پاتوق یو

پاتوق یو

پاتوق دختر پسرای شیطون و بلا😁
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آموزش رقص آذری

آموزش رقص آذری



همانطور که خود رقص آذری پیچیدگی های منحصر بفرد خود را دارد، آموزش رقص آذری نیز مهارت خاصی نیاز دارد. هر چند در این راه استعداد و علاقه فرد حرف اول را میزند. ولی تمرین و پشتکار را نباید از یاد برد. حداقل زمانی که نیاز است تا یک فرد با استعداد معمولی بتواند برقصد سه الی چهار ماه میباشد.

 

برای یادگیری بهتر، لازم است عمق این هنر را دانست. رقص تبلور روح و جسم میباشد. رقص در مناطق متفاوت دنیا سبک های خاص خود را دارد و هر شخص با توجه به درک خود از جهان هستی رقص را میفهمد. رقص آذری هنری باستانی و در عین حال بسیار پرطرفدار میباشد. که دارای اشکال مختلفی است که هر کدام از آنها داستان متفاوتی دارد. رقص آذری ریشه های عمیقی در فرهنگ آذربایجان دارد. رقص با گذر زمان به تدریج تحول یافته و شکل امروزی را گرفنه است. برای اطلاع از نحوه یادگیری این هنر میتوانید اینجا کلیک کنید.

 

آموزش رقص آذری

 

رقص بیش از حد تصورتان میتواند برای بدن و سلامتی شما مفید باشد. این یک مقوله ثابت شده است که رقص نیز یک نوع ورزش است. شما میتوانید این فعالیت را چه در سالن به همراه افراد دیگر و چه در منزل به صورت انفرادی انجام دهید. رقص با بالابردن ضربان قلب و افزایش سرعت دم و بازدم فرد، به جریان هرچه بهتر خون در اندامها کمک کرده و علاوه بر کاهش وزن به بهبود وضعیت سلامتی فرد نیز کمک میکند. ودر این میان رقص آذری بعلت فعالیت حرکتی بسسیار بالا میتواند ضربان قلب شما را تا 160بالا ببرد. پس آموزش رقص آذری را جدی بگیرید تا زندگی سالم تری داشته باشید.

 

هنگام رقصیدن، بدن شما علاوه بر سوزاندن مقادیر بالایی از کالری و کاهش وزن، قدرت عضلانی خود را نیز بهبود میبخشد.

 

رقص مانند ورزش های دیگر به شما در تحرک و انعطافپذیری بیشتر کمک کرده و سیستم ایمنی قویتری را به شما هدیه میدهد.همین امر موجب میشود که خطر ابتلای شما به انواعی از بیماریها اعم از بیماریهای قلبی و گاه بیماریهای مزمنی چون دیابت کاهش یابد.

 

به مرور استقامت شما بهتر میشود و تعادل بهتری هم خواهید داشت. البته نتایجی که مطرح شد در گرو عامل بسیار مهمی به نام تداوم است. فراموش نکنید میزان تاثیر رقص در لاغری شما به میزان تمرکز و تکرار آن بسیار بستگی دارد . مطالعه بیشتر

 

لاغری با رقص

 

فواید رقص

8 ساله باشید یا 80 ساله، رقص زندگی تان را عوض می کند، از سلامت فیزیکی گرفته تا بهبود خلق و خو، کاهش استرس و تنش و حتی روابط اجتماعی را بهبود میبخشد. حرکتهای منظم با توجه به زیر و بم موسیقی، تمام انفاقات و ترشحات و فعل و انفعالات شیمیایی و فیزیکی بدن را تحت تاثیر قرار میدهد .رقص بی تردید باعث تناسب اندام میشود. رقصیدن باعث میشود نیاز اندام ها و ارگانها و عضله های بدن به خون بیشتر شود . پس ضربان قلب در هنگام رقص افزایش می یابد. که با مداومت و تمرین بیشتر ضربان قلب تا 160 هم میتواند برسد. این افزایش باعث بهبود گردش خون در بدن شده و به تمامی اعضای بدن خون بیشتری میرسد. به عنوان مثال رسیدین خون بیشتر به مغز یعنی بهبود کارکرد مغز، یعنی جلوگیری از سکته های مغزی، یعنی جلوگیری از تحلیل ماده سفید مغزی. رسیدن خون بیشتر به ریه یعنی تولید تولید اکسیژن بیشتر یعنی افزایش حجم ریه و...

 

فواید رقص

 

فواید جسمانی رقص

افزایش قدرت عضلانی و استقامت

بهبود توانایی اندامهای حرکتی

افزایش آمادگی جسمانی

افزایش تراکم استخوان

بهبود کنترل تعادلی روحی و جسمیبهبود کارکرد مغر

و......

 

ماه برقصید تا تغییرات را آرام 6 البته نباید فراموش کنین تمامی این اتفاقات با تمرین و مداومت اتفاق میفتد و حداقل باید بالای آرام متوجه شوید. مطالعه بیشتر

 

ارتباط رقص با روح و روان و جسم

 

ارتباط رقص با روح و روان و جسم

رقص نه تنها یک فعالیت هنری زیبا و سرگرمکننده است، بلکه فواید فیزیکی متعددی نیز برای افراد در سنین مختلف به همراه دارد.

 

در این بخش به برخی از این فواید اشاره میکنیم : 

افزایش تحرک : رقص بهعنوان فعالیتی لذتبخش، افراد را به تحرک واداشته و سطح فعالیت بدنی آنها را افزایش میدهد.این امر برای کسانی که از ورزشهای سنتی لذت نمیبرند، بسیار مفید است.

 

 ارتقای تناسب اندام : رقص با درگیرکردن عضلات مختلف، به تقویت آنها، افزایش استقامت و بهبود عملکرد کلی بدن کمک میکند. همچنین، رقص خستگی روزانه را کاهش و کیفیت خواب را افزایش میدهد .

 

 ترکیب با فعالیتهای ورزشی : ترکیب رقص با فعالیتهای ورزشی مانند دویدن، سطح آمادگی جسمانی، چربیسوزی و استقامت را به طور قابل توجهی ارتقا میدهد . 

 

تأثیر بر بیماریها : رقص در کنار فواید عمومی، در بهبود برخی بیماریها مانند دردهای شکمی عملکردی ) FAP( نیز مؤثر است . FAP یک اختلال ژنتیکی نادر است که باعث ایجاد صدها یا هزاران پولیپ غیر سرطانی در روده بزرگ و رکتوم می شود. این پولیپ ها در نهایت می توانند سرطانی شوند. مطالعات نشان دادهاند که ترکیب رقص و یوگا در کاهش درد و علائم FAP در دختران جوان، مؤثرتر از روشهای درمانی متداول است . 

 

جایگزین بازیهای ویدئویی: رقص میتواند جایگزینی سالم و جذاب برای بازیهای ویدئویی باشد که با چاقی، بیماریهای قلبی عروقی و مشکلات روحی مرتبط هستند . 

و .....

 

برای یادگیری هنر رقص آذری میتوانید اینجارا کلیک کنید.

 

یادگیری هنر رقص آذری

 

پاتوق یو
پاتوق یو پاتوق دختر پسرای شیطون و بلا😁

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋