سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

جنجال نامه سینماگران برای آزادی محمد امامی

جنجال نامه سینماگران برای آزادی "محمد امامی"

برخی سینماگران امضای خود را تکذیب کردند؛ جنجال نامه سینماگران برای آزادی "محمد امامی"؛ این اولین بار نیست که سینماگران به حمایت از محمد امامی می‌پردازند. پیشتر ترانه علیدوستی و حسن فتحی از امامی حمایت کرده بودند که البته با واکنش‌های تندی همراه بود.

پارس لاین تعدادی از سینماگران با انتشار نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، رییس دستگاه قضا با تمجید‌های فراوان از محمد امامی متهم فساد بانک سرمایه خواستار آزادی این تهیه کننده سینما شدند. این سینماگران دلیل درخواست خود را شیوع بیماری کرونا اعلام کردند. اسامی سینماگران امضا کننده نامه هم منتشر شد، اما تعدادی از آن‌ها امضای نامه مذکور را تکذیب کردند.

پارس لاین ،در نامه سینماگران، محمد امامی به عنوان تهیه کننده‌ای "نام آور"، "مایه احترام ایران و جهان"، "کارآفرین"، "خلاق"، "دیندار و معتبر و با آبرو" توصیف شده است. نویسندگان نامه به رییس قوه قضائیه خواستار آن شده‌اند که در شرایط کنونی و با شیوع بیماری کرونا، محمد امامی از زندان آزاد شود. در این نامه آمده که امامی "می تواند در زمان آزادی به روند تولیدات فرهنگی کمک به سزایی کند."


در این نامه محمد امامی "سرباز ایران" خوانده  شده است. ظاهرا قرار نبوده که این نامه رسانه‌ای شود. برخی هم ادعا کرده‌اند که متن این نامه از سوی خانواده متهم تهیه و تنظیم شده است.

جنجال نامه سینماگران برای آزادیبرای دیدن تصویر بزرگتر اینجاکلیک کنید


در میان اسامی امضا کننده این نامه چهره‌های شاخصی همچون مجید رجبی معمار، کیانوش عیاری، نرگس آبیار، محمد حسین مهدویان، علی سرتیپی، جواد نوروزبیگی، روح الله حجازی، پیمان قاسم خانی، احمد مهرانفر، مهدی کرم پور، تینا پاکروان، سعید قطبی زاده، خسرو نقیبی و ... دیده می‌شود.


برخی دیگر از سینماگران نیز امضای نامه مذکور را تکذیب کرده اند، محسن تنابنده، مهران احمدی، روح الله حجازی و مهدی کرم‌پور از این دسته اند.


مهران احمدی در این باره در گفت‌وگویی اظهار کرد: «نامه برای من را فرستادند و من گفتم اگر بحث کرونا است، این بحث‌های فرهنگی و این‌ها چیست؟ قرار شد متن نامه را تغییر دهند و بیاورند تا نظر بدهم. نیاوردند و اسم من را سرخود ذیل نام قرار دادند. اگر من امضایی کردم بیاورند. تکذیب می‌کنم. من نامه‌ای برای محمد امامی امضا نکرده‌ام.»


روح الله حجازی نیز روایتی مشابه مهران احمدی داشته است. ظاهرا برخی دیگر از سینماگران نیز منکر امضای این نامه شده اند.


در این بین حضور نام کیانوش عیاری میان امضا کنندگان نامه بیش از دیگران مورد توجه قرار گرفته و حتی تعجب برانگیز ارزیابی شده است. کیانوش عیاری در این باره توضیحاتی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و گفت امضای این نامه "صرفا با نیت انسان دوستانه و با هدف فراهم شدن شرایط آزادی موقت یکی از تهیه کنندگان سینما و نمایش خانگی نوشته شده بود."


عیاری تاکید کرد: «بر همگان واضح و مبرهن است که نه ما در مقام قضاوت ننشسته ایم و نه کسانی که بدون هیچ سند و مدرکی و تنها بر اساس شنیده هایشان اصرار بر گناهکار بودن وی دارند. بنابر این واقفیم تشخیص این امر تنها بر عهده قوه‌ی قضاییه است و بس.»


خسرو نقیبی از منتقدان سینمایی که نامه جنجالی را امضا کرده در توئیتی از امضای خود دفاع کرده و نوشته است: «سن‌ من از جنگیدن و جواب پس دادن به هر کس و ناکس گذشته. خدا را شکر حساب بانکی‌ام حاصل ۲۰سال جان‌کندن است و ریالی از کسی نگرفته‌ام که نگران فاش‌شدن‌ش باشم.»

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋