سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

درخشان: کیفیت واقعی اسمار در بازی ای مثل دربی مشخص می شود

حمید درخشان سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است در دیدارهای جام‌حذفی تیم‌های بزرگ می‌توانند در بازی با تیم‌های کوچکتر شرایط و سیستم‌های متفاوتی را آزمایش کنند و با آنها خودشان را وفق دهند.

ایران ورزشی: حمید درخشان سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است در دیدارهای جام‌حذفی تیم‌های بزرگ می‌توانند در بازی با تیم‌های کوچکتر شرایط و سیستم‌های متفاوتی را آزمایش کنند و با آنها خودشان را وفق دهند. در خصوص بازی پرسپولیس در جام حذفی و بازی با تیم فولاد و شرایط پرسپولیس و سرمربی برزیلی‌اش برای دیدار حساس در دربی نظرات پیشکسوت پرسپولیس را جویا شدیم.

درخشان: عیار واقعی اوسمار در بازی‌ای مانند دربی مشخص می‌شود

 بازی پرسپولیس مقابل شاگردان پیروز قربانی در جام حذفی را چگونه ارزیابی کردید؟

بازی در جام حذفی و با تیم‌های پایین‌تر معمولاً جزو دیدارهایی محسوب می‌شود که تیم بهتر می‌تواند شکل تیمی‌اش را پیدا کرده و کارش را بهبود بخشد و سیستم و بازی با نفرات جدید را بیشتر تمرین کند، از این رو پرسپولیس باز هم نفرات جدیدش را آزمایش کرد تا آنها به هماهنگی بهتری برسند و شکل بازی و سبک و سیاق بازی‌شان را برای بازی‌های دیگر بهتر سازند که من فکر می‌کنم از این حیث هم پرسپولیس استراتژی خوبی داشت و خوشبختانه در نیمه اول به گل رسید تا با ارائه کار بهتر در نیمه دوم به خواسته‌اش برسد و صعودش را به دور بعدی جام حذفی قطعی سازد.

 فکر نمی‌کنید در این بازی نه چندان سنگین بهتر بود اوسمار از دروازه‌بان جوان خودش بار دیگر درون دروازه بهره می‌گرفت؟

درست است که امیر رفیعی دروازه‌بان جوان سرخپوشان بازی خوبی را مقابل ذوب‌آهن در اصفهان در اولین بازی رسمی‌اش به نمایش گذاشت اما به هر حال این مربی تیم است که بر اساس شرایط کاری و حساسیت‌هایی که وجود دارد دروازه‌بان تیمش را انتخاب می‌کند و در این رابطه چینش خودش را انجام می‌دهد. البته در تیم‌های بزرگ دنیا هم رسم بر این است که مقابل تیم‌های ضعیف‌تر از دروازه‌بان دوم یا سوم خودشان در جام حذفی بهره می‌گیرند اما به هر حال و با همه این تفاسیر کسی نمی‌تواند در خصوص بازی گرفتن از بیرانوند در مقابل تیم دسته اولی از سرمربی پرسپولیس ایراد بگیرد چون او باید خیلی از ملاحظات را هم در نظر می‌گرفت و آنها را نیز در تصمیمات خودش لحاظ می‌کرد.

 در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل فولاد چه نظری به لحاظ فنی دارید؟

بازی با فولاد دیدار راحتی نیست اما به هر حال این خیلی مهم است که پرسپولیس در این دیدار برنده باشد و به عنوان یک تیم برنده و با روحیه‌ای بالا خودش را به دربی برساند.

 اما در طرف مقابل این نظریه هم وجود دارد که در بازی دربی و نتیجه گرفتن در آن فقط شرایط روانی بازیکنان در آن روز مهم و تعیین کننده است؟!

بله این نظریه که درست است اما به هر حال این مهم است که تیم‌تان به عنوان تیمی که بازی‌های قبلی‌اش را پیروز شده پا به میدان دربی بگذارد و به هر حال با بهترین شکل ممکن در مصاف با رقیب سنتی‌اش یکی از بهترین نمایش‌های خود را ارائه داده و بازی مهم فصل را از آن خود سازد.

 در رابطه با روند نتیجه‌گیری اوسمار چه نظری دارید؟

مربی برزیلی عملکرد خوبی در پرسپولیس داشته و کار را برای تیمش در آورده است و حتی در بازی مقابل اراک هم که تیمش بازنده شد تیم اراکی چون حمله‌ای نداشت بیرانوند جلو آمده بود که در یک لحظه بازیکن تیم میزبان توپ را از بالای سر او تبدیل به گل ساخت و به هر حال اتفاق فوتبالی به ضرر پرسپولیس رقم خورد.

 سبک بازی اوسمار نسبت به یحیی چه تفاوت یا تغییراتی در خود داشته است؟

به هر حال اوسمار با تیم کار کرده و همه مسائل تیم را به خوبی می‌دانست و تفکرات خودش را بیشتر به تیم القا کرد و آنها را محسوب کرد اما به هر حال سبک و شکل بازی کم‌کم در حال تغییر است و به نوعی در مرحله ‌گذار است اما در این بین چیزی که خیلی مهم است به این نکته بازمی‌گردد که پرسپولیس نسبت به قبل مالکیت خودش را ادامه داده و صد البته که به نسبت قبل بیشتر موقعیت روی دروازه حریف خلق می‌کند و خودش را در شرایط بهتری برای گل زدن قرار می‌دهد که این یک مسأله خوب و ایده‌آل است که در صورت هوشیار بودن تیم‌تان در حملات حریفان به مراتب شانس گل و پیروزی‌تان را ارتقا می‌دهید که این یک مزیت بزرگ برای پرسپولیس است که بازی‌های پرسپولیس را مهیج‌تر و زیباتر ساخته است، ضمن اینکه باید این مسأله را هم در نظر بگیریم که پرسپولیس به نسبت بازیکنان خیلی خوبی را به تیمش اضافه کرده و حالا هم در میدان و هم روی نیمکت از پشتوانه فنی به مراتب بهتری بهره می‌برد.

 در خصوص بازیکنانی که پرسپولیس به خدمت گرفته چه صحبتی دارید؟

بازیکنان خیلی خوبی جذب شده‌اند و در خط دفاع و هافبک و وینگر بازیکنان خیلی خوبی به تیم اضافه شده‌اند که نشان داده‌اند خیلی به کار پرسپولیس می‌آیند اما من معتقدم پرسپولیس باز هم در خط حمله نیاز به بازیکن ششدانگ گلزن دارد.

 اما عیسی به تیم اضافه شده، ضمن اینکه بابایی بازیکن جدید هم در خط حمله حضور دارد؟

عیسی بازیکن خوبی است و بابایی هم هنوز جوان است و نیاز به کسب تجربه زیاد دارد، به همین دلیل نمی‌توان فعلاً خیلی روی این مهاجم جوان خیلی حساب کرد، به همین دلیل حضور عیسی برای خط حمله پرسپولیس کافی نیست و حتماً پرسپولیس به یک مهاجم خوب و ششدانگ دیگر نیاز دارد تا مانند بقیه خطوطش در خط حمله هم صاحب توشه خوبی شود و خیال اوسمار هم از لحاظ بازیکن خط حمله کامل شود.

 سیستم اوسمار استفاده از روش ۱-۳-۲-۴ است، با وجود این فکر می‌کنید باز هم به حضور مهاجم دیگری جز عیسی نیاز است؟!

بله نیاز است حتی اگر این سیستم مبتنی بر استفاده از یک مهاجم باشد چون مدافع عنوان قهرمانی و تیمی که می‌خواهد عناوین قهرمانی فصل قبلش را تکرار کند حتماً باید دو مهاجم خیلی خوب داشته باشد و توشه آن به یک مهاجم ختم نشود.

 مصدومیت گولسیانی و نرسیدن احتمالی این مدافع به دربی ۱۰۳ می‌تواند برای پرسپولیس نگران کننده باشد؟

بله اگر گولسیانی نرسد، از آنجا که استقلال مهاجمان قدبلند و سرزن دارد حتماً خط دفاع پرسپولیس با مشکل و چالش مواجه خواهد شد، به همین دلیل امیدوارم مدافع گلزن پرسپولیس که در خط دفاعی تجربه و فیزیک خوبی هم دارد حتماً مهیای دربی شود و به تیمش کمک کند.

 فکر می‌کنید اوسمار در پرسپولیس جواب داده؟

به هر حال انتخاب مربی برزیلی انتخاب بدی نبود اما در بازی‌های بزرگی مانند دربی است که عیار واقعی اوسمار مشخص می‌شود و می‌توان روی او نظر داد.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋