پاتوق یو

پاتوق یو

پاتوق دختر پسرای شیطون و بلا😁
توسط ۱ نفر دنبال می شود

بیوگرافی آشوک سن: از کلکته تا جوایز جهانی

زندگینامه آشوک سن: از کلکته تا جوایز جهانی



جوایز آشوک سن, کارهای علمی آشوک سن

جوایز آشوک سن

 

زندگینامه آشوک سان یکی از موضوعات مهم در دنیای فیزیک نظری است. در این مقاله از به بررسی زندگی و دستاوردهای علمی او پرداخته شده است. آشوک سن، فیزیکدان برجسته هندی، سهم زیادی در نظریه ریسمان داشته است. این مقاله نگاهی جامع به مسیر حرفه‌ای و جوایز او ارائه می‌دهد.

 

جوایز آشوک سن, کارهای علمی آشوک سن

زندگینامه آشوک سن

 

زندگینامه آشوک سان

آشوک سان (زاده ۱۹۵۶) یک فیزیکدان نظری هندی برجسته است که در زمینه نظریه ریسمان تخصص دارد. او در حال حاضر استاد در مرکز بین‌المللی علوم نظری (ICTS) در بنگلور است و پیش از این، استاد برجسته در مؤسسه تحقیقاتی هریش-چاندرا در الله‌آباد بود. آشوک سان همچنین عضو افتخاری مؤسسه ملی آموزش و پژوهش علوم پایه (نیسر) هند است و به عنوان استاد مهمان در مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) و استاد برجسته در مؤسسه مطالعات پیشرفته کره فعالیت کرده است. او به خاطر سهمش در نظریه ریسمان و نقش کلیدی‌اش در شفاف‌سازی درک نظریه‌های مختلف ریسمان، جایزه بنیادین فیزیک بنیادی را دریافت کرده است.

 

اوایل زندگی آشوک سان

آشوک سان در ۱۵ ژوئیه ۱۹۵۶ در کلکته به دنیا آمد و پسر بزرگ آنیل کومار سان، استاد سابق فیزیک در کالج کلیسای اسکاتلند در کلکته، و گوری سان، خانه‌دار است. پس از اتمام تحصیلات مدرسه‌ای در مدرسه سایلندرا سیرکار ویدیالایا در کلکته، سن مدرک لیسانس خود را در رشته علوم در سال ۱۹۷۵ از کالج ریاست جمهوری تحت دانشگاه کلکته دریافت کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را یک سال بعد از مؤسسه فناوری هند کانپور به پایان رساند. در دوران تحصیل کارشناسی خود، او به شدت تحت تأثیر کار و تدریس آمال کومار رايچودھری قرار گرفت. او دکترای خود را در رشته فیزیک از دانشگاه استونی بروک دریافت کرد.

 

جوایز آشوک سن, کارهای علمی آشوک سن

آشوک سن

 

حرفه  آشوک سان

آشوک سان در زمینه نظریه ریسمان مشارکت‌های برجسته و ابتکاری متعددی داشته است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای او مقاله برجسته‌اش در مورد دوگانگی برهم‌کنش قوی-ضعیف (S-duality) است که تأثیر زیادی در تغییر مسیر تحقیقات در این حوزه داشت. او همچنین پیشگام مطالعه D-branes ناپایدار بوده و حدس مشهور خود را در مورد تراکم تاکیون ریسمان باز بر روی چنین بران‌هایی مطرح کرد. توصیف او از تاکیون‌های در حال حرکت در کیهان‌شناسی ریسمانی تأثیرگذار بوده و او در نگارش مقالات مهمی در مورد نظریه میدان ریسمان همکاری کرده است.

 

در سال ۱۹۹۸، او به عضویت انجمن سلطنتی درآمد که نامزدی‌اش توسط استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری مشهور، صورت گرفت. مشارکت‌های او شامل فرمالیسم تابع آنتروپی برای سیاه‌چاله‌های افراطی و کاربردهای آن در جاذبنده‌ها است. کارهای اخیر او نیز شامل مکانیزم جاذبنده و شمارش دقیق ریسمان‌ها می‌شود.

 

جوایز آشوک سن, کارهای علمی آشوک سن

آشوک سن نظریه ریسمان

 

افتخارات و جوایز آشوک سان 

آشوک سان در طول دوران حرفه‌ای خود افتخارات و جوایز متعددی دریافت کرده است:

جایزه ICTP در سال ۱۹۸۹

عضو آکادمی علوم هند در سال ۱۹۹۱

جایزه S.S. Bhatnagar در سال ۱۹۹۴

جایزه TWAS در سال ۱۹۹۷

عضو انجمن سلطنتی در سال ۱۹۹۸

عضو آکادمی ملی علوم هند در سال ۱۹۹۶

پادما شری در سال ۲۰۰۱

جایزه اینفوسیس در علوم ریاضی در سال ۲۰۰۹

جایزه فیزیک بنیادی در سال ۲۰۱۲، به خاطر کارهایش در نظریه ریسمان

پادما بوشان در سال ۲۰۱۳

جایزه یادبود M.P. Birla در سال ۲۰۱۳

مدال دیراک در سال ۲۰۱۴

  

عضو انجمن سلطنتی در سال ۱۹۹۸

عضو آکادمی ملی علوم هند در سال ۱۹۹۶

پادما شری در سال ۲۰۰۱

جایزه اینفوسیس در علوم ریاضی در سال ۲۰۰۹

جایزه فیزیک بنیادی در سال ۲۰۱۲، به خاطر کارهایش در نظریه ریسمان

پادما بوشان در سال ۲۰۱۳

جایزه یادبود M.P. Birla در سال ۲۰۱۳

مدال دیراک در سال ۲۰۱۴

 

سخن پایانی مقاله درباره آشوک سان 

 در پایان، می‌توان گفت که آشوک سن با تلاش‌های علمی و نوآوری‌های برجسته خود، تأثیر عمیقی بر دنیای فیزیک نظری و نظریه ریسمان گذاشته است. او با تحقیقات عمیق و دستاوردهای علمی خود، به درک بهتری از مفاهیم پیچیده‌ای چون D-branes و دوگانگی برهم‌کنش قوی-ضعیف کمک کرده و مسیر جدیدی را برای پژوهشگران آینده هموار کرده است. جوایز و افتخارات متعدد او، از جمله جایزه فیزیک بنیادی و مدال دیراک، گواهی بر موفقیت‌های علمی او و ارزش بالای کارهایش است. آشوک سان نه تنها به عنوان یک فیزیکدان برجسته، بلکه به عنوان یک منبع الهام برای نسل‌های آینده شناخته می‌شود. امید است که دستاوردهای او همچنان در پیشبرد علم و گسترش مرزهای دانش تأثیرگذار باشد و به روشن‌تر کردن معماهای کیهان ادامه دهد.

 

 

 

  گرد آوری:بخش علمی

 

پاتوق یو
پاتوق یو پاتوق دختر پسرای شیطون و بلا😁

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋