pomonox

pomonox

17 مزایا و معایب درب کابینت ام دی اف

اگر نمی خواهید چوب جامد در آشپزخانه خود داشته باشید، درب کابینت ام دی اف گزینه ای است که باید در نظر بگیرید. اگرچه این ماده اغلب به عنوان یک جایگزین ارزان برای کسانی که نمی توانند بهترین چیزها را در طول بازسازی آشپزخانه بخرند، در نظر گرفته می شود، درهای کابینت چوبی همیشه بهترین انتخاب برای هر آشپزخانه ای نیستند. مواقعی وجود دارد که ماده برتر است. تفاوت لترون و ام دی اف و آشنایی با کابینت ام دی اف در سایت صنایع چوب احمدی ممکن است.

 

درک تفاوت بین تخته فیبر با چگالی متوسط ​​و چوب جامد ضروری است. درب کابینت ام دی اف از الیاف چوب، رزین و موم ساخته شده است. این محصول را در سطحی بالاتر از تخته سه لا در نظر بگیرید. این تخته بادوام، قوی‌تر و متراکم‌تر از سایر اشکال تخته‌های فشرده است، بنابراین می‌تواند تقریباً در هر کاربردی که در آن یک محصول چوب طبیعی به طور سنتی موفق می‌شود، کار کند.

 

اگر در طول پروژه بازسازی آشپزخانه خود تعویض کاملی انجام نمی دهید، چندین مزایا و معایب درب کابینت ام دی اف وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ببینید چه تعداد از نکات زیر ممکن است در شرایط شما اعمال شود.

 

لیست مزایای درب کابینت ام دی اف

1. ترک خوردگی یا تاب برداشتن درب های کابینت ام دی اف کمتر است.

ام دی اف به قدری محصول مفیدی است که بسیاری از کابینت های چوب جامد همچنان درهای ساخته شده از این کالای مهندسی شده را انتخاب می کنند. هنگامی که در معرض تغییرات رطوبت و دمای شدید قرار می گیرد، مانند چوب معمولی ترک نمی خورد یا تاب نمی خورد. هنوز هم منبسط و منقبض می شود، اما کل تخته به جای اینکه عناصر مختلف دانه طبیعی در برابر یکدیگر کار کنند، به عنوان یک واحد حرکت می کند. در این دو زمینه، تقریباً هرگز لازم نیست نگران آسیب دیدن درب های خود باشید.

 

2. دانه های قابل توجهی روی درهای کابینت خود نخواهید داشت.

ذرات بسیار ریز چوب که تخته فیبر با چگالی متوسط ​​را تشکیل می دهند، دانه های قابل توجهی را که می توانید از محصولات ساخته شده از چوب طبیعی مشاهده کنید، از بین می برد. این مزیت به آشپزخانه شما روکش بهتری می دهد که تمایل به صاف تر شدن دارد و آن را به گزینه ای عالی برای رنگ آمیزی تبدیل می کند. اگرچه نمی توانید خطوطی را که برخی از افراد دوست دارند با درب کابینت های چوبی جامد تجربه کنید، اما سطوح قوام در انتخاب ام دی اف بسیار بهتر است.

 

این مزیت واقعاً زمانی به چشم می خورد که گره های زیادی در دانه های برخی از درهای چوب طبیعی وجود داشته باشد. آن دایره های بزرگ به نقاط ضعفی تبدیل می شوند که ممکن است به سرمایه گذاری شما آسیب وارد شود. MDF سطح صافی را به شما می دهد که استحکام ثابتی را ایجاد می کند.

 

3. سفارشی کردن درب کابینت ام دی اف آسان تر است.

کابینت های چوب جامد معمولاً با اندازه های خاصی بر اساس نیاز آشپزخانه ساخته می شوند. درهای همراه آنها می توانند در انواع مختلف ظاهر و سبک متفاوت باشند. اگر تخته فیبر با چگالی متوسط ​​را انتخاب کنید، دکوراسیون نهایی شما دقیقاً همانطور که می خواهید به نظر می رسد. گزینه های صفحه تخت، درهای داخلی، مدل های شیکر، انتخاب های برجسته و چندین طرح دیگر وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

 

دلیل امکان پذیر بودن این مزیت به این دلیل است که درب های کابینت ام دی اف به راحتی سفارشی سازی را می پذیرند. متوجه خواهید شد که ساختار تخته فیبر با چگالی متوسط ​​به آن اجازه می دهد تا به روش های مختلف بدون هیچ آسیبی سوراخ یا برش داده شود.

 

4. می توانید گزینه هایی را انتخاب کنید که سطوح بالایی از مقاومت در برابر رطوبت دارند.

اگر می خواهید از درهای کابینت چوبی جامد برای خانه خود استفاده کنید، اگر می خواهید آن را در برابر آب مقاوم کنید، باید به استفاده از نوعی درزگیر روی محصول ادامه دهید. هنگامی که تخته فیبر با چگالی متوسط ​​را انتخاب می کنید، برخی از تخته ها هستند که سطح مقاومت بالاتری در این زمینه دارند. درب های کابینت ام دی اف وجود دارد که به طور خاص برای حمام یا سایر اتاق های با رطوبت زیاد مورد استفاده قرار می گیرند تا سرمایه گذاری شما بتواند به جای نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم، به پرداخت سود ادامه دهد.

 

5. درب کابینت ام دی اف در سایزهای بزرگتر موجود است.

اگر پروژه کابینت شما به قطعات بزرگ چوب بدون اتصال نیاز دارد، پس ام دی اف بهترین انتخاب شما خواهد بود. با استفاده از این محصول می توانید درب های بزرگ تری نسبت به چوب طبیعی تولید کنید. دلیل این مزیت سبک وزن بودن این محصول است. وقتی مشخصات آن را با چوب جامد مقایسه می کنید، درهای جدید روی کابینت شما سنگینی نمی کنند. آنها تقریباً با هر نوع چوبی در آشپزخانه شما کار می کنند. شما همچنین می توانید قطعات را با سازگاری بیشتر با سطوح کیفیت مشابه تولید کنید تا تقریباً هر طرحی را مدیریت کنید.

 

6. هزینه درب کابینت ام دی اف ارزانتر است.

این مزیت دلیل دیگری است که سازندگان از درب کابینت ام دی اف با کابینت های چوب جامد استفاده می کنند. این یک گزینه مفید است که قیمت ها را پایین نگه می دارد. حتی اگر قرار است هزینه کمتری برای این محصول بپردازید، همچنان در آشپزخانه یا حمام به همان اندازه مقاوم است. قبل از اینکه نیاز به فکر کردن در مورد پروژه بازسازی داشته باشید، می‌تواند برای مدت طولانی با نگهداری مناسب دوام بیاورد. یکی از دلایل این مزیت این است که به راحتی به همه رنگ ها متصل می شود. ساختار مولکولی محصول حتی می تواند به شما کمک کند تا از محصول کمتری استفاده کنید.

 

7. محصولی سازگار با محیط زیست است.

هنگامی که درهای کابینت فیبر با چگالی متوسط ​​را برای خانه خود انتخاب می کنید، از چیزی استفاده می کنید که با چوب بازیافتی ساخته شده است. مواد شیمیایی و رزین های مورد نیاز برای ایجاد این اقلام تا حدودی این مشخصات را تغییر می دهد. اگر بچه‌های کوچک یا سگ‌هایی دارید که دوست دارند وسایل خانه را لیس بزنند، این انتخاب ممکن است بهترین انتخاب نباشد. اگر می خواهید خانه ای بسازید که ضایعات جامعه را به حداقل برساند، پس این ماده ارزش نگاه دقیق تری را دارد.

 

8. مسائل مربوط به آلودگی حشرات به حداقل می رسد.

وقتی چوب جامد دارید که درهای کابینت شما را فراهم می کند، این ماده در برابر حملات آفات آسیب پذیرتر از آنچه با چوب های مهندسی شده می بینید، است. این دلیل دیگری است که MDF برای درب کابینت در برخی مناطق انتخاب می شود. اگر وجود موریانه یا سوسک قوی در منطقه شما وجود داشته باشد، این انتخاب می تواند مشکلات هزینه تعمیر و نگهداری منظم شما را کاهش دهد. جوندگان نیز به دلیل ماهیت ساخت انسان محصول و VOCهایی که می تواند حاوی آن باشد، آن را به راحتی نمی جوند.

 

لیست معایب درب کابینت ام دی اف

1. نمی توانید به راحتی خش های درب کابینت ام دی اف را تعمیر کنید.

هنگامی که درب کابینت ام دی اف را در آشپزخانه خود نصب می کنید، پس باید از ماهیت آن برای پذیرش خط و خش آگاه باشید. اگر با یک شلوار جین روی سطح را برس بکشید، این عمل می تواند برای خراشیدن محصول کافی باشد. هنگامی که یک خراش اتفاق می افتد، نمی توان آن را به راحتی تعمیر کرد. شما می توانید یک درب کابینت چوب جامد را برای از بین بردن آسیب های سطحی سمباده بزنید، اما این امکان با این محصول وجود ندارد. برای پوشاندن ترک باید یک لکه مناسب اعمال کنید، از بتونه برای پر کردن علائم عمیق استفاده کنید یا کل در را جایگزین کنید.

 

شما نیز باید فوراً آن خراش را تعمیر کنید زیرا حتی ریزش‌ها، ترک‌ها یا بریدگی‌های کوچک ساختار محصول را ضعیف می‌کنند. هنگامی که از سطح بیرونی محافظ فراتر رفتید، مواد هسته آسیب پذیر در معرض دید قرار می گیرند. اگر ایراد یا شکستی وجود داشته باشد، پس شانس شما نیست.

 

2. درب کابینت ام دی اف در گرمای شدید به خوبی کار نمی کند.

اگر درب های کابینت تخته فیبر با تراکم متوسط ​​را در داخل یا زیر سایه در بیرون در پاسیو یا ایوان نگه دارید، می توانید از این مضرات جلوگیری کنید. هنگامی که ام دی اف در معرض گرمای شدید قرار می گیرد، مواد اصلی محصول می توانند تجزیه شوند. این باعث می شود که تعویض کامل آن ضروری باشد زیرا قابل تعمیر نیست. این عیب دلیلی است که معمولاً به عنوان یک ماده مفید برای مبلمان فضای باز در نظر گرفته نمی شود.

 

3. ارزش خود را به خوبی چوب جامد حفظ نمی کند.

مبلمان و کابینت هایی که با چوب جامد ساخته می شوند، ارزش طولانی مدت خود را بهتر از تخته فیبر با چگالی متوسط ​​حفظ می کنند. این بدان معنا نیست که اگر MDF را انتخاب کنید، درهای کابینت شما ارزان خواهند بود. برخی از اقلام گران قیمت ساخته شده از محصول مهندسی شده وجود دارد که باعث می شود تعجب کنید که چرا هزینه ها اینقدر زیاد است. این مزیت بیشتر در مورد ارزش بلند مدتی است که می خواهید به خانه خود اضافه کنید. در طول 20 سال با MDF کاهش قابل توجهی وجود دارد، در حالی که یک محصول چوب جامد اگر مراقبت و نگهداری پیشگیرانه در طول زمان دریافت کند ممکن است 20٪ ارزش داشته باشد.

 

4. برخی از مردم دانه های طبیعی را که می توانید در چوب پیدا کنید ترجیح می دهند.

چوب جامد به دلیل دانه بندی، تن و رنگ محصول نهایی از نظر زیبایی طبیعی بی نظیر است. اگر قصد رنگ آمیزی درهای کابینت خود را ندارید، ممکن است انتخاب بهتری نسبت به طرح تخته فیبر با چگالی متوسط ​​باشد. انواع مختلف چوب دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باید در نظر بگیرید.

 

هنگامی که اولویت شما برای استحکام است، بلوط قرمز ممکن است بهترین انتخاب برای استفاده برای آشپزخانه شما باشد. بسیاری از صاحبان خانه، بلوط سفید را به دلیل ظاهر آن انتخاب می کنند، حتی اگر نمای ضعیف تری ارائه می دهد.

 

5. با کابینت ام دی اف نمی توانید از پرایمر آئروسل استفاده کنید.

از آنجایی که سطح تخته فیبر با چگالی متوسط ​​بسیار صاف است، گزینه بسیار خوبی برای رنگ آمیزی است. برای شروع این فرآیند باید از یک پرایمر مبتنی بر روغن استفاده کنید زیرا گزینه های اسپری تمایل دارند دقیقاً در چوب مهندسی شده خیس شوند. اگر این اتفاق بیفتد، سطح درها ناهموار می شود. همچنین زمان و پول زیادی را هدر می دهد. همچنین باید قبل از اینکه محصول مراحل آب بندی را طی کند از مایعات یا آب خودداری کنید زیرا در برخی شرایط می تواند به شدت متورم شود.

 

6. درب کابینت ام دی اف را نمی توان لکه دار کرد.

تنها گزینه تزئین شما با تخته فیبر با چگالی متوسط، نقاشی است. به همین دلیل که نمی توانید از پرایمر اسپری استفاده کنید، نمی توانید درهای کابینت را لکه دار کنید. این مواد همه چیز را خیس می‌کند و شروع به متورم شدن می‌کند و در برخی موقعیت‌ها یک تجربه بسته شدن ناهموار ایجاد می‌کند. از آنجایی که هیچ دانه چوبی روی ام دی اف قابل مشاهده نیست، رنگ کردن آن واقعاً فایده ای ندارد زیرا محصول به سادگی به رنگ دیگری تبدیل می شود.

 

7. درهای کابینت ام دی اف ممکن است حاوی اوره فرمالدئید باشد.

برخی از محصولات تخته فیبر با چگالی متوسط ​​وجود دارند که حاوی VOC مانند اوره فرمالدئید هستند. می‌توانید با ایجاد یک لایه رنگ فوری، گازگرفتگی را که ممکن است در برخی از آشپزخانه‌ها یا حمام‌ها اتفاق بیفتد، به حداقل برسانید، اما به دلیل این عیب نمی‌توانید مواد را سنباده یا برش دهید. اگر به هر دلیلی درهای کابینت را اره کردید، باید مراقب باشید که از استنشاق هر یک از ذرات جلوگیری کنید. مگر در مواردی که انجام این کار غیرعملی باشد، باید هر گونه تغییری را در خارج از منزل انجام دهید، در حالی که از ماسکی استفاده می کنید که مانع از ورود ذرات ام دی اف به گذرگاه های هوایی شما می شود.

 

8. تراکم کمتری نسبت به درب کابینت ام دی اف وجود دارد.

هنگامی که تخته فیبر با چگالی متوسط ​​را به جای چوب فروخته شده برای درهای کابینت خود انتخاب می کنید، محصولی را انتخاب می کنید که به اندازه متراکم نباشد. یعنی باید مراقب نحوه نصب لولاها روی درها باشید. پیچ‌ها معمولاً باید در فواصل نزدیک‌تری قرار داده شوند تا از افتادن یا جدا شدن آن جلوگیری شود. اصلاحات نیز به خوبی انجام نخواهد شد. ممکن است متوجه شوید که ممکن است مشکلاتی در اطراف پیچ یا میخ ها ایجاد شود که برای صاف کردن نیاز به سنباده زدن دارد - که می تواند به مواد آسیب برساند.

 

9. ابزار شما می تواند به سرعت در هنگام استفاده از ام دی اف کند می شود.

اگر خودتان درهای کابینت تخته فیبر را با چگالی متوسط ​​نصب می کنید، باید هنگام استفاده از برخی از مته ها و ابزارهای دیگر مراقب باشید. استفاده گسترده از رزین ها با این محصول می تواند نتیجه دلخواه را به چالش بکشد. این ماده ای سخت است که می توان با آن کار کرد، حتی اره ها را تا سه برابر سریع تر از آنچه با چوب واقعی تجربه می کنید، خارج می کند. این عیب یکی از دلایلی است که بسیاری از صاحبان خانه تصمیم می گیرند به جای درب کابینت ام دی اف از یک محصول جایگزین استفاده کنند.

 

نتیجه گیری از مزایا و معایب درب کابینت ام دی اف

درب کابینت ام دی اف روشی ساده و مفید برای کاهش هزینه نصب کابینت جدید است. حتی کابینت های چوب جامد نیز به دلیل مزیت های هزینه ای که ممکن است از این محصول برای درب استفاده می کنند. وقتی از این ماده به درستی مراقبت می کنید، می تواند تقریباً به اندازه چیزی که یک جایگزین غیر مهندسی فراهم می کند دوام بیاورد.

 

همچنین متوجه خواهید شد که تخته فیبر با چگالی متوسط ​​می تواند تعدادی چالش منحصر به فرد را ایجاد کند که مدیریت آنها ممکن است دشوار باشد. نگران کننده ترین مشکل این است که این ماده همیشه پیچ ها را به خوبی نگه نمی دارد. متوجه خواهید شد که باز کردن سوراخ‌های پیچ در درب‌ها می‌تواند بسیار آسان باشد.

 

مواقعی وجود دارد که مزایا و معایب درب کابینت ام دی اف معنا پیدا می کند. شما همچنین می توانید موقعیت های نصب را پیدا کنید که در آن یک محصول چوب جامد راه حل بهتری باشد. هر نکته کلیدی را با دقت در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این گزینه می تواند نیازهای خانه شما را برآورده کند یا خیر.

pomonox
pomonox

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋