وحید لطفی پور

وحید لطفی پور

سنگ مرمریت لاشتر یا پیترا گری(Pietra Gray Marble)

سنگ مرمریت لاشتر

سنگ مرمریت لاشتر( پیترا گری _ Pietra Gray Marble ) در اصطلاح عامیانه همان سنگ لاشتر ،از قدیم الایام تا به امروز، از بناهای باستانی گرفته تا بناهای امروزی ، در بنا وساختمان ها به وفور به چشم میخورد.از این سنگ بدلیل جنس مقاوم و ظاهر جذاب در ساختمان سازی ، سنگ کف و پله و نیز بدنه ساختمان و دیزاین داخلی و همچنین در ساخت انواع لوازم سنگی در منزل ومکان های عمومی استفاده میشود. یکی از بزرگترین تولید کننده های سنگ طوسی لاشتر( پیترا گری _ Pietra Gray Marble )  فرآوری شده ،اصفهان است.لاشتر سنگی مرغوب و پرطرفدار ومحبوب است که در 35 کیلومتری جنوب اصفهان در منطقه لاشتر یافت میشود.برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

از آنجایی که این سنگ از سالیان دور تا به الان ، در مکان های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، به خوبی میتوان استحکام و مقاومت این سنگ را در اقلیم آب وهوایی مکان های مختلف مورد بررسی قرار داد و به یقین رسید که این سنگ ( سنگ پیترا گری _ Pietra Gray Marble ) دارای قابلیت انواع فرآوری از جمله تامبل (Tumbled) ، بوش همر (بوشهمر) ، بوش همر چرمی(بوشهمر چرمی) ،سند بلاست ، چرمی ، هوند ، صیقلی و … می باشد.

سنگ مرمریت لاشتر یا پیترا گری ( Pietra Gray Marble ) بوش همر

 

 لاشتر بوش همر چرمی(بوش همر براش)

 

سنگ مرمریت لاشتر یا پیترا گری ( Pietra Gray Marble ) بوش همر چرمی حصیری

 

سنگ مرمریت لاشتر بوش همرچرمی شیاری

 

 

سنگ مرمریت لاشترفرنچ پترن در تامبل و بوش همر

 

 

 

 مرمریت لاشتر نما

 

 لاشتر در دسته بندی سنگ های مرمریت ایران قرار دارد که سنگ مرمریت از جمله سنگ های دگرگونی می باشد که نام علمی آن درجهان ماربلینگ (Marbling)  ولی با نام تجاری جهانی پیترا گری ( Pietra Gray Marble ) شناخته میشود . این سنگ در بازارهای جهانی با انواع فرآوری شیاری،سند بلاست، تامبل (Tumbled) ، بوش همر (بوشهمر) ، بوش همر چرمی(بوشهمر چرمی، بوش همر براش ، چرمی ، هوند ، صیقلی و … در ابعاد تامبل واسلب مورد مصرف قرار میگیرد.

این سنگ برای محیط های مرطوب و مکان هایی که آب در آن است ، مناسب است.زیرا این سنگ دارای جذب پایین آب وقابلیت نفوذ کم است.به عنوان مثال این سنگ برای سرویس های بهداشتی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد ودچار مشکل نمیشود.همچنین بخاطر همین خصوصیات ویژه،میتوان در مناطق سردسیر هم از آن استفاده کرد که درفصل سرما ویخبندان با توجه به خصوصیت عدم جذب آب لاشتر، این سنگ آسیبی نخواهد دید.

سنگ مرمریت لاشتر( پیترا گری _ Pietra Gray Marble )  از جمله سنگ هایی است که علاوه بر داستن زیبایی و مقاومت بالا ، قابلیت عرضه در سایز های مختلف و انواع فراوری را  دارد. این سنگ مناسب شرایط جوی مختلف است . از جمله موارد استفاده این سنگ، نمای میدان نقش جهان اصفهان است که به خوبی میتواند نشانگر کیفیت وزیبایی استفاده این سنگ در نمای ساختمان باشد.

مشخصات سنگ مرمریت لاشتر( پیترا گری _ Pietra Gray Marble )

مشخصات فیزیکی

  • جذب آب کم
  • مقاومت فشاری بالا
  • مقاومت فرسایشی بالا
  • ساب پذیر بودن
  • ضد لغزش در فرآوری های خاص همچون بوش همر
  • ثبات رنگی

 

مشخصات ظاهری

دارای زمینه مشکی یا خاکستری بوده و رگه‌های سفید رنگی در آن دیده می‌شود.

کاربرد‌های سنگ مرمریت لاشتر( پیترا گری _ Pietra Gray Marble )  در ساختمان سازی

از جمله مهمترین کاربرد‌های این سنگ:

  • دیوارهای ساختمانی
  • کف ساختمان
  • راه پله
  • اطراف استخر
  • کف پارکینگ و محوطه
  • سرویش بهداشتی

 لاشتر بوش همر چرمی(بوشهمر چرمی یا بوش همر براش) ،به دلیل وجود منافذ سوزنی، از سر خوردن ولغزش جلوگیری میکند در نتیجه سنگ مناسب وکاربردی برای کف و سنگ فرش است.

اگربخواهیم از مقاومت بالای این سنگ بگوییم خالی از لطف نیست که به استفاده این سنگ در سنگ فرش میدان آزادی تهران که بیانگر مقاومت این سنگ در برابر محیط های پرترافیک وشلوغ است اشاره کنیم.همچنین این سنگ با اصطکاک بالایی که دارد ،بسیار مناسب برای کف پارکینگ هستند. این سنگ مناسب محیط های شلوغ وعمومی که نیاز به تمیزی بسیاری دارند ،است.زیرا این سنگ باعث مشخص نبودن آلودگی های موجود میشود.

از جمله سنگ های صادراتی به کشور های گوناگون ،سنگ لاشتر است.این سنگ به خوبی توانسته بین کشورهای مختلف محبوبیت قابل توجهی بدست آورد.سنگ پارس به صادرات این سنگ به کشورهای اروپایی ،آمریکایی،آسیای شرقی وهمچنین کشورهای حوزه خلیج فارس مفتخر است . با سنگ پارس طراحی منحصر به فرد را تجربه کنید .

 

روش‌های فراوری سنگ لاشتر( پیترا گری _ Pietra Gray Marble )

سنگ خام لاشتر به دلیل مقاومت و استحکام بالا و طیف رنگی جذاب، به گونه های زیر قابل فراوری است :

  • صیقلی
  • تامبل
  • چرمی
  • بوش همر (بوشهمر)
  • بوش همر چرمی(بوشهمر چرمی)
  • سندبلاست
  • تیشه‌ای
  • هوند

در فرآوری صیقلی برای برطرف کردن خلل وناهمواری های سطح سنگ، از رزین اپوکسی در طی فرایند تولید وپروسه فراوری استفاده میشود ولی در مابقی فرآوری ها، سنگ با هیچ مواد شیمیایی ترکیب نشده و این خود یکی از خصوصیات ویژه سنگ بوش همر چرمی ومابقی فرآوری های سنگبری پارس می باشد که سنگ بدون دخالت مواد شیمیایی فرآوری میشود.

برای پوشش رگه های ریز در سنگ مرمریت لاشتر از ماستیک بی رنگ یا مطابق رنگ زمینه در طی فرائری تایل های سنگ سنگ استفاده میشود.

یکی از شیوه های پرداخت سنگ، روش غیرمستقیم UV میباشد که رزین را به داخل رگه های سنگ هدایت میکند.

 

سنگبری پارس با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه تولید و صادرات، هم اکنون بزرگترین تولید کننده سنگ مرمریت لاشتر با فرآوری های خاص (بوش همر، بوش همرچرمی ، تامبل ، سند بلاست و …) می باشد.مجموعه پارس آماده همکاری و عقد قرارداد با پیمانکاران ، معماران ، همکاران و تمام عزیزانی که در در زمینه سنگ فعالیت دارند، می باشد. اگر به دنبال سنگ خاص و با کیفیت برای طراحی نو هستید، با ما همراه باشید .

وحید لطفی پور
وحید لطفی پور

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋