پروان وب

پروان وب

parvanweb.ir jahanmaghaleh.com

تفاوت پست Post و صفحه Page در وردپرس

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟

 

 

به طور پیش فرض، وردپرس دارای دو نوع محتوا است: پست ها(Post) و صفحات(Page). اغلب افراد ممکن است تفاوت و کاربرد هر یک از این محتوا ها را ندانند. اگر در وردپرس تازه کار هستید، ممکن است بین پست ها و صفحات سایت اشتباه کنید. حتی پست ها و برگه ها در وردپرس را مشابه هم در نظر بگیرید.

کاربران پروان وب از ما می پرسند: چرا به هر دو نیاز دارند؟ چه زمانی باید از پست ها(Post) استفاده کنند؟ چه زمانی باید از صفحات(Page) استفاده کنند؟ در این آموزش به این سولات مهم شما کاربران پروان وب پاسخ داده خواهد شد. تا به خوبی بررسی کنیم یک نوشته و برگه چه تفاوتی باهم دارند.

نوشته یا پست(Post) در وردپرس چیست؟

نوشته یا پست(Post) همان پست های محتوای سایت شماست که همه روزه در سایت در قالب اخبار، آموزش و … منتشر می شود. پست ها جدید ترین مطالب سایت شماست که به ترتیب در سایت لیست شده اند. این نوشته ها را در اغلب وبسایت ها، سایت های آموزشی، خبری، دانلود و… می توانید مشاهده کنید.

وردپرس بیشتر با امکان قدرتمند وبلاگ نویسی، محتوا نویسی شناخته می شود. اگر از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده میکنید، پس حتما بیشتر با محتوا و نوشته ها سر و کار خواهید داشت.

برای ایجاد و یا ویرایش یک پست جدید (Post) می توانید از پیشخوان وردپرس بخش نوشته ها >> همه نوشته ها یا نوشته ها >> افزودن نوشته را انتخاب کنید.( قالب وردپرس )

نوشته ها، به ترتیب با توجه به زمان ارسال در سایت دسته بندی می شوند. هر نوشته ای که در یک سایت منتشر می شود دارای تاریخ و زمان ارسال است که زمان انتشار آن در سایت کاملا مشخص است.

در پست ها این امکان را دارید تا نوشته های خود را بر اساس دسته ها و برچسب ها سازماندهی کنید. هر یک از پست ها به صورت دسته بندی شده در دسته های مختلف و همراه با برچسب منتشر می شوند. در تصویر زیر نمونه ای از آن مثال زده شده است.

دارای بخش نظرات، قابلیت اشتراک، انتشار در rss

برگه یا صفحه (Page) در وردپرس چیست؟

برگه یا صفحه(Page) محتوایی از نوع ثابت هستند و در طول عمر سایت معمولا یک بار ایجاد می شوند. مانند مطالب مربوط به صفحه قوانین سایت، صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی، صفحه تماس با ما، درباره ما و غیره.

در زمان انتشار یک صفحه، تاریخ انتشار آن در پایگاه داده وردپرس ایجاد می شود اما در سایت بدون تاریخ و زمان منتشر می شوند. صفحات، بدون تاریخ و زمان منتشر می شوند.

به عنوان مثال، صفحه مربوط به تماس با ما ممکن است در طول عمر سایت یک بار ایجاد و دیگر بروزرسانی هم نشود. این نوع صفحات بدون تاریخ و زمان منتشر می شوند و هنگام بروزرسانی، تاریخ و زمان بروزرسانی مشخص نخواهد شد.

از این رو به این نوع صفحات می تواند عنوان صفحات ثابت در نظر گرفت. صفحه ها بر خلاف پست ها، به طور پیش فرض در فیدهای RSS موجود نیستند و همزمان با انتشار یک صفحه، آن صفحه در فید Rss قرار نمیگیرد.

می توانید صفحات را در وردپرس از فهرست برگه ها >> برگه جدید یا برگه ها>> همه برگه ها در داشبورد خود اضافه و ویرایش کنید.

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس: به طور خلاصه، موارد زیر تفاوت های اساسی بین پست ها و صفحات در وردپرس هستند.

  1. پست ها دارای زمان انتشار و صفحات بدون زمان انتشار
  2. پست ها قابلیت اجتماعی و صفحات اجتماعی نیستند
  3. پست ها با استفاده از دسته ها و برچسب ها دسته بندی می شوند. در مقابل صفحات ترتیب بندی می شوند و می توانند به صورت صفحات مادر و یا زیر صفحه سازماندهی شوند.
  4. پست ها در خوراک RSS وجود دارد در مقابل صفحات نیستند.
  5. پست ها دارای نویسنده و تاریخ انتشار هستند در حالی که صفحات ندارند.

 

مشاهده آموزش کامل در پروان وب

پروان وب
پروان وب parvanweb.ir jahanmaghaleh.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋