برای ما غیرعادی نیست که مقاله ای را بدون رتبه بندی بنویسیم و اینکه آیا تگ های H1 و H2 (مخفف Header 1 و Header 2) که نقش مهمی در بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و بهبود تجربه کاربر دارند را از دست داده است یا خیر. بازدید کننده می تواند به راحتی به اطلاعات مقاله دسترسی پیدا کند، اما ابتدا باید بفهمید H1 و H2 چیست.
متن هدر 1 معمولاً بزرگترین متن صفحه است و به عنوان محتوای آن صفحه عمل می کند.
تگ H1 و H2 در بهینهسازی موتورهای جستجو چیست؟
اگر صفحه وب یک کتاب است، متن H1 عنوان کتاب خواهد بود. به خوانندگان بالقوه می گوید که آیا موضوع با علایق آنها مرتبط است یا خیر. برای مثال، اگر به دنبال نکاتی در مورد نحوه رتبه بندی در نتایج جستجو و یافتن یک موضوع هستید. صفحه ای با عنوان «نحوه رتبه بندی در نتایج جستجو»، این است که احتمالاً این صفحه را در آن بخوانید و وقتی وارد آن می شوید، متوجه می شوید که عنوان مقاله با عنوانی که در گوگل ظاهر شده است متفاوت است. سرفصل ها برای تشخیص پاراگراف ها در مقاله.
مقاله پیشنهادی: 10 گواهینامه و مدرک برتر و معتبر سئو
وقتی به یک صفحه وب نگاه می کنید و چیزی شبیه یک عنوان بزرگ در بالای صفحه می بینید، احتمالاً عبارت Heading 1 در این وبلاگ است. عنوان بالای این صفحه، "برچسب های هدر H1 و H2 و نحوه تاثیر آنها بر SEO" با تگ های H1 تگ شده است. اگر به کد منبع این صفحه نگاه کنید، این را خواهید یافت:
<H1 class = "entry-title" itemprop = "headline"> تگ های هدر H1 و H2 و نحوه تأثیر آنها بر سئو را توضیح دهید </ H1>
چیزی که ما به آن علاقه مندیم عبارت "H1" در پرانتز در دو طرف این تگ های هدر 1 است که متن بین آنها را به عنوان متن سرصفحه 1 مشخص می کند. این برچسب ها به مرورگر - و موتورهای جستجو - می گویند که این بزرگترین متن موجود است. صفحه (مگر اینکه شخصی تنظیمات سایت را به صورت دستی تنظیم کند)، بنابراین مهمترین متن در صفحه است.
تگ H1 چست؟
فرض کنید متن عنوان 1 ما توجه بازدید کننده را به خود جلب کرده است و بازدید کننده به دنبال یک اطلاعات بسیار خاص است که تحت عنوان توضیح داده شده در متن عنوان 1 قرار می گیرد، قانون کلی این است که بازدید کننده حدود 10 تا 15 ثانیه را صرف این موضوع می کند. صفحه برای یافتن آنچه میخواهد، پس چگونه بازدیدکننده بخشی از اطلاعات مورد نیاز را پیدا میکند؟
اگر متن سرصفحه 1 عنوان کتاب شما است، سرفصل 2 عناوین پاراگراف مقاله سئو است که به خوانندگان تصویر واضح تری از آنچه محتوای شما پوشش می دهد ارائه می دهد و به آنها امکان می دهد به سرعت اطلاعات خاصی را که می خواهند پیدا کنند.
متن زیرنویس بالای «متن عنوان ۲ که بازدیدکنندگان را به بخش خاصی از محتوای وب هدایت میکند»، متن سرفصل ۲ است. اگر به کد منبع این صفحه نگاه کنید و آن عبارت را جستجو کنید، این قطعه متن را خواهید یافت:
<H2> متن مربوط به عنوان 2 بازدیدکنندگان را به بخش خاصی از محتوای وب هدایت می کند. </ H2>
"2h" داخل پرانتز در دو طرف متن به مرورگر شما و البته گوگل می گوید که متن بین آنها باید بزرگتر از متن معمولی باشد، اما نباید به اندازه "H1" باشد. این یک عنوان نیست، بلکه یک زیرنویس با اندازه خوب است که همچنان توجه را به خود جلب می کند. این تگ ها به شکستن صفحات وب به قطعات کوچک کمک می کنند تا بازدیدکنندگان به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
پیشنهائ ما: افزایش سئو سایتتان با ساخت تیزر و ویدیو در شیراز
این بخش زیادی از دلیل مشکل عدم تگ H1 و H2 در مقاله است و به همین دلیل است که باید هر چه سریعتر آن را حل کنید سایتی که H1 و H2 ندارد مانند کتابی است که عنوان و عنوان فصل ندارد. هنوز وجود دارد اما برای خوانندگان بسیار دشوار است که سریع در مورد موضوع کلی قضاوت کنند و بعداً اطلاعاتی را که می خواهند پیدا کنند، به یاد داشته باشید که چگونه گفتم بازدیدکنندگان حدود 10 ثانیه وقت صرف می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. برای؟ اگر اسکریپت H1 و H2 وجود نداشته باشد که آنها را راهنمایی کند، به احتمال زیاد صبر خود را از دست می دهند و می روند.
وجود یا عدم وجود H1 و H2 بر رفتار بازدیدکنندگان سایت تأثیر می گذارد و در نتیجه موتورهای جستجو از این متن (یا عدم وجود آن) برای کمک به تعیین اینکه یک سایت چیست و چگونه رتبه بندی می شود استفاده می کنند.
آیا تگ های H1 و H2 بر سئو و رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارند؟
این سؤال بیش از یک دهه منبع بحث های بی پایان در بین کارشناسان سئو بوده است، پس از این همه مدت پاسخ پذیرفته شده "احتمالا" سرصفحه 1 بود و اعتقاد بر این است که عنوان 2 تاثیر بیشتری بر رتبه بندی جستجو نسبت به آنچه اکنون است داشته است. که با رویه های پیچیدهتر رد شده است.
مطالعات موردی نسبتا کمی وجود داشته است که بر تأثیر مستقیم تگهای H1 و H2 بهبود یافته بر رتبهبندی جستجو متمرکز شدهاند، اما گاهی اوقات یکی از آنها نشان میدهد که H1 و H2 مستقیماً بر رتبهبندی جستجو تأثیر میگذارند، در حالی که دیگران دریافتهاند که به سادگی از فونتهای بزرگتر برای اصلی استفاده میکنند. عبارات نتایجی مشابه استفاده از H1 و H2 را به همراه داشت (که صادقانه به معنای یک چیز است، و از نظر تجربه، استفاده از تگهای هدر بسیار آسانتر از کمانچه دستی با اندازه متن است، به خصوص که وردپرس پیادهسازی تگهای هدر را آسانتر میکند).
در این تاریخ اخیر، ما 100٪ مطمئن نیستیم که آیا گوگل و شرکت به طور خاص به برچسبهای هدر نگاه میکنند یا اینکه نحوه پاسخ کاربران به محتوا با برچسبهای هدر تأثیر بیشتری بر رتبهبندی جستجو دارد.
ما میدانیم که گوگل رفتار کاربر را به دقت بررسی می کند تا کیفیت یک وب سایت را تعیین کند و به همین دلیل است که Google Analytics اطلاعاتی مانند نرخ پرش، میانگین زمان صرف شده در یک صفحه وب و غیره را ارائه می دهد. زیرا این نقاط داده نشان می دهد که صفحه چقدر مفید است. بسیار گوگل آنها را در رتبه بالایی قرار می دهد، اگر یک صفحه برای نتایج جستجو دارای میانگین زمان بازدید 12 ثانیه و صفحه دیگر با میانگین زمان بازدید 50 ثانیه باشد، این احتمال وجود دارد که صفحه دوم رتبه بالاتری داشته باشد و عامل اصلی است. این است که چقدر زمان صرف می کند. بازدیدکننده در صفحه چقدر آسان است که محتوای صفحه را تجزیه و تحلیل کند، بنابراین چه چیزی به بازدیدکننده کمک می کند تا محتوا را تجزیه و تحلیل کند؟ تگ های H1 و H2
مقاله پیشنهادی: طرح بیزینس پلن چیست و چرا مهم است؟
بر اساس تجربه شخصی، ما معتقدیم که استفاده مؤثر از تگهای H1 و H2 مستقیماً بر رتبهبندی جستجو تأثیر میگذارد، اما حتی اگر بهبود عملکردی که به استفاده از H1 و H2 نسبت میدهیم، صرفاً نتیجه یک تجربه کاربری بهبود یافته باشد که منجر به نرخ پرش پایینتر و کاربر بهتر میشود. تعامل (و در نتیجه، نظم بهتر)، غذای آماده همچنان یکسان است: از تگ های H1 و H2 استفاده کنید.
شماره 1: فقط از یک تگ هدر 1 در هر صفحه استفاده کنید برخی از افراد دوست دارند در این مورد بحث کنند و شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است استفاده از بیش از یک تگ هدر 1 در هر صفحه مناسب باشد، اما اگر در حال خواندن این تگ هستید و در جایی که نیاز دارید راهنمایی در مورد استفاده صحیح از تگ های H1، مسیر آسان را انتخاب کنید: یک تگ H1 در هر صفحه. خوشبختانه وردپرس این کار را بسیار آسان کرده است، اکثر تم ها به سادگی هر عنوانی از پست یا صفحه را می گیرند و به طور خودکار آن را به عنوان متن H1 تنظیم می کنند.
شماره 2: از سربرگ 2 در حد اعتدال استفاده کنید. محتوای خود را در H2 نیندازید. هرچه H2 بیشتر در صفحه شما باشد، مفیدتر است و سعی کنید مطمئن شوید که هر H2 که استفاده می کنم به عنوان زیرنویس حداقل صدها کلمه متن باشد. اگر صفحه 800 تا 1000 کلمه باشد حداکثر 4 2 ثانیه است و من قطعا کمتر استفاده خواهم کرد. این وبلاگ نزدیک به 1300 کلمه در مجموع از چهار H2 استفاده می کند.
شماره 3: مطمئن شوید که H1 و H2 توصیفی هستند برای اینکه ببینید آیا H1 و H2 مفید هستند یا نه، سعی کنید آن را روی یک تکه کاغذ در فهرست کوتاه بنویسید، برای مثال فهرست من برای این پست وبلاگ به شرح زیر است:
بله میدانم از H1 پست توضیح می دهد که تگ های هدر چیست و چگونه بر SEO تأثیر می گذارد، با نگاهی به H2 میدانم که محتوای پست توضیح می دهد که H1 چیست و H2 چیست و آیا H1 و H2 بر سئو تأثیر دارند یا خیر و چگونه برای پیادهسازی تگ های H1 و H2 به درستی کاملاً مشخص است که اینجا چه خبر است.
باید فوراً مشخص شود که آخرین H2 بی فایده است، چیزی در مورد محتوای این بخش به من نمی گوید. احتمالاً می توانم از روی زمینه حدس بزنم که نوعی پیشرفت وجود دارد و آنچه را در قسمت قبلی آموخته ایم می گیریم. بخش ها و ... کاری ... با آن انجام دهید.
پاسخ ها