pomonox

pomonox

انتخاب بهترین مواد برای آشپزخانه شما

می توان استدلال کرد که کابینت ها جزء جدایی ناپذیر آشپزخانه هستند. پس از همه، شما نیاز به فضای ذخیره سازی دارید! اما، کابینت ها فقط برای ذخیره سازی نیستند. آنها همچنین نقش کلیدی در زیبایی شناسی و جریان آشپزخانه شما دارند و انتخاب مواد کابینت مناسب متناسب با نیازهای شما یکی از اولین گام هایی است که باید هنگام بازسازی آشپزخانه خود بردارید. جهت خرید لمینت، خرید ورق کابینت پی وی سی و اطلاع از ابعاد ورق ام دی اف روی لینک کلیک کنید.

 

از آنجایی که کابینت‌های شما یک نقطه کانونی در خانه شما هستند، مهم است که آن‌ها را در بهترین شکل نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که می‌توانند در برابر سایش روزانه که قرار است در طول عمر خود تحمل کنند، مقاومت کنند.

 

کابینت های آشپزخانه از چه موادی ساخته شده اند؟

کابینت های آشپزخانه معمولا از چوب و مواد چوب مانند ساخته می شوند. این می تواند هر چیزی از چوب سخت و تخته سه لا گرفته تا تخته خرده چوب و تخته فیبر باشد. این که آیا چوب جامد یا مواد کابینت آشپزخانه مبتنی بر چوب را انتخاب می کنید تا حد زیادی به بودجه و ترجیحات شخصی بستگی دارد. با این حال، کابینت های آشپزخانه همه منحصراً از چوب ساخته نمی شوند. بسته به جو و زیبایی شناسی که می خواهید به آن برسید، ممکن است کابینت های شیشه ای را انتخاب کنید.

 

چوب سخت

مسلما بادوام ترین ماده برای کابینت آشپزخانه، چوب سخت، چوب جامد است. برخی از انواع چوب‌های سخت، مانند هیکوری یا افرا، در برابر خراشیدگی و فرورفتگی بیشتر از گونه‌های چوب نرم مانند گردو و ماهون مقاومت می‌کنند. با این حال، اولی به دلیل دوام و کیفیت کلی هزینه بیشتری خواهد داشت.

 

چوب گیلاس یک چوب سخت خانگی با الگوی دانه ای پیچیده و رنگ گرم و غنی است. در حال حاضر برای کسانی که به دنبال فضای آشپزخانه براق، غنی و گرم هستند، این یک ماده مرسوم است. انواع دیگر چوب های سخت موجود عبارتند از توس، راش، بلوط، ماهون و ساج. در حالی که کابینت های چوبی بادوام ترین مصالح ساختمانی کابینت هستند، اما اغلب هزینه زیادی دارند.

 

تخته سه لا

یکی دیگر از انواع چوب جامد، تخته سه لا، چوبی چسب دار و چند لایه است که با روکش چوب سخت پوشانده شده است. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که درجات مختلفی از تخته سه لا وجود دارد. تخته سه لا درجه A کمی ارزانتر از AA است و گریدهای B، C، D و E ارزانتر خواهند بود. چهار درجه پایین هر کدام ظاهری با کیفیت پایین‌تر خواهند داشت.

 

همچنین یک تخته چندلای کلاسی یا اقتصادی وجود دارد که کم هزینه ترین و کم کیفیت ترین گزینه است. با این حال، یک کابینت ساز خوب معمولاً می تواند عیوب آنها را برطرف کند. از بین همه گزینه ها، تخته سه لا درجه AA سطح برتر در نظر گرفته می شود و گران ترین نوع آن خواهد بود.

 

تخته فیبر

تخته فیبر به عنوان یک ماده کابینت مقرون‌به‌صرفه‌تر در بین مصرف‌کنندگان شهرت پیدا کرده است که عمدتاً به دلیل استفاده در مبلمان و کابینت‌های IKEA و فروشگاه‌های بزرگ شناخته می‌شود. این از الیاف بازیافتی، رزین و موم ساخته شده است که تحت فشار بالا به هم فشرده شده اند. استحکام خوبی ارائه می دهد و سطح صافی دارد که آن را برای نقاشی ایده آل می کند. با این حال، تخته فیبر نیز به اندازه تخته سه لا و چوب سخت نیست و مستعد آسیب ناشی از رطوبت است.

 

روکش

روکش چوبی یک لایه نازک از چوب سخت است که از چوب کنده شده است. روکش ها بسیار نازک هستند و معمولاً روی تخته خرده چوب یا تخته فیبر چسبانده و فشرده می شوند و صفحات تخت ایجاد می کنند. این بیشتر از مصالح ساختمانی کابینت یک ماده نهایی است و به دلیل سبک وزن و ارزان بودن آن شناخته شده است. با این حال، کابینت های روکش شده اجازه می دهند تا روکش های زیبایی داشته باشند.

 

تخته خرده چوب

تخته خرده چوب از همان خانواده تخته فیبر است، اما چگالی آن کم است تا تراکم متوسط. با فشرده کردن محصولات چوبی بازیافتی و تبدیل آنها به ورق ساخته می شود. سپس با لایه ای از لمینت یا روکش چوب تمام می شود. تخته خرده چوب یکی دیگر از مواد رایج کابینت است که در فروشگاه هایی مانند IKEA یافت می شود.

 

در حالی که ارزان است، اما چندان بادوام نیست. این یکی از ضعیف ترین مصالح ساختمانی کابینت است و به خوبی رطوبت را تحمل نمی کند.

 

سایر مواد رایج

در حالی که مواد کابینت آشپزخانه ذکر شده در بالا رایج ترین هستند، آنها تنها موارد موجود در بازار نیستند. مصرف کنندگان می توانند کابینت های براق را خریداری کنند که مواد ساختمانی کابینت با پوشش براق پوشانده شده اند. اینها برای دستیابی به ظاهر خاص یا زیبایی شناختی مورد نظر خود، در رنگ های بسیاری وجود دارند.

 

سایر مواد مدرن کابینت آشپزخانه عبارتند از آلومینیوم، استیل ضد زنگ، شیشه و پلی اتیلن. کابینت های آلومینیومی و فولادی ضد زنگ، حال و هوای معاصر و/یا آینده نگرانه را به اتاق می بخشند و بادوام هستند. با این حال، آنها همچنین مستعد خراش و اثر انگشت هستند.

 

کابینت های پلی اتیلن از همان مواد مورد استفاده در صنایع قایق سواری و ساخت استخر ساخته می شوند. آنها به دلیل حفظ رنگ های زنده خود با وجود قرار گرفتن در معرض عناصر به ویژه نور خورشید و آب شناخته شده اند. کابینت های گلاس متریال مناسبی برای ظاهری شیک و مجلل هستند و بهترین انتخاب برای نمایش ظروف چینی، نقره و غیره هستند. با این حال، آنها همچنین در مقایسه مواد کابینت آشپزخانه شکننده هستند.

 

چه چیزی به عنوان بهترین ماده در نظر گرفته می شود؟

وقتی صحبت از شن و ماسه شدن به میان می آید، تخته سه لا و چوب سخت بهترین شهرت را برای کابینت های باکیفیت دارند. دوام و کیفیت زیبایی شناختی آنها اغلب در مقایسه مواد کابینت آشپزخانه بی نظیر است. با این حال، به همین دلایل نسبت به سایر مواد کابینت آشپزخانه مدرن گران‌تر هستند.

 

PEDINI Miami که کابینت‌های لوکس ایتالیایی را می‌فروشد، سبک‌های بسیاری از کابینت‌ها را ارائه می‌دهد که از مواد باکیفیت‌تر مانند شیشه، چوب جامد و حتی آلومینیوم ساخته شده‌اند. کابینت ها را نیز می توان در چیدمان های مختلف چیدمان کرد که کاملاً برای هر آشپزخانه قابل تنظیم است.

 

از چه موادی باید اجتناب کرد

هنگامی که کابینت خود را تعویض می کنید یا آشپزخانه خود را بازسازی می کنید، در خانه خود سرمایه گذاری می کنید، بنابراین منطقی است که روی بهترین مواد ممکن برای کابینت آشپزخانه سرمایه گذاری کنید. به همین دلیل، بهتر است از مواد ارزان‌تر و کم‌کیفیت کابینت مانند تخته خرده چوب اجتناب کنید. تخته خرده چوب متراکم نیست و مستعد افتادگی و آسیب ناشی از رطوبت است. همچنین پیچ ها را خیلی خوب نگه نمی دارد و از کم دوام ترین مواد است.

 

مشابه تخته خرده چوب، تخته فیبر ماده ای است که حداقل باید با احتیاط از آن استفاده کنید. در حالی که از تخته خرده چوب متراکم تر است، تخته فیبر هنوز از انبوهی از مواد قابل بازیافت ساخته می شود. مانند تخته خرده چوب، تخته فیبر پیچ ها را به خوبی نگه نمی دارد و همچنین در معرض آسیب آب است.

 

 

 

منبع: https://www.pedinimiami.com/

pomonox
pomonox

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋