سوژه های روز، خبرهای داغ

سوژه های روز، خبرهای داغ

پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۹ نفر را دنبال می کند

این خودروساز چینی تسلا را کاهش می دهد!

بی وای دی سیل – Seal مدل ۲۰۲۴ عرضه شد. این سدان برقی BYD با قیمت کمتر، تنوع پیشرانه و انواع امکانات پیشرفته، تسلا مدل ۳ را به چالش می‌کشد.

گجت نیوز نوشت: بی وای دی سیل – Seal مدل 2024 عرضه شد. این سدان برقی BYD با قیمت کمتر، تنوع پیشرانه و انواع امکانات پیشرفته، تسلا مدل 3 را به چالش می‌کشد.

بی وای دی که جزو پیشگامان عرصه خودرو الکتریکی در صنعت خودرو چین است، اخیراً مدل ۲۰۲۴ سدان «سیل» (Seal) را در بازار استرالیا عرضه کرد. همان‌طور که پیش‌تر در معرفی بی وای دی سیل ذکر کرده بودیم، این سدان تمام برقی چینی با تسلا مدل ۳ رقابت می‌کند؛ در واقع از همان زمانی که اولین تصاویر آن با پوشش استتاری به بیرون درز پیدا کرد، موضوع رقابتش با این محصول پرفروش تسلا مطرح شد. در ادامه مروری بر مشخصات فنی و امکانات Seal مدل جدید خواهیم داشت.

مشخصات فنی و امکانات بی وای دی Seal مدل ۲۰۲۴

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو خارجی، بی وای دی سیل در سه نسخه در استرالیا عرضه می‌شود و قیمت نسخه پایه آن برابر با حدود ۳۲ هزار دلار آمریکا است. این درحالی است که تسلا مدل ۳ فیس لیفت با حداقل قیمت ۳۹ هزار دلار در دسترس قرار دارد. این یعنی محصول بی وای دی با اختلاف ۱۰ هزار دلاری می‌تواند برای خیلی از مشتریان دست بالاتر را داشته باشد.

این خودروساز چینی روی تسلا را کم می‌کند!

نسخه پایین‌رده دیفرانسیل عقب سیل مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر در محور عقب است که انرژی خود را از یک باتری پک ۶۱.۴۴ کیلووات ساعتی تامین می‌کند. با این پیشرانه و باتری باید امکان شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طی ۷.۵ ثانیه و همچنین پیمودن مسافت ۴۶۰ کیلومتر با یک بار شارژ وجود داشته باشد. این نسخه علی‌رغم قیمت پایین خود امکانات متعددی از جمله نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی، صفحه آمپر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی داینادیو با ۱۲ اسپیکر، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها، سیستم‌های کمک‌راننده، شیشه دودی عقب، شارژ بی‌سیم گوشی و رینگ‌های ۱۸ اینچی را به همراه دارد.

این خودروساز چینی روی تسلا را کم می‌کند!

نسخه میان‌رده دیفرانسیل عقب بی وای دی Seal مدل 2024 برای تامین قوای محرکه خود از یک موتور الکتریکی در ناحیه عقب بهره می‌برد که توان تولید قدرت 308 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن متر را دارد. منبع تغذیه این موتور الکتریکی، یک باتری پک 82.56 کیلووات ساعتی است که امکان پیمایش مسافت 570 کیلومتر با یک بار شارژ را هم فراهم می‌کند. زمان شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این نسخه هم 5.9 ثانیه اعلام شده است. نمایشگر هدآپ، روکش چرم واقعی برای صندلی‌ها و غربیلک فرمان، تنظیم برقی 4 جهته ناحیه کمر صندلی راننده، مموری برای صندلی راننده و آینه‌های بغل، رینگ‌های 19 اینچی و دیسک‌ها و کالیپرهای ترمز بزرگ‌تر امکانات این نسخه‌اند.

نسخه دو دیفرانسیل بالارده علاوه بر موتور الکتریکی ۳۰۸ نسخه قبلی، یک موتور ۲۱۵ اسب بخاری را در محور جلو به کار می‌گیرد تا روی هم رفته ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۶۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. باتری پک در نظر گرفته شده برای آن هم همان نمونه ۸۲.۵۶ کیلووات ساعتی است. با اتکا به این پیشرانه، سیل می‌تواند طی ۳.۸ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و شعاع حرکتی آن هم به ۵۲۰ کیلومتر می‌رسد. این سدان در این نسخه امکاناتی مثل کمک‌فنرهای اختصاصی بی وای دی، گشتاور برداری، گرمکن فرمان و قفل کودک الکترونیک دارد.

بی وای دی Seal از فناوری فست شارژ دی‌سی 110 کیلووات بهره می‌گیرد و دو نسخه دیگر که با عناوین پریمیویم و پرفورمنس شناخته می‌شوند، از شارژ 150 کیلووات پشتیبانی می‌کنند. این فناوری، شارژ باتری از 30 تا 80 درصد ظرف کمتر از نیم ساعت را ممکن می‌کند تا جای هیچ نگرانی بابت زمان شارژ خودرو برای راننده باقی نماند. همه نسخه‌های مذکور با ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو در خط، رصد نقطه کور، هشدار عبور خودرو از جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، تابلوخوان، هشدار خروج و دوربین 360 درجه در دسترس قرار خواهند گرفت.

سوژه های روز، خبرهای داغ
سوژه های روز، خبرهای داغ پارس لاین: مقالات آموزنده، خبرهای داغ ایران و جهان، ویدیوهای جذاب و دیدنی را در صفحه ما در آیدت ببینید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋