اخبار دکتری و کارشناسی ارشد

اخبار دکتری و کارشناسی ارشد

آخرین اخبار دکتری تخصصی PhD و آزمون کارشناسی ارشد

نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱ (اعلام نتیجه کنکور دکترا 1401)

نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱ در 23 فروردین ماه اعلام شد و کارنامه اولیه این آزمون از طریق سایت سنجش قابل دریافت است. داوطلبانی که با دریافت جواب اولیه دکتری به نتایج خود اعتراض دارند می توانند در موعد مقرر به سایت پاسخگویی سنجش مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

سوالات خود را در اینستاگرام اخبار دکتری پی اچ دی نیوز ( phdnews.ir ) بپرسید.

آزمون دکتری 1401 در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی برگزار می شود. پس از آنکه داوطلب در آزمون کتبی دکتری شرکت کرد، می بایست منتظر اعلام نتایج اولیه از سایت سنجش آموزش کشور باشد تا کارنامه اولیه خود را که حاوی رتبه و تراز این آزمون می باشد دریافت کند.

در لینکدین بخوانید : سوالات مصاحبه دکتری چیست؟

مدتی پس از دریافت کارنامه اولیه و تحلیل آن، اگر داوطلبی به نتیجه دکتری خود اعتراض داشت می تواند در تاریخی که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود، به سایت پاسخگویی سنجش مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نماید. اگر داوطلب به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۱ خود اعتراض نداشته باشد، می تواند در صورت مجاز شدن، برای انتخاب رشته دکتری اقدام نماید.

برای آشنایی بیشتر با روند کامل مشاهده جواب اولیه دکتری و تفسیر آن، در این مقاله قصد داریم نحوه دریافت نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۱ را توضیح داده و مراحل دریافت کارنامه و اعتراض به آن را شرح دهیم.

در صورتی که کنجکاو هستید «تزار قبولی دعوت به مصاحبه دکتری چطور محاسبه می‌شود؟» گزارش زیر را بخوانید:

نتایج دکتری 1401 | سازمان سنجش نتایج دکتری را در ۱۴۰۱/۱/۲۳ اعلام کرد

زمان اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۱

✔️ آن دسته از داوطلبانی که در آزمون دکتری ۱۴۰۱، شرکت کرده اند می توانند مدتی پس از زمان برگزاری آزمون که توسط سایت سنجش نیز اطلاع رسانی می شود، موفق به دریافت کارنامه اولیه خود شوند. لازم به ذکر است که نتایج اولیه دکتری، هم برای دانشگاه های سراسری و هم برای دانشگاه آزاد به صورت مشترک در سایت سنجش منتشر می شود.

✔️ معمولا اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری حدود دو الی سه ماه پس از برگزاری این آزمون می باشد. علاوه بر این، سخنگوی سازمان سنجش نیز اعلام نموده که داوطلبان شرکت کننده در کنکور دکتری 1401 می توانند  نتایج دکتری ۱۴۰۱ را از 23 فروردین ماه دریافت و موفق به مشاهده کارنامه اولیه خود شوند.

✔️ داوطلبان با مشاهده نتایج اولیه کنکور دکتری می توانند وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن خود جهت شرکت در انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۱ را مشاهده نمایند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری می توانند از طریق مقاله زیر به مطالعه زمان دقیق انتخاب رشته دکتری بپردازند و برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱

نحوه مشاهده نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۱

✔️ داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری 1401 می توانند از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org به مشاهده نتیجه اولیه کنکور دکتری بپردازند. برای ورود به پرتال مشاهده جواب دکتری ۱۴۰۱، می بایست شماره پرونده، شماره داوطلبی و کدملی خود را به همراه داشته و مانند راهنمای تصویری زیر اقدامات لازم را انجام دهند.

☜ ابتدا  سایت دکتری سنجش به را در مرورگر خود سرچ کرده و سپس از بین گزینه های موجود در سمت راست صفحه، بر روی «آزمون دکتری» کلیک کنید.

نتایج اولیه دکتری

☜ در صفحه جدید، بر روی گزینه «پاسخنامه و دریافت نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۱» کلیک کنید.

جواب اولیه دکتری

☜ داوطلبان بر اساس اطلاعاتی که در دست دارند می بایست یکی از روش های مشاهده نتایج اولیه دکتری 1401 را انتخاب کرده و اطلاعات خود را وارد نمایند. سپس بر روی گزینه «جستجو» کلیک کرده تا پرتال میز خدمت سنجش باز شود.

نتایج اولیه آزمون دکتری

 برای دیدن نتایج دکتری 1401 اینجا کلیک کنید

داوطلبان با مشاهده این کارنامه، علاوه بر مطالعه درصد دروس، رتبه در سهمیه، آخرین رتبه پذیرفته شده و ...، می توانند کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری آزاد را نیز دریافت نمایند.

همچنین بخوانید : انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ 

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ 

نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱

نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۱

اخبار دکتری و کارشناسی ارشد
اخبار دکتری و کارشناسی ارشد آخرین اخبار دکتری تخصصی PhD و آزمون کارشناسی ارشد

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋