سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

این علائم به این معنی است که پوست شما تنفس نمی کند

باقی ماندن طولانی‌مدت ترکیبات آرایشی یا محصولات غلیظ مراقبتی روی پوست یا پوشیدن لباس‌هایی که استاندارد نیستند، پوست را حبس می‌کنند و مانع از جذب اکسیژن می‌شوند.

جریان نو: پوست بدن اندام وسیع و پیچیده‌ای است که از آب، پروتئین‌ها، چربی‌ها و املاح تشکیل می‌شود. در سطح پوست همیشه می‌توانید ذرات ریزی مثل موهای ریز، سبوم، روزنه‌های پوستی و حتی بعضی از سلول‌های پوستی را ببینید.

اگر بخواهیم کاملا به کلمات وفادار باشیم، پوست دقیقا نفس نمی‌کشد. درواقع پوست همه ما، اکسیژن مورد نیازش را از طریق گردش خون دریافت می‌کند، نه از طریق هوا، اما همچنان می‌تواند اکسیژن را هم جذب کند.

درواقع فقط دو اندام در بدن مستقیما با اکسیژن موجود در جو زمین تماس پیدا می‌کنند: ریه‌ها و پوست. پس با این‌که پوست مستقیما نفس نمی‌کشد (در معنای دم و بازدم)، اما پاکیزه بودن پوست می‌تواند به جذب بیشتر اکسیژن کمک کند. باقی ماندن طولانی‌مدت ترکیبات آرایشی یا محصولات غلیظ مراقبتی روی پوست یا پوشیدن لباس‌هایی که استاندارد نیستند، پوست را حبس می‌کنند و مانع از جذب اکسیژن می‌شوند.

مفهوم فراهم کردن فضای لازم برای «نفس کشیدن» پوست براساس این فرضیه شکل می‌گیرد که اگر روزنه‌های پوستی کاملا پاکیزه باشند و به‌واسطه ذرات تعریق، ترکیبات آرایشی یا لباس‌های نامناسب تحت فشار قرار نگیرند، شرایط بهتری پیدا می‌کنند و درنتیجه سلامت پوست هم ارتقا می‌یابد. پس فاصله گرفتن از محصولات آرایشی و لباس‌های نامناسب به پوست اجازه می‌دهد که روندهای ترمیم و بازسازی خودش را با کیفیت بهتری پیش ببرد.

به‌گفته متخصصان پوست‌ومو، پوست همیشه فرایندهای ترمیم و بازسازی را براساس فرایندهای جوان‌سازی طبیعی خودش انجام می‌دهد. پس اگر محصولات موضعی زیادی روی پوست جمع شوند یا اگر پوست را بیش‌ازحد دستکاری کنیم، یعنی تعادل طبیعی در فرایندهای جوان‌سازی و بازسازی پوست را از بین می‌بریم و به سلامتی پوست آسیب می‌رسانیم.

انتخاب محصولات موضعی سازگار با نوع و شرایط خاص پوست هم از همین منظر اهمیت می‌یابد. تلاش برای حفظ تعادل در فرایندهای ترمیمی پوست باعث می‌شود که اکسیژن بسیار بهتر توسط پوست جذب شود و درنهایت خود فرایندهای ترمیمی پوست هم با کیفیت بهتری انجام بگیرند.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋