دیجیاتو نوشت: مدیرعامل توییتر که حالا لوگوی دوجکوین را روی این شبکه اجتماعی قرار داده است، از چند سال پیش به این رمزارز علاقهمند شده بود.
مالک فعلی توییتر روز دوشنبه در اقدامی غافلگیرکننده سگ معروف لوگوی دوجکوین را بهجای لوگوی توییتر قرار داد و مدعی شد به وعده ماهها پیش خود عمل کرده است. ماهها پیش یک کاربر به او پیشنهاد کرده بود که با خرید توییتر لوگوی این شبکه اجتماعی را به لوگوی دوج تبدیل کند. حالا واقعاً این اتفاق افتاده است. اما بهتر است مروری بر تاریخچه رابطه ماسک و دوجکوین داشته باشیم.
با وجود اینکه دوجکوین در سال ۲۰۱۳ بهعنوان یک شوخی ساخته شده بود، ایلان ماسک اولینبار در سال ۲۰۱۹ در توییتی اعلام کرد که جامعه کاربری این پروژه احتمالاً جامعه موردعلاقه او در میان همه رمزارزهاست.
دوجکوین در سال ۲۰۲۱ بهدنبال افزایش چشمگیر قیمت سهام شرکت GameStop، در یک حرکت هماهنگشده اولین رشد قابلتوجه خود را تجربه کرد. کاربران ردیت میخواستند با کمک یکدیگر این رمزارز را اصطلاحاً به ماه بفرستند یا قیمت آن را به یک دلار برسانند.
در بهار سال ۲۰۲۱، پیش از حضور ایلان ماسک در برنامه تلویزیونی Saturday Night Live، قیمت دوجکوین به ۶۹ سنت رسید؛ چرا که کاربران انتظار داشتند ماسک با نامبردن از این رمزارز در تلویزیون به رشد هرچه بیشتر قیمت این کوین کمک کند.
ایلان ماسک دوجکوین را به تلویزیون آمریکا برد
او در ماه فوریه ۲۰۲۱ میمی را در صفحه خود منتشر کرد که با الهام از انیمیشن «شیرشاه» ساخته شده بود و نشان میداد که ماسک یک سگ «شیبا اینو» را بلند کرده است. مدیرعامل تسلا در برنامه Saturday Night Live به دوجکوین اشاره کرد، اما پس از پخش این برنامه قیمت این رمزارز کاهش یافت.
چند روز بعد، ماسک اعلام کرد که سرمایه یکی از مأموریتهای بعدی اسپیسایکس بهطور کامل از طریق دوجکوین جذب خواهد شد. بهعلاوه، گفته شد که ماهوارهای موسوم به Doge-۱ در سال بعد به ماه پرتاب میشود. حالا هنوز گفته میشود که کار روی مأموریت Doge-۱ ادامه دارد.
ایلان ماسک در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که خرید محصولات تسلا با دوجکوین ممکن میشود و این خبر باعث افزایش چشمگیر قیمت این رمزارز شد. اندکی بعد اسپیسایکس هم از پذیرش دوجکوین برای فروش کالاهای خود خبر داد.
در ادامه سال ۲۰۲۲، ماسک چند توصیه معاملاتی برای کاربران داشت و به آنها گفت دوجکوینهای خود را نفروشند. او گفت خودش هم کوینهایش را نگه داشته است.
بااینحال، رابطه این کارآفرین میلیاردر همیشه با جامعه دوجکوین خوب نبوده. «جکسون پالمر»، همبنیانگذار این رمزارز، در سال ۲۰۲۲ ماسک را کلاهبردار خواند و گفت او از کدنویسی چیز زیادی بلد نیست. مدیرعامل تسلا در جواب به او مدعی شد که پالمر هرگز حتی یک خط کد از دوجکوین را ننوشته است.
با آغاز زمستان رمزارزها در ماه ژوئن ۲۰۲۲، ماسک همچنان به تبلیغ دوجکوین ادامه داد. او حتی پیشنهاد ساخت یک شبکه اجتماعی براساس فناوری بلاکچین بههمراه سرویسهای پرداخت را مطرح کرد. حالا اگرچه ماسک شبکه اجتماعی جدیدی نساخته است، اما با خرید توییتر، لوگوی دوج را روی آن قرار داده تا یک بار دیگر طرفداران این پروژه را بهوجد بیاورد.
درحالحاضر مشخص نیست که او چه زمانی قصد بازگرداندن لوگوی توییتر به حالت عادی را دارد و آیا اصلاً باید منتظر چنین اتفاقی باشیم یا خیر.
پاسخ ها