سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

بیانیه مهم آمریکا، قطر و مصر درباره غزه

سه سناریو درمورد بیانیه مهم امریکا، قطر و مصر درباره مذاکرات آتش بس غزه وجود دارد.

انتخاب: سه سناریو درمورد بیانیه مهم امریکا، قطر و مصر درباره مذاکرات آتش بس غزه وجود دارد.

 بیانیه مهم امریکا، قطر و مصر درباره غزه

دنیل دی پاتریس تحلیلگر امریکایی و عضو اندیشکده «دیفنس پرایوریتیز» در صفحه خود در توییتر نوشت: «در پس پرده بیانیه مشترک آمریکا، قطر و مصر در مورد مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس چه خبر است؟ 

سه سناریو در این باره وجود دارد:

اول، مذاکرات بیشتر از آنچه تصور می‌کنیم به موفقیت نزدیک شده و واسطه‌ها تصور کردند که با تزریق یک شوک به فرآیند، احساس فوریت برای توافق ایجاد می کنند.

دوم، مذاکرات به دلیل مواضع غیرقابل انعطاف بین اسرائیل و حماس نزدیک به فروپاشی است و واسطه‌ها نتیجه گرفتند که اکنون زمان انجام آخرین تلاش های ممکن است تا ببینند آیا می‌توان توافق را نجات داد یا نه. 

سوم، واسطه‌ها تصور کردند که تعیین جلسه مذاکره در ۱۵ اوت می‌تواند ایران و حزب‌الله را متقاعد کند که حمله خود علیه اسرائیل را به مدت یک هفته دیگر به تعویق بیندازند. 

اگر توافقی امضا شود و جنگ در غزه پایان یابد، ممکن است از حمله تلافی جویانه ایران و حزب الله جلوگیری شود. در غیر این صورت، اسرائیل حداقل یک هفته دیگر برای آماده‌سازی فرصت می‌خرد.»

ماجرای بیانیه مشترک مصر، امریکا و قطر چیست؟

رهبران آمریکا، مصر و قطر  که کشورهای میانجی در مذاکرات دستیابی به آتش‌بس غزه هستند، در بیانیه مشترک که شامگاه پنجشنبه ۱۸ مرداد منتشر شد، از اسرائیل و حماس خواسته‌اند که پنجشنبه آینده، ۲۵ مرداد، مذاکرات را در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

 در این بیانیه آمده است واشنگتن، قاهره و دوحه چارچوب توافقی را تدوین کرده‌اند که برای به نتیجه رسیدن تنها به جزئیات نیاز دارد.

اسرائیل گفته است مذاکره‌کنندگان خود را برای گفتگوهای پیشنهادی در روز ۱۵ اوت، به دوحه یا قاهره خواهد فرستاد. حماس هنوز به این پیشنهاد پاسخی نداده است.

 

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋