سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

پایان ماه عسل فرهاد مجیدی در امارات؟

فرهاد مجیدی این روزها دور از هیاهوی لیگ برتر فوتبال ایران مشغول گذراندن دومین فصل فعالیتش در قامت سرمربی در تیم اتحاد کلبا امارات است.

خبرورزشی: فرهاد مجیدی این روزها دور از هیاهوی لیگ برتر فوتبال ایران مشغول گذراندن دومین فصل فعالیتش در قامت سرمربی در تیم اتحاد کلبا امارات است.

این هفته تیم فوتبال الاتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی دومین شکست پیاپی خود را متحمل شد تا یکی از قعرنشینان لیگ برتر امارات تا پایان هفته هفتم باشد؛ مجیدی که فصل قبل یکی از بهترین فصول فوتبالی خود را در قامت سرمربی پشت سر گذاشته، امسال هیچ نشانی از روزهای خوبش ندارد.

این ششمین فصل متوالی‌ای است که آسانسور سابق فوتبال امارات در سطح اول فوتبال این کشور حاضر است؛ آن‌ها در فصلی که گذشت رتبه هشتم را به خود اختصاص دادند و این رتبه در کنار عنوان هشتمی در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بهترین رتبه زرد و مشکی‌ها در لیگ امارات به‌حساب می‌آید. بااین‌وجود اتحادی‌ها  در این فصل با برنامه‌ریزی دقیق و خریدهایی که انجام داده خود در پی کسب نتیجه بهتر بودند تا برای اولین‌بار با سرمربی ایرانی خود پا به نیمه بالایی جدول بگذارند اما همه چیز مطابق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت!

در فصل جاری لیگ فوتبال امارات، تیم «الاتحاد کلبا» با دو پیروزی، یک تساوی و چهار شکست و کسب هفت امتیاز در رده یازدهم جدول ۱۴ تیمی لیگ امارات قرار دارد و روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. این موقعیت موجب پیش‌کشیدن خبرهایی مبنی بر اخراج فرهاد در فضای مجازی شده اما این خبرها رسمی نیست و تاکنون هیچ یک از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه در مورد فرهاد مجیدی حرف نزده‌اند.

 به نظر استراتژی آنها دفاع از فرهاد مجیدی در این موقعیت است. به این خاطر که تیم می‌تواند با کسب نتایج خوب دربازی‌های باقی‌مانده دور رفت وضعیت خود را در جدول رده‌بندی بهتر کند و آن‌وقت با خریدهای خوب در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی فرهاد می تواند تیم بهتری برای دور برگشت بسازد.

تماشاگران تیم اتحاد کلباء و هم چنین کارشناسان فوتبال در امارات انتظار داشتند فرهاد مجیدی در دومین فصل حضور در این تیم روند نتیجه‌گیری بهتری داشته باشد اما این پیش‌بینی اشتباه از آب در آمد و حاصل تلاش فرهاد مجیدی در ۷ بازی گذشته تنها منجر به کسب یک‌سوم امتیازات شده است.

از بین ۱۴ تیم حاضر در فصل جدید این لیگ، ۱۰ تیم سرمربی خود را در ابتدای این فصل تغییر دادند تا بازهم فوتبال در حاشیه خلیج‌فارس خصلت همیشگی خود را به رخ بکشد. نکته جالب‌توجه اما ابقای فرهاد مجیدی به‌حساب می‌آمد. عملکرد تیم جوان او در فصل قبل موردتوجه کارشناسان و همچنین مدیران باشگاه کلباء قرار گرفت و آن‌ها تصمیم گرفتند با مجیدی ادامه دهند. فرهاد تنها سرمربی آسیایی و غیربومی در لیگ امارات است. کاپیتان اسبق استقلال همتایان سرشناسی هم دارد. آلفرد شرودر، سرمربی هلندی پیشین آژاکس نفر اول کادر فنی تیم العین است. فرانک دی‌بوئر هم در قامت سرمربی الجزیره فعالیت خواهد کرد. کوزمین اولاریوی رومانیایی نیز هدایت الشارجه را بر عهده دارد.

کلباء فصل قبل هشتمین تیم برتر از حیث گل خورده و نهمین تیم از نظر گل زده بود و این دقیقاً با رتبه‌ای که کسب کردند همخوانی داشت اما این فصل تا هفته هفتم، بعد از تیم عجمان دومین خط دفاعی ضعیف لیگ است. به نظر می‌رسد که جدایی صالح مصطفوی ضربه سنگینی به کادر فنی فرهاد زده و او اوضاع چندان خوبی در این فصل ندارد. او دیگر صالح مصطفوی را به عنوان دستیار همراه خود ندارد اما میگل تکسیرا، مربی پرتغالی شناخته‌شده که چند سال در ایران کارکرد حالا همانند گابریله پین می‌تواند کمک‌کننده‌ای مجرب برای سرمربی ۴۷ساله و ایرانی ببرهای امارات باشد اما هنوز تفکرات جدید فنی در این تیم به نتیجه نرسیده است.

مدیران باشگاه اتحاد کلباء در این فصل با هزینه‌ای که انجام دادند و اردوی پیش فصلی که در کشور اسلوونی ترتیب دادند اثبات کردند که می‌خواهند گامی بزرگ بردارند و تیمشان را به جایگاهی بهتر برسانند اما مجیدی در این فصل نتوانسته انتظارات را برآورده کند و همین هزینه‌ها فشارهای رسانه‌های عربی را روی خودش بیشتر می‌کند. باید دید فرهاد در ادامه این فصل سرنوشت‌ساز چه عملکردی خواهد داشت.

 

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋