموئل ستاره سابق ویلا و بولتون که در سال‌های اخیر برای استقلال به میدان رفت در آنجا بازی کرده‌اند. فیفا بازی مقابل استرالیا در اواخر دهه ۱۹۹۰ را با رکورد نزدیک به ۱۳۰۰۰۰ تماشاگر رکورددار بیشترین تماشاگر تاریخ برای یک بازی مقدماتی جام جهانی اعلام کرده است.

وقتی صحبت از فوتبال بین‌المللی می‌شود، هواداران ایرانی به اندازه کافی خوش شانس بود‌ه‌اند که علی دایی افسانه‌ای را با بیش از ۱۰۰ گل بین‌المللی در این ورزشگاه دیده‌اند. متاسفانه، بازسازی ورزشگاه در سال ۲۰۰۳ به چنین روزهایی با جمعیت عظیم پایان داد. اما با همین ظرفیت فعلی نیز آزادی هنوز یکی از ترسناک‌ترین عرصه‌ها برای بازی است. در این فهرست استادیوم‌های سانتیاگو برنابئو، نیوکمپ، سن سیرو، اولدترافورد و... در بین ده استادیوم برتر دنیا قرار دارند.  ناگفته نماند در انتخاب استادیوم‌های برتر بسیاری از موارد نظیر زیبایی، قدمت، جو عالی هواداری، امکانات و ... لحاظ شده است. 

فورفورتو می‌گوید: این صد استادیوم فهرست کاملی از مکان‌هایی است که می‌توانید روی سیاره زمین بروید تا به مدت ۹۰ دقیقه خود را گم کنید.

پونه یاری
پونه یاری اسیر فلسفه و تاریخ.. و متخصص در پیدا کردن جواب سوالات سخت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋