parttajhiz Araan

parttajhiz Araan

معرفی لیفتراک

لیفتراک یا forklift، نوعی ماشین صنعتی طراحی شده برای بلند کردن و انتقال بارهای سنگین در فواصل کوتاه می باشد. لیفتراک های ماشین آلات همه کاره محسوب می شوند که معمولاً در انبارها، تأسیسات تولیدی و سایت های ساختمانی استفاده می شود.

لیفتراک معمولاً از یک منبع تغذیه، یک دکل و یک اتاقک که اپراتور در آن می‌نشیند تشکیل شده است. منبع انرژی می تواند یک موتور احتراق داخلی، یک موتور الکتریکی یا یک سیستم هیبریدی باشد. دکل مجموعه قطعات متشکل از مکانیسم بالابر و شاخک هایی است که بار را نگه می دارند. اپراتور درون اتاقک لیفتراک و به کمک فرمان، پدال گاز، ترمز و کنترل های هیدرولیک برای بلند کردن و پایین آوردن شاخک ها می تواند لیفتراک کنترل و هدایت کند.

شاخک لیفتراک با قرار گرفتن در زیر بار آن را بلند میکند و کل وزن بار بر روی شاخکها قرار می گیرد. همچنین به کمک جک سینه می توان دکل را به عقب خم کرد تا با حین جابجایی از روی شاخک پایین نیافتد. چرخ های لیفتراک برای مانور در فضاهای تنگ طراحی شده اند و به لیفتراک اجازه می دهد در راهروهای باریک و گوشه های تنگ عملکرد مناسبی داشته باشد.

لیفتراک‌ها در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلف، از مدل‌های کوچک با اپراتور ایستاده تا لیفتراکهای کانتینر بر که قادر به بلند کردن و حمل بارهایی با وزن چند ده تن هستند، تولید می‌شوند. استفاده از این تجهیزات انبار داری برای جابجایی ایمن و کارآمد بارهای سنگین ضروری هستند و نقش مهمی در صنعت دارا می باشند.

 

parttajhiz Araan
parttajhiz Araan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋