Phonebulance

Phonebulance

Emergency Smartphone Rapair on phonebulance.com

روشن نشدن آیفون بعد از خیس شدن

 

خرابی ناشی از آب، دومین نوع آسیب رایج به آیفون است و بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه هستند. با اینکه دستگاه های نسل جدید اپل ضد آب هستند اما قدری آسیب پذیری را دارند. علاوه بر این، این ویژگی در اکثر دستگاه های iOS در دسترس نیست. بنابراین، زمانی که آیفون شما خیس شد، باید 3 مرحله اصلی زیر را دنبال کنید.


چگونه آیفون آسیب دیده در اثر آب و روشن نشدن را تعمیر کنیم؟

1- آیفون شما بعد از افتادن در آب به دلیل نشت مایع روشن نمی شود. آیفون خیس را نمی‌توان روشن کرد، بنابراین نگران نباشید و سعی نکنید آن را به صورت دستی روشن کنید. اگر آب وارد دستگاه شما شود، روشن کردن آن بیشتر از اینکه ضرر داشته باشد به آیفون شما آسیب می رساند.
اولین قدم برای شروع فرآیند «نحوه تعمیر آیفون خیس» این است: باید از فعال کردن مدار در آیفون خودداری کنید زیرا باعث اتصال کوتاه و آسیب دائمی می شود. اگر آیفون خاموش است، آن را خاموش نگه دارید. سعی نکنید آن را روشن کنید تا ببینید آیا هنوز کار می کند یا خیر.

2- کار بعدی این است که گوشی هوشمند خود را خشک کرده، به‌آرامی با یک پارچه تمیز پاک کنید. این ماده روی سوئیچ ها، هدفون ها و اتصالات برق تمرکز دارد. وقتی این نواحی خشک هستند بسیار مراقب باشید زیرا رطوبت بیشتری در آیفون خود نمی خواهید. وقتی آیفون خیس شد، دستگاه را به آرامی تکان دهید تا مایع باقیمانده از آن خارج شود.

خشک کردن دستگاه اپل با سشوار ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد، زیرا هوای داغ واردشده به دستگاه می‌تواند باعث گرمای غیرقابل تحمل گوشی شما شود که برای سخت‌افزار آیفون، به‌ویژه صفحه‌نمایش که به گرما حساس‌تر است، بد است. مایع محبوس شده به احتمال زیاد متراکم می شود، که می‌تواند به سمت داخل جریان پیدا کند و در هنگام خیس شدن آیفون، آسیب داخلی بیشتری ایجاد کند.

 

3- پس از چند روز انتظار، اگر باز هم کار نکرد یا می‌خواهید قطعات داخلی را بررسی کنید، می‌توانید از Apple Genius بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که دستگاه‌های iOS دارای آشکارسازهای مایع داخلی هستند تا بدانند چه خبر است. تکنسین های کم تجربه می توانند به خصوص به گوشی آسیب های طولانی مدت وارد کنند و این آسیب تنها پس از چند ماه آشکار می شود. بنابراین، وقتی آیفون بعد از افتادن در آب روشن نمی‌شود و تمام نکات DIY را انجام دادید، اما هنوز تغییری ندیدید، بهترین کار این است که آن را نزد یک تکنسین خبره ببرید.



منبع: بلاگ وبسایت Phonebulance
My iPhone Got Wet! | My iPhone won’t turn on after it fell in water

 

Phonebulance
Phonebulance Emergency Smartphone Rapair on phonebulance.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋